Vaimo lähti kun ahdisti ja murtui
Itken vaan ja olen onneton. Meillä oli ihan hyvä liitto. Oli alusta asti vuoristorataa koska meitä koetteli kriisit, stressi ja alkoholi. Asiat saatiin mallilleen ja liitto jatkui hyvänä. Lapsi syntyi. Minä koitin hoitaa suhdetta romantiikalla ja huomioimalla ja palveluksia tehden.
Vaimo ahdistui vanhoista jutuista. Käytiin avioliittoneuvonnassa mutta liian harvoin vaikka olisin halunnu useammin. Opiskelu ja työ stressasi ja vaimolla välillä tunteet tipo tiessään ja sitten yhtäkkiä taas palasivat ja välillämme oli tulta. Emme juurikaan riidelleet eikä meillä huudettu. Osittain siksi etten uskaltanut edes välillä sanoa kun tunsin tulleeni laiminlyödyksi. Tunsin kokoajan olevani se pahis suhteessa vaikka samalla huomioin ja rakastin.
Ahdistuin itsekin tunteettomuudesta, tarpeitteni huomiotta jättämisessä, ja eroaminen oli mielessä. Mutta aina kun vaimo väläytti erokorttia, tunsin, etten halua missään nimessä rakkaimmastani eroon. Lopulta sorruin viestittelemään pahimmassa itsetunnon pohjamudassa myös toisille naisille nyt keväällä ja tapasin pari heistä ja siitä tuli lähinnä paha olo itselle. Jäin siitä kiinni ja epäilyt uskottomuudesta ja kauhukuvat, suuri suru ja ahdistus valtasi tietenkin vaimon mielen. Kadun tätä enemmän kuin mitään muuta elämässäni. Koitin sanoa, että olin ihan sekaisin ja pohjalla enkä edes hakenut uutta suhdetta..huomiohuorasin. Pettämistä sekin kai henkisesti. En olisi sitä tehnyt, jos olisin tajunnut miten kuitenkin vaimo välitti asiasta vaikka työnsi suorastaan pois minua välillä ja väläytteli eroa. Se on pahinta mitä toiselle voi tehdä ja vaimo sanoikin niin. En edes käsittänyt tekoni hetkellä asian vakavuutta.
Mutta nyt kaikki tuntuu olevan mennyttä. Luottamusta ei ole ja varmaan vaimoa ahdistaa. Hän on poissa. Kommunikaatio on lähes mahdotonta. Vielä muutama viikko sitten hän sanoi että voidaan vielä yrittää ja hakea apua. Nyt on vaan ero ero ero. Itse olen aivan rakastunut. Kolmatta pyörää ei tähän kuvioon kuulu.
Ymmärtäisin jos olisin hyväksikäyttäjä, henkistä väkivaltaa käyttävä tai rappioalkoholisti. Tai jos en huomioisi vaimoa ja olisi hellä ja keskusteleva ja jättelisin sukkani ja kalsarini pitkin enkä piittaisi lapsesta. Onhan meillä ongelmia mutta ne kaikki voitaisiin ratkaista. Aikaa se veisi vuosia mutta meillä on ollut kauniita rakkauden hetkiä. Välillä vaimo on sanonut, että älä pelkää koska ei hän jätä ja haluaa olla kanssani ja rakastaa. Sitten taas puuf..kaikki onkin paskaa ja minun rakkauteni ja suhteen rakentamisyritykseni ovat hänen mukaansa olleet huonoja ja virheet osoittaneet etten piittaisi ja kohtelisin huonosti. Olen tehnyt virheitä ja pettänyt luottamuksen. Niin on hänkin mutta en minä silti pois halua. Miksi vanhat asiat painaa niin paljon vaakakupissa ja ne huonot asiat, vaikka niistä on koitettu eroon päästä ja olen pyydellyt anteeksi. Joka päivä huomioinut rakastani ja puhunut kauniisti. Vain äärimmäisessä turhautumisessa olen muutaman kerran sortunut huutamaan ja purkamaan.
Ystävät ovat sanoneet, että miten siedän edes moista. Mutta kun tiedän että ongelmat ovat syvällä ja hänen kylmä käytös johtunut osittain minusta itsestä.
Vuosi sitten meni hienosti kun käytiin leirilläkin. Päästiin lähelle toisiamme. Stressi taas ajoi vaimon kauas sen sijaan että hän hakisi lohtua ja tukea minusta.
Sekavaa tekstiä. En tiedä minne avautua. Kavereita ei paljoa ole ja koko minuuteni on kiinni rakkaassa. Halusin olla kuolemaan saakka yhdessä ja asiat oltais voitu selvittää. Hän ei koe sitä niin. On aivan kamalaa. Vaimo on herkkä ja ihana..mutta ahdistuksessa aika vihainen. En halua hänestä pahaa puhua, sillä hän on elämäni rakkaus. Jokaisessa meissä on teräviä kulmia. Sapettaa ja surettaa eniten se, että kun kaikki välineet olisi onneen. Ihmiset on selvinneet pahemmastakin. Hänen rakkauden tunteensa, kunnioituksensa ja luottamuksensa ja sitä kautta motivaatio ovat tiessään.