Väkivalta parisuhteessa…voiko toinen muuttua koskaan?

Väkivalta parisuhteessa...voiko toinen muuttua koskaan?

Käyttäjä hallansuru aloittanut aikaan 07.02.2014 klo 21:03 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä hallansuru kirjoittanut 07.02.2014 klo 21:03

4 vuotta jatkunut, olen lähtenyt ja palannut takaisin….kausia on jolloin sitä ei ole, ja toisinaan sitä on..en osaa selittää.taloudellinen, henkinen ja fyysinen väkivalta ja minut on eristetty ystävistä ja kaikista…. :/ luulen et mukana on seksuualista väkivaltaa….

Mieheni painostaa usein seksiin kun sanon etten tahdo, ja joskus hän vain käy”puuhiin” kanssani vaikken olekaan kyl mukana vaan ihan pökkyräs kun makaan päikkäreil tms.kun otan vahvoja lääkkeitä joskus päivisin ahdistukseen… ☹️

Fyysinen väkivalta ei ole mennyt pahemmaksi eikää parempaankaan suuntaan.

Nyt mies ottaa rahani jotka saan(saikkurahat)haltuunsa ja jättää minulle vain sen millä maksa puheaikani ja muut omat pakolliset.hän ostaa minulle välillä vaatteita tms.ja ruuat yms… mutta kuitenkin….

Usein haukkuu ja lyttää jos yritän edes jotain saada aikaan.Moittii kotitöissä minun panostani ja suorastaan palvelen miestäni saamatta kiitosta..saan moitteita.

MUTTA iso MUTTA meillä on puolet ajasta hyvää ja hellää ja ihanaa ja hauskaa…..

onko koskaan mahdollista saada väkivaltaa ja alistamista toisesta pois jos hän ei suostu hakeen apua? 😭 oon tosi rikki ja viiltelen ja joudun syömään vahvoja lääkkeitä tosin tein niit ennen mieheni tuloa elämääni…….

oon toipumassa anoreksiasta ja ei auta et mies sanoo ” hyi hitto sun luut paistaa” ”hanki silikoni tissit ku on tommoset roiskeläpät” häpeen kroppaani eikä huvita syödä 😭😭 😯🗯️ voikoi toinen muuttua vai oonko ihan toivottamassa liitossa? 😑❓

Käyttäjä ajattelia kirjoittanut 08.02.2014 klo 10:34

Voi rakas Hallasuru! Miten sinä olet tuota jaksanut. Onko sinun pakko jatkaa littoasi, ellei hän suostu menemään terapiaan. Ei toista ihmistä voi kohdella noin. Luulen ettei hän itse kykene parantamaan itseään. On olemassa turvakoti. Mene sinne jo ennen seuraavaa väkivaltaa. Älä anna paeriksi! Pyydä apua! Pyydä kaikilta mahdollisilta suunilta apua! Olkoot enkelit kanssasi.

hallansuru kirjoitti 7.2.2014 21:3

4 vuotta jatkunut, olen lähtenyt ja palannut takaisin....kausia on jolloin sitä ei ole, ja toisinaan sitä on..en osaa selittää.taloudellinen, henkinen ja fyysinen väkivalta ja minut on eristetty ystävistä ja kaikista.... :/ luulen et mukana on seksuualista väkivaltaa....

Mieheni painostaa usein seksiin kun sanon etten tahdo, ja joskus hän vain käy"puuhiin" kanssani vaikken olekaan kyl mukana vaan ihan pökkyräs kun makaan päikkäreil tms.kun otan vahvoja lääkkeitä joskus päivisin ahdistukseen... ☹️

Fyysinen väkivalta ei ole mennyt pahemmaksi eikää parempaankaan suuntaan.

Nyt mies ottaa rahani jotka saan(saikkurahat)haltuunsa ja jättää minulle vain sen millä maksa puheaikani ja muut omat pakolliset.hän ostaa minulle välillä vaatteita tms.ja ruuat yms... mutta kuitenkin....

Usein haukkuu ja lyttää jos yritän edes jotain saada aikaan.Moittii kotitöissä minun panostani ja suorastaan palvelen miestäni saamatta kiitosta..saan moitteita.

MUTTA iso MUTTA meillä on puolet ajasta hyvää ja hellää ja ihanaa ja hauskaa.....

onko koskaan mahdollista saada väkivaltaa ja alistamista toisesta pois jos hän ei suostu hakeen apua? 😭 oon tosi rikki ja viiltelen ja joudun syömään vahvoja lääkkeitä tosin tein niit ennen mieheni tuloa elämääni.......

oon toipumassa anoreksiasta ja ei auta et mies sanoo " hyi hitto sun luut paistaa" "hanki silikoni tissit ku on tommoset roiskeläpät" häpeen kroppaani eikä huvita syödä 😭😭 😯🗯️ voikoi toinen muuttua vai oonko ihan toivottamassa liitossa? 😑❓

🌻🙂🌻🌻🙂🌻🌻🙂🌻

Käyttäjä tinppa-75 kirjoittanut 08.02.2014 klo 15:10

Miehesi ei muutu koskaan. Älä enää keksi tekosyitä jäädä, oikeita syitä ei ole. Häivy heti! -päätös on kumminkin sinun miten haluat jatkaa elämääsi

Käyttäjä helemi kirjoittanut 08.02.2014 klo 16:19

Tämä on minun oma kokemukseni.
En olisi uskonut, jos joku olisi sanonut, nyt mennään väärillä raiteilla, mutta se oli totta.
Minun piti itse se asia tajuta, joku sanoisi, liian myöhään.
Siis, jos suinkin haluat elää, kuten normaali vapaa ihminen elää, sinä tiedät mitä sinun olisi hyvä tehdä. Ilmeisesti et ole muun holhouksen alainen kuin miehesi, sinun rahasi, ovat sinun ei miehen, sinun ei tarvitse niitä hänelle lahjoittaa.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 08.02.2014 klo 23:06

Kuule Hallansuru

ei tuollaista kohtelua tarvitse kenenkään sietää.
Sun elämäsi, tukesi ja rahasi ja oma koskemattomuutesi on sinun omaisuutta, vain sinun ja se, kenen kanssa päätät itseytesi vapaaehtoisesti jakaa.

