Väkivaltaa ja uupumusta
Hei, kerron lyhyesti tilanteeni:
Olen ollut mieheni kanssa 3v 2kk yhdessä.
Asuimme ensin eri kaupungeissa. A (mieheni) kävi usein käymässä luonani (välimatkaa n. 350km) koska minulla oli koulut kesken.
Lopulta meille tarjoutui tilaisuus (puolen vuoden seurustelun jälkeen) että voisimme muuttaa ystävämme luokse alivuokralaisiksi. Ongelmana oli silloin että niin vähän aikaa olimme olleet yhdessä ja minun piti muuttaa kauemmas ystävistäni ja perheestäni. Otin kuitenkin riskin, koska tämä mies oli kaikkeni jo silloin.
Muutimme yhteen ja jouduimme kuitenkin etsimään uutta asuntoa jo aika pian, koska päävuokralainen ilmoitti muuttavansa pois. Tässä vaiheessa alkoi ongelmat.
A alkoi hiljalleen räyhäämään pienistä asioista (itse korotin ääntä näissä tilanteissa) ja lopulta riidat yltyivät väkivaltaan.
Mieheni lopulta alkoi jopa kuristamaan ja huutamaan ”Kuole ämmä”. Siinä vaiheessa aloin miettimään muutinko tämän miehen takia ”turhaan” niin kauas koko tukiverkostani?
Väkivaltaa on jatkunut jo yli 2 vuotta. On käyty psykiatreilla molemmat mutta ei ole ollut apua.
Tänään A taas suuttui syyttä suotta ja kun olin poistumassa tilanteesta että molemmat saadaan rauhoittua, kävi tämä taas käsiksi. Pari tuntia meni rauhallisesti ja taas alkoi turhasta raivoaminen.
A sanoi huutaessaan että psykiatrista (ainut apu mitä on enää jäljellä), jonka luona nyt käy, ei ole apua.
Minulla ei ole ”uudessa” kaupungissa vieläkään ketään jolle voisin puhua kaikesta, pelkään että minut tuomitaan vain sen takia kun olen ”uutta verta”.
Pitäisikö vain pakata tavarat ja sanoa hyvästit?
Pelkään mitä teen itselleni eron jälkeen, edellisen eron jälkeen minulla oli itsetuhoisia ajatuksia ja pelkään että ajatukset muuttuvat teoiksi.