Täällä on paljon kohtalotovereita ja tutun kuuloisia tarinoita. Ajattelin selventää omaa tilannettani, kun viimeiset viikot olen elänyt aikamoisessa sumussa kuultuani ettei vaimoni ole rakastanut minua enää pitkään aikaan.
Takana on kahdeksan vuoden suhde, joista kuusi aviossa. Kolme lasta, talot ja muut puitteet kunnossa. Suhteessamme on kipuiltu ennenkin, mutta tähän asti niistä on selvitty puhumalla. Myönnän itsekin pohtineeni vakavasti eroa, mutta tajusin sitten yhteisen perhe-elämän onnen. Ja olen ollut oikeastikin onnellinen tähän kevääseen saakka.
Vaimoni tuntuu elävän uutta nuoruuttaan, satsaa ulkonäköön, tuulettuu festareilla jne. Olen sallinut tämän täysin vilpittömästi monen vuoden kotiäitiyden jälkeen. Ja uus ulkonäkö on pop. Mutta. Samalla on paljastunut ihastus työkaveriin ja jälkeenpäin ajatellen olenkin kyynistynyt ulkonäköön satsaamiseen syistä. Eikä siinä mitään, että minä olen ilmaa. Samalla hän tiuskii lapsille ja lasten kanssa keskustellaan kännykkä kädessä. Näin vahingossa ihan viatonta viestiliikennettä tämän ihastuksen kesken, nyt keskusteluhistoriaa katoaa paljon useammin. En kuitenkaan usko pettämiseen, tuntuu kuitenkin että joku toinen ovi on nyt raollaan. Hän on myös lähes täysin katkaissut kontaktit vanhempiini ja sisaruksiini. Kuin valmistellen eroa. Avoimesti tutkii vuokra-asuntoja, muttei kuitenkaan kuulemma ole muuttamassa mihinkään.
Seksielämässä meillä oli lähes vuoden hiljaiselo, sitten keväällä alkoi todella kiimainen vaihe, joka päättyi taas kuin seinään. Hän kuulemma yritti rakastua minuun uudelleen kun pantiin paljon. Samaan aikaan tosin tunnusti pussanneensa työkaveriaan.
Juon kolme – neljä kertaa vuodessa, pidän terveydestä huolta, en polta. 90% valmistan talouden ruoat, pesen pyykkiä. Koko yhdessäolon ajan olen myös aina pessyt matot ja ikkunat. Ja päälle hoitanut ne autoremontit, pihahommat ja muut miesten työt. Myin moottoripyörät ja muut harrastusvälineet että ehdin olemaan perheen kanssa. Silti kuulen viikottain valitusta kun en imuroi tarpeeksi usein, enkä pyyhi pölyjä. Lapset on täysin mun perään, kun vietän lähes kaiken vapaa-ajan niiden kanssa, en juuri koskaan käy kavereiden kanssa kahvilla/kaljalla jne.
Mun palkka on kaksinkertainen vaimooni nähden, joten ymmärrettävistä syistä hallinnoin myös talouden ja käyn useimmiten kaupassa.
Muuta en vaadi, kuin että mua rakastettaisiin. Muidenkin kuin lasten taholta.
Tunnen itseni tyhmäksi ja hyväksikäytetyksi. Tuntuu, että hukkaan elämääni. Mutta silti tuo iltaisin selkänsä kääntävä kaunokainen on mulle todella tärkee.
Parin viikon päästä lähdetään koko perhe lomamatkalle. Olen ottanut itselleni takarajaksi tuon reissun.
Viime aikoina olen osoittanut rakkauttani korostetusti, myönnän että kiivaimpina vauva-aikoina en sitä tehnyt. Taitaa sekin vaan enemmän vaivaannuttaa häntä.
Välillä mietin, että lähtis vaan. Olen varma, että löydän jonkun toisen ja elämässä alkaisi taas uusi sivu. Mutta kun ehjä perhe (ja myös tämä henkilö) ja ovat mulle todella rakkaita.
Kommentteja?