Väkivalta jatkuu eron jälkeen

Väkivalta jatkuu eron jälkeen

Käyttäjä Kipuja aloittanut aikaan 27.06.2017 klo 18:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Kipuja kirjoittanut 27.06.2017 klo 18:39

Heippa!

Reilu vuosi yhteistä taivalta takana ja se ei ollut todellakaan helppoa. Nyt olemme eronneet.
Rakastuttiin nopeasti ja tuntui, kuin olisi löytänyt vihdoin sielunkumppaninsa ja puuttuvan palasensa. Pian kuviohin astui kyttääminen (puhelut, viestit, missä liikkui ym), mustasukkaisuus, epäily – jonka seurauksena perättömät syyttelyt ja niistä vihoittelu sekä kostaminen, henkinen väkivalta enenevissä määrin ja lopulta fyysinen väkivalta.
Esimerkiksi päivä saattoi kulua näin: herättiin yhtä aikaa. Mies vaati tekemään eväät töihin. Heti töihin päästyään jatkuva soittelu ja tarkistelu missä olen, kenen kanssa ja mitä teen. Edes suihkussa ei saanut käydä rauhassa, kävely lenkistä puhumattakaan. Ruoan piti olla valmis miehen tullessa kotiin. Ystäviä ei saanut nähdä, sillä vietin heidän kanssaan kuulema liikaa aikaa, en koskaan miehen, vaikka olin tuolloin aina vain kotona, enkä liikkunut mihinkään henkisen väkivallan pelossa. Mies saattoi kuitenkin lähteä sanomatta juomaan ja tämän hän perusteli kostona minun huoraamisesta ja pettämisestä. En siis ole koskaan antanut aihetta miehelle olla mustasukkainen tai epäileväinen.
Haukkumista, mitätöintiä, halveksuntaa, epäilyä ja jatkuvaa uhkailua. en saanut edes meikata, koska olin huoran näköinen. Myös pukeutumiseen oli tarkat säännöt. Asuntomme oli usein mullinmallin, kun mies sen räjäytti suutuspäissään. Myös tavaroitani rikkoi ja uhkasi rikkovansa, jos hänen ehtoihinsa ei suostunut. Levitti sosiaalisessa mediassa omalla profiilillaan myös erittäin hävettäviä kuvia ilman lupaani, eikä niitä kehotuksista huolimatta ottanut pois. Sanoi olevansa oikeutettu, mitäs olen tehnyt profiilin sinne.
Sairaalassa olen käynyt fyysisen pahoinpitelyn jälkeen. Mies kertoi olevansa täysin oikeutettu niin henkiseen kuin fyysiseen väkivaltaan. Monesti on myös muuten fyysisesti pahoinpidellyt, en ole vain käynyt päivystyksessä.. tyhmä minä..
Välillä hyvitellen ihania aikoja koettu mutta suurimmaksi osaksi aivan järkyttävää oli yhdessä olo aika.
Nyt ollaan siis pysyvästi erottu omasta aloitteestani, eikä mies tätä halunnut hyväksyä. Estänyt olen numeron ja sosiaalisessa mediassa.
Nyt levitellyt minusta järkyttäviä juoruja niin perheelleni, kuin tutuilleni ja ties kenelle. Syyksi on näille sanonut pelastavansa minut tekemästä tyhmyyksiä. Koittaa pilata elämäni ja toimii suunnitellusti ja tietoisesti. Iskee heikoimpiin kohtiini. Olen olllut yhteydessä poliisiin ja aion tehdä rikosilmoituksen.
Haluaisin kuulla ajatuksia ja kokemuksia asiaan liittyen. Oletteko te muut tehneet rikosilmoitusta? Tippuuko taitava manipuloija jaloilleen loputtomasti joutumatta vastuuseen teoistaan?

Käyttäjä Piku00001 kirjoittanut 28.06.2017 klo 19:07

Hyvä kipuja.

En osaa kertoa sinulle vastausta loppuuko milloin vai milloinkaan.
Itse käyn lävitse samaa prosessia ☹️

Meilläkin lopullisesta erosta vuosi aikaa.
Paljon ilkeitä ja uhkailevia tekstareita, puheluja...

Koskien lähinnä minun "toista miestä"
Koko toinen mies oli alun alkaen täysin tuulesta temmattu juttu.
Erittäin mustasukkainen tyyppi siis.

Milloin tunnisti rakkautra, pyyteli anteeksi.
Heti seuraavassa viestissä kysyi millä tavoin haluan "jätkän" kuolevan. Jne..

Miksi pelkään, eihän tuo ole kuin uhoa?!
Meillä on alaikäiset lapset, ja he ovat joutuneet kuulemaan toisen osapuolen itsari uhkaukset, minuun kihdistuvat uhksilut. He ovat aiemmin nähneet kuinka saadaan kaikki palasiksi. Kirjaimellisesti.
Jos ei fyysisesti käynyt kiinni niin sitten hajotettiin asunto, auto jne..

Nyt vireillä kuitenkin laittomasta uhkauksesta syytteet ja lähestymiskielto.
Ne on minun viimeiset mahdollisuudet taata rauhallinen elämä itselle ja lapsille.
Mikäli ne eivät tehoa, tulen muuttamaan pois. Jonnekin missä voidaan olla rauhassa kaikelta.

Myös ex anoppi on mennyt lopullisesti sekaisin.
Hän uhoaa, haukkuu ja manaa viestein ja puheluin.
Milloin uhkaa käräjillä joistakin rahoista mitä minun tulee maksaa, milloin uhkaa sosiaaliviranomaisilla ja ladten huostaanotolla... Huorittelua, myöskin tämä "toinen" mies on hänelle kova paikka ja kaiken huippu onkin ollut jotta hänelle täysin ventovierasta ihmistä lähestyi viestein. Tämä oli minun ystäväni, naapurini. Hänet gaukkui, minut haukkui ja näitä viestejä ei ole vaan muutama.
Toki myös on käynyt lävitse koko lähisukuni huoritellen ja mustamaalaten.
Facebookissa herjasi alaikäistä tytärtäni ja 10 vuotta sitten kuollutta äitiäni. Nämä toki ilmiannoin ylläpidolle, mutta tein myös kunnianloukkaus ilmon.
Saa nähdä kantaako kovinkaan pitkälle, sillä poliisi meinasi jottei ne kovin kauas johda.
Käsittämätöntä että ihmistä saa mollata, haukkua, lytätä maan rakoon niin paljon kuin mieli tekee.

Jos minulta löytyisi ylimääräistä palkkaisin asianajajan tekemään lopun tästä!
Täytyy kyllä myöntää ettei ole suurikaan ihme jos huonoon parisuhteeseen palaa monet takaisin.
Itse olen kokenut olevani vahva ihminen, ja silti tuntuu jotta uupumus ja väsymys iskee. Helpoin olisi luovuttaa.

Olen täysin uupunut tähän tilanteeseen ja toivoisin vain saavani elää rauhassa.

Toivottavasti sinun piinaajasi saisi pian jostain järjen ja lopettaisi tuon.
Ei tällaista toivoisi kenellekään.
Täytyy kuitenkin muistaa heikkoinakin hetkinä jotta joku lopulta luovuttaa ja se ei olla me! Tsemppiä!