Haethan apua ja etsiydyt ulos tuosta kuviosta. Se tuntuu aluksi varmaan kauhean oudolle, jos on tottunut siihen että kontrolloidaan, ja käytetään hyväksi, mutta se on vääristynyt kuva todellisuudesta. Aivan kuten itselläni totesin ammattilaisen kanssa keskusteluissa, että se kuvio, johon itseni olen laittanut on oma vääristynyt kuvitelmani itsellisyydestä ja hyvästä elämästä. Itseni tärkein läksy oppia nyt on että minä saan haluta hyviä asioita itselleni hyvällä omallatunnolla ja saan haluta pahoja asioita itseltäni pois. Sama oikeus on sinulla, ja myös vähän velvollisuus itseäsi kohtaan, jollet ihan tyystin halua antaa itseäsi hyväksikäytettäväksi vielä pahemmillakin tavoilla.

Kun lähdet liikkeelle tuosta, tulet kokemaan paljon vastustusta, koska näkyväksi tuleva tulee tahtonsa kanssa pikkuhiljaa näkyväksi sille läheiselle, joka ei ole kestänyt sitä aiemmin nähdä, tai jolle et ole tahtoasi näyttänyt. Mutta se on hyvä tie sinulle itsellesi, omaan itseyteesi, itsesi rakastamiseen ja hyväksymiseen ja hyvän tie antaa tulla siun elämääsi ihan vaan sinulle itsellesi, ei kenellekään muulle.

Haethan apua - itsellesi?🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 12.02.2014 klo 12:32

Hei ja tiedoksi kaikille,

Huomenna torstaina 13.2. Tukinetissä on Välitä! liveryhmä, jossa teemana on: Seksuaalinen väkivalta ja hyväksikäyttö - tukea uhrille.

Liveryhmä eli chat on klo 18-20 ja se on avoin kaikille, joita teema koskettaa. Etukäteisilmoittautumisia ei tarvita, tule vain mukaan! Ryhmään mahtuu 12 osallistujaa. Ryhmän ohjaajina toimivat Välitä! Seksuaaliväkivaltatyön verkostohankkeen asiantuntijat.

Tervetuloa!

Käyttäjä hallansuru kirjoittanut 12.02.2014 klo 20:40

tuo ryhmä kiinnostaa toivon et ehdin ja muistan tullla mukaan.....koska tunnen usein itseni seksin jälkeen hyväksikäytetyksi..tosin.....ihan normaalisti, kyl mäkin nautin seksistä mut jos mä en halua mä en halua! mutta kun painostetaan ja uhataan niin en voi paljon muuta...elän niin pelon alla mutta ainakun näytän merkkei et mun tarttee lähtee mies alkaa oikeeksi enkeliksi mua kohtaan.sitten en tahdokaan lähteä...hän lupasi hakea apua muttei ole uskaltanut.pelkää syyllistämistä ☹️
mulla on ensiviikolla kriisikeskuksessa aika ja väkivalta yksikössä myös.niissä mietimme sitten asioita etiäpän mutta oon myös tällä sivulla kun tunnen et tartten tukea <3 😳😯🗯️ oon niin rikki kaiketa ja yksinäinen.mies eristi minut kaikesta.muutimme toiseen kaupunkiin ja perhe on kauempana ja mulla ei oo tääl ystäviä ja mies sanoo että juoppoi ne kaikki on en saa hankkii semmosii elämääni.

mä tänään viiltelin käsivarsia ja reisiä ja oon ollut monta päivää syömättä kun ollut vain kiistaa miehen kans 😟 mutta ei ole tullut osumaa mut on tullut"oletko hiljaa vai tuleeko nyrkistä" niin monesti oon nurkkaan lyyhistynyt kun on verille lyöty...

näitä tapauksia on vähemmän kuin ennen ja tottakai se on plussaa mut voiko tätä saada loppuun ilman et mies hakee apua muualta? :O kerran joutui putkaan ja 350 sakot mun pahoinpitelystä vuosi sitten....sen jälkeen meni puolivuotta ilman väkivaltaa....en nostanut syytettä itte! mut asia meni sairaalan kautta poliisille ja sitä kautta syyttäjälle 😠 se oli mullekkin taloudellinen tappio kun elän miehen rahoilla.....voi että........itsemurhaa en enää yritä.perheen takia..ystäviä ei ole enää....ei ole ei tule ellei ole selväpäisiä jotka ei halua vaan baariin mun kans. ei mua ees kiinnostais mitkä baareilut! :O viinilasillisen tai sidun voisin joskus ystävän kans ottaa jossain mutta ei ole semmosta........kuin ystävä.mies väittää et saan mä ettii ystävän jos haluan.sanoin ettei ne vaan tuu eteen kun en saa lähtee oikein mihinkä.......😟🤔