Terve, E.Aalto ja muut rytmiorkesterilaiset!
Meidän parisuhteessamme käytiin myös muutamia vuosia sitten tanssikeskustelua. Mies olisi väen vängällä hinkunut tanssimaan koska oli sitä harrastanut joskus aiemminkin. Osasin minäkin tanssia, mutta tällaisena hieman umpimielisenä ja varauksellisena ihmisenä en pitänyt ajatuksesta, että joku tuntematon mies tai edes puolituttu tulisi minua niin lähelle kuin mitä tanssiessa tapahtuu. Meille tuli asiasta erimielisyyttä, koska en tajunnut miksi pitää lähteä savuiseen ravintolaan pikkusievässä pitelemään vieraita ihmisiä kiinni kummallisista paikoista. Mitä sillä tavoitellaan? 🙄
Lopputuloksena oli, että mieheni luopui vuosiksi ajatuksesta ja keksi muita liikuntaharrastuksia, kuten uimisen. No, ollaanhan siellä uimahallissakin melkein alasti julkisella paikalla... Jossain vaiheessa tajusin oman ajatuskulkuni typeryyden. Eivät mieheni harrastukset johda pettämiseen, mutta minun tyhmät ennakkoluuloni ja mustasukkaisuuteni voivat siihen viedä, joten turha jatkaa jarruttelua. Mies ei kuitenkaan lähtenyt enää tanssimaan koska minä olin ollut siitä niin loukkaantunut. Jurnutimme molemmat sitä tanssiasiaa omissa nurkissamme ja välillä siitä roihahti pieni riidanpoikanenkin. Jollakin tasolla kävimme kuitenkin keskustelua eteenpäin.
Olemme nyt ikään kuin kompromissina saaneet käytyä pari kertaa yhdessä tanssimassa ja mieheni on ottanut ihanasti minun ajatukseni asiasta huomioon. Hän on käyttäytynyt herrasmiesmäisesti ja olemme molemmat nauttineet tanssimisesta. Aikaa tämän "tasapainon" saavuttamiseen kyllä kului useampi vuosi.
Se, että vaimosi teki tanssitauon, kertoo mielestäni hänen tunteistaan sinua kohtaan. Hän haluaa ottaa sinun mielipiteesi huomioon. Sitä en minäkään toisaalta ymmärtäisi, jos oma mieheni hilluisi jossain teillä tietämättömillä vielä aamuyöstä. Olisinpa minäkin moisesta hyvin vihainen. 😠
Elämä on minulle opettanut, että parisuhteessa pitäisi tehdä keskinäiset säännöt selviksi. Kukaan muu ei pysty määrittelemään mikä teille kahdelle on parasta ja oikein. Muista, että myös sinä joudut tekemään joskus ilkeältä tuntuvia kompromisseja ja antamaan periksi. Kysy suoraan vaimoltasi niistä asioista, jotka sinua mättävät. Kerro, mitä pelkäät. Sano, että rakastat häntä hyvin paljon jos niin tunnet. Sinun pitäisi kai kuitenkin olla se ykkösasia hänen elämässään, olettehan naimisiinkin mennet vasta äskettäin. Yritä, ystävä hyvä, neuvotella vielä vaimosi kanssa. Ero ei välttämättä ole se paras ratkaisu. Toivon sinulle rohkeutta ja voimaa! 🙂👍