Vakavat ongelmat 2-kulttuurin liitossa, mm.väkivalta
Hei, olen todella vaikeassa tilanteessa avioliitossani ja toivoisin saavani hyviä vinkkejä tai kuulla ihmisiltä kokemuksia jostain vastaavasta. Itse olen suomalainen, mieheni lähi-idästä. Muslimeita olemme molemmat. Itse jo vuosia ennen avioliittoani. Naimisissa olemme olleet 3 vuotta. Ongelmat alkoivat heti kohta avioitumisen jälkeen. Toivoisin erityisesti vinkkejä ihmisiltä, joilla kokemusta kahden kulttuurin liitoista tai muuten vaan vastaavassa tilanteessa olleilta, mitä tehdä, kuinka päästä eroon tai saada apua, vai auttaako mikään!!??
Mieheni pyrkii manipuloimaan, kiristämään ja uhkailemaan ja on ollut myös fyysisesti väkivaltainen. Valehdellut ja pettänyt paljon. Syyttää minua päivittäin asioista, joita itse tekee, eli kaikki em. Olen löytänyt todisteita liittyen pettämisiin, joten mielikuvituksen tuotetta se ei ole. Mielestäni täyttää pitkälti narsistin piirteet. Hän on hyvin ilkeä, haluaa loukata, riitatilanteissa kostonhimoinen. Ei myönnä tehneensä mitään väärää, koskaan ei ole minua pahoinpidellyt mielestään, vaikka meillä keskeneräisiä oikeusjuttuja yms. Hän saa tehdä mitä haluaa, olla öitä poissa kotoa jne ilmoittamatta. Hänellä täysin omat oikeudet suhteessamme. Hänen mielestään minussa kaikki vika ja muissa asioissa tai Suomen maassa. Hän työtön eikä ole koko aikana saanut otetta työnhakuun tai opiskeluun. Hengailee vaan päivä-ja yökaudet jossain. Olen yrittänyt tukea ja auttaa, muttei hän ota sitä vastaan. Olen myös yrittänyt puhua, että hakisi apua, maahanmuuttajamiehille suunnatuista ryhmistä, niille, joille väkivalta suhteessa ongelma. Mutta koska ei myönnä, ei tietenkään hae apua, ongelmaahan ei ole.
Mieheni siis on muslimi, mutta ei harjoita uskoa mitenkään. Se tässä on ongelmia paljon tuonutkin, koska hän elää täysin Islamin oppien vastaisesti.
Tiedän kyllä, että suurin osa ihmisistä ihmettelee, miksi olen yhä suhteessa! Ihmettelen sitä itsekin. Kuitenkin esim tätä palstaa lukiessa huomaa, että tuhoisasta suhteesta vaikea irrottautua. On koko ajan kuitenkin sitä väkivallan ym uhkaa ilmassa ja muuta manipulointia. Ja avioliitossa vaikeampi päästä eroon, kun asunto ym kuviot, ei enää niin yksinkertaista vain potkaista ulos! Avioeroa en ehkä uskaltaisi hakea, jos samassa osoitteessa asumme.
Aina kai elättänyt toivoa, että hän myöntäisi ongelmat, hakisi apua, yrittäisi edes muuttua. Itse olen hakenut kyllä itselleni apua, silti voimat alkaa olla loppu! Tämä pitkä ja monimutkainen tarina, mutta tässä niin lyhyesti kuin nyt mahdollista. Toivottavasti kuulen kohtalotovereista ja kokemuksia pian .