Hei, te joilla on puoliso joka sairastaa masennusta tai te masentuneet arjen tallaajat. Kaipaisin neuvoja ja tukea.
Tunnen olevani umpikujassa. Olen parisuhteessa jossa mieheni sairastaa masennusta ja olemme olleet pitkään yhdessä. Tähän asti olemme pärjänneet niin kuin varmasti jokainen pariskunta, päivä kerrallaan. Nyt kuitenkin viime vuosi oli erittäin raskas erilaisten tapahtumien takia ja se jätti jälkeensä nyt sen että minä olen erittäin väsynyt enkä tahdo jaksaa mieheni mielentiloja. Osittain näen itsessäni masennuksen oireita enkä oikein jaksa koti ja työelämää yhdessä. Olen puhunut jonkun verran asiasta lääkärille ja yrittänyt saada ymmärtämään tilanteen että tunnen tarvetta sairaslomaan. Olen saanut kummallisia vastauksia mm. jos en ole mieheni omaishoitaja en saa sairaslomaa tai tämä ei riitä syyksi sairaslomaan kun mitään varsinaista sairautta ei voi todeta. Ilmeisesti pitäisi olla itsemurhan partaalla ennen kuin uskottaisiin 🙂koska se tuntui olevan jokin masennuksen mittari. Luonteeni ei kuitenkaan anna periksi koska mitä sitten tapahtuu jos meitä on kaksi masentunutta työtöntä. Tietenkin tätä arkea rasittaa myös tiukka raha tilanne koska olen meistä se joka tekee töitä. Yritän pitää asian osittain salassa mieheltäni koska se voi laukaista hänen masennus jaksonsa. Tuntuu vain vaikealta pinnistää takaisin arkeen.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.