Vaikea tilanne! NEUVOJA!

Vaikea tilanne! NEUVOJA!

Käyttäjä anonyymi1991 aloittanut aikaan 11.07.2013 klo 21:29 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä anonyymi1991 kirjoittanut 11.07.2013 klo 21:29

Olen kirjoittanut tänne avoimiin ryhmiin jo aikaisemmin perheemme tilanteesta…olen siis 22v nainen ja minulla siis uhkaava ja väkivaltainen alkoholisti avomies ja 8kk vauva. Lisäksi odotan toista lasta. Kodissamme oli juuri vesivahinkoremontti, jonka avomieheni humalapäissään aiheutti. Olin lapseni kanssa 3kk evokossa kodistamme. Kun olin ehtinyt alle 2viikkoa asua taas kotona ovellemme tuli haastemies ja antoi vuokrasopimuksen purku haasteen. Olin kuin vasaralla päähän lyöty. Mieheni oli jättänyt vuokra-asiat hoitamatta, vaikka minulle oli muuta väittänytkin. Nyt siis olen siinä tilanteessä, että 10pv aikaa maksaa avomieheni kanssa yhteisvastuullisesti 1900e, jotta saamme pidettyä asunnon. Mieheni ei luonnollisestikkaan ota mitään vastuuta asiasta. Saan vanhemmiltani lainattua summan, mutta entäs takaisin maksu. Minulla minimi äitiyspäiväraha ja miehen takaisinmaksukykyyn en voi luottaa. Ongelmanani olisi siis se, että miten saan omani ja lapseni (sieni) elämän turvattua. Kuinka pääsen lähtemään tästä suhteesta. Miltä tahoilta kannattaa hakea apua/tukea? Haluan siis erota, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Tavarani minun täytyisi ottaa silloin kun mies on töissä ja lähteä salaa. Miten saan hoidettua kaiken tämän, salassa mieheltäni ja niin ettei hän voi asettaa minua täydelliseen taloudelliseen ahdinkoon. Olen erittäin kiitollinen vastauksista ja toivon että saan elämäni takaisin ja lapsilleni rauhallisen ja turvallisen tulevaisuuden!

Käyttäjä Donnamare kirjoittanut 12.07.2013 klo 11:27

Hyvä ystävä. Olet todella pahassa tilanteessa. Sinun on pakko tehdä jotakin voimia vaativaa. Olen kokenut vähän samanlaisen tilanteen kuin sinäkin. Nyt sinä tarvitset valtavasti voimia saadaksesi itsesi liikkeelle. Se on raskasta ja satuttaa, mutta et pääse ulos jos et itse auta itseäsi.

Ensinnäkin, jos vaan voit niin muuta lapsesi kanssa vanhempiesi luo tai jonkun luotettavan ihmisen luo. Käy Kelassa kysymässä mihin kaikkeen sinulla on oikeus kun olet tehnyt osoitteenmuutoksen. Hakeudu vuokra-asuntoon. Älä etsi mitään hulppeaa vaan hakeudu sellaiseen mihin sinulla on varaa. Varmista ettei miehesi tee nimiisi enempää velkaa. Käy lastenvalvojan juttusilla sopimassa huoltajuusasiat. Kaiken muun voit jättää hoidettavaksi myöhemmin. Älä hae tavaroitasi yksin vaan jonkun toisen kanssa.

Voimia sinulle!

Käyttäjä marjaana2 kirjoittanut 15.07.2013 klo 21:04

mulla sama tilanne. Mies alko ongelmainen, ei juo joka päivä, mutta kun juo niin aina menee ihan överiksi, saattaa hyvin juoda vaikka 3päivää. Rikkonut lakia humalassa, ollut putkassa, kotoa sai kerran lähteä kun yritti mun rahat viedä, poliisit häki hänet.hänellä myös ilmennyt mielenterveys ongelmia. En vaan jaksa enää. Mutta kuten sanoit, lähteminen on helpommin sanottu kuin tehty.. Käyttäytynyt uhkaavasti mua kohtaan useasti siksi en uskalla lähteä. Tänään viimeksi yritti heittää mua puhelimella.jotenki en edes uskalla puhua kenellekkään. Nyt kun tolle on tullut noita mielenterveys ongelmia niin tänään sano mulle että oon varmaan lääkärin kanssa mukana juonessa ettei he määrää hänelle bentsoja. Jep jep. Mä oon ihan väsynyt! 😭

Käyttäjä anonyymi1991 kirjoittanut 17.07.2013 klo 18:36

marjaana2 kirjoitti 15.7.2013 21:4

mulla sama tilanne. Mies alko ongelmainen, ei juo joka päivä, mutta kun juo niin aina menee ihan överiksi, saattaa hyvin juoda vaikka 3päivää. Rikkonut lakia humalassa, ollut putkassa, kotoa sai kerran lähteä kun yritti mun rahat viedä, poliisit häki hänet.hänellä myös ilmennyt mielenterveys ongelmia. En vaan jaksa enää. Mutta kuten sanoit, lähteminen on helpommin sanottu kuin tehty.. Käyttäytynyt uhkaavasti mua kohtaan useasti siksi en uskalla lähteä. Tänään viimeksi yritti heittää mua puhelimella.jotenki en edes uskalla puhua kenellekkään. Nyt kun tolle on tullut noita mielenterveys ongelmia niin tänään sano mulle että oon varmaan lääkärin kanssa mukana juonessa ettei he määrää hänelle bentsoja. Jep jep. Mä oon ihan väsynyt! 😭

Ymmärrän tosiaan tilanteesi. Miehellänikin ob varmasti mielenterveydellisiä ongelmia. Itse sain kuulla hieman positiivisen uutisen eilen. Mieheni lähtee kuun lopussa kolmeksi viikoksi työkeikalle, joten silloin on mun aikani tullut ja pääsen lähtemään ja aloittamaan elämisen. Tämä väkivaltaisen alkoholisti-narsistin varjossa eläminen on yhtä helvettiä! Toivottavasti pääset pois suhteestasi. Tsemppiä kohtalotoverille
🌻🙂🌻