Vähättelyn voima parisuhteessa
Olen saanut kokea suuren rakkauden ja intohimon kuten myös kolikon toisen puolen.
Sain olla toiselle se ainut ja tärkein useita vuosia. Sain osakseni rakkautta ja palvovia katseita, helliä kosketuksia
ja yhteistä tekemistä.
Vuodet vierivät ja arki toi omat haasteensa elämään. Uusioperheessä mies tunsi jäävänsä
ulkopuoliseksi, jolloin hän kääntyi kolmannen osapuolen puoleen.
Yhteisen lapsen odotuksen aikana seksielämämme päättyi, mies ei enää halunnut, kyennyt.
Lapsen syntymän jälkeen kaikki vielä kärjistyi entisestään. Etäännyimme yhä enemmän toisistamme.
Tässä yksi esimerkki tapahtumista, joka kalvaa minua sisältä.
Tiesin, että jotain on miehellä menossa, (poissaolot/käytös). Tein sen, mistä ei voi olla kovinkaan ylpeä, luin hänen
tekstiviestit.
Viesti kertoi, kuinka hän (toinen nainen) ikävöi miestäni ja ymmärtää, että hänen tilanne on toinen kuin
miehelläni, joka on perheellinen. Nainen kysyy, että onko mieheni miettinyt heidän yhteistä tulevaisuutta?
Kertoo vielä, että mieheni voi ottaa yhteyttä milloin vaan.
Kun kysyin mieheltäni, että mitä tämä nyt sitten tarkoittaa, hänen vastaus oli, että ei mitään!
Mitään ei ole tapahtunut ja että se oli vain tekstiviesti….
Olin vihainen ja pettynyt. Joku toinen oli parempi minua, minäkuvani romuttui. Tunsin olevani huono, ei haluttava,
luuseri.
On todella kurjalle tuntunut, kun toinen vähättelee tuntemuksiani ja viestii, että kaikki on kuvittelua☹️
Hän ei ole koskaan pahoitellut aiheuttamaansa mielipahaa, koska se tarkoittaisi sitä, että hän tunnustaisi tehneensä vastoin yhteisiä sopimuksia.
Koskaan emme saaneet asiaa puhuttua, koska mieheni on sitä mieltä, että mitään ei ole tapahtunut ja turha on kaivella
menneitä. Olen hänen mielestä vain saanut päähäni ajatuksen, että hän pettää minua.
Tämä on mielestäni vähättelyä minua kohtaan.
Sekään seikka, että hän käytti potenssilääkkettä, kertomatta minulle, ei kuulema tarkoita mitään. Lääkkeen
vaikutus ei näkynyt kotona koskaan.
Oikeastaan kun tässä kirjoittaa ajatuksiaan niin tajuaa, että miten toimimaton suhteemme onkaan. Toinen ei halua käsitellä asioita mitenkään, vaan painaa asiat villasella ja jatkaa eteenpäin, mutta minun painolasti vain lisääntyy ja käy raskaammaksi. Joudun yksin miettimään asioita, mitä on tapahtunut ja missä nyt mennään.
Tämän hetken tunnetila on suunnaton viha, josta en meinaa päästä eroon. En osaa käsitellä asioita rakentavasti, vaan
pyörin saman paskan ympärillä, pääsemättä minnekään.
Haluaisin rangaista toista ja se näkyy käytännössä jatkuvana vihaisuutena, kylmyytenä. Näin ollen tilanne on ns. patti.
Jos antaisin anteeksi, antaisin taas itseni toisen armoille, toinen voisi rikkoa minut jälleen kerran. Turvantunnetta en koe