Vakava masennuskausi

Vakava masennuskausi

Käyttäjä Valkyria aloittanut aikaan 22.06.2016 klo 15:50 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Valkyria kirjoittanut 22.06.2016 klo 15:50

Minä alan olla melko pulassa mieheni kanssa, hän sairastaa masennusta ja on syönyt siihen lääkkeitä jo pitkän aikaa. Masennus pysyy kurissa normaalisti melko hyvin mutta nyt mennään melko syvällä aallonpohjassa. Viime viikonloppuna tapahtui alkoholin oton yhteydessä pientä kiistaa toisen henkilön kanssa ja mieheni otti tämän melko pahasti itseensä.

Mieheni on ollut tästä syystä todella masentunut enkä oikein saa häntä sieltä ylös. Itsemurhasta puhuu melko suoraan, erostakin. Luultavasti on katsellut asuntoja mihin muuttaa. Olemme olleet yhdessä noin 13 vuotta. Hän on siinä mielentilassa että voi tehdä melkein mitä tahansa. Minä käyn kuitenkin päivät töissä joten on melko raastavaa olla päivät pois kotoa kun ei tiedä mitä kotona tapahtuu. Hän on niin jääräpää nyt että mikään järkipuhe ei auta. Kotona taas on niin jäätävä tunnelma kun hän ei halua olla samassa tilassa kanssani ja jos yritetään jotain tehdä yhdessä niin vastaukseksi tulee lähinnä tiuskimista ja kiukuttelua.

Pitääkö vain antaa olla ja toivoa että tästä taas toivutaan?

😯🗯️

Käyttäjä eijani kirjoittanut 09.11.2016 klo 20:13

Kunpa osaisin jotenkin auttaa. Kirjoittamisestasi on jo jonkin aikaa, onko tilanne mitenkään muuttunut? Minun mieheni on eläkkeellä masennuksen takia ja huolehtii ruokataloudestamme. En ole tarvinnut pelätä itsemurhaa, mutta mielipiteet ovat välillä aika synkkiä ja välillä tuntuu, että siinä masentuu itsekin niitä kuunnellessa. Vaikka oikeastaan minullakin on lievä masennus. Tekisi näin syksyllä vain mieli talviunille.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 11.11.2016 klo 13:32

Hei kaikille joita masennus koskettaa tavalla tai toisella,

Olettekohan huomanneet, että Tukinetissä on joka toinen keskiviikko (parillisina viikkoina) Mieli Maasta liveryhmä? Liveryhmä on avoin kaikille, joita masennus koskettaa. Seuraava Mieli Maasta liveryhmä on siis ensi viikon keskiviikkona 16.11. klo 18-20 ja silloin ryhmässä keskustellaan mm. itsemyötätunnosta.

Liveryhmän ohjaavat Mieli Maasta ry:n vertaisohjaajat.

Tervetuloa mukaan! 🙂👍

Käyttäjä eijani kirjoittanut 11.11.2016 klo 17:42

Kiitos viestistä! Jos vaikka joku kerta kokeilisi tuommoistakin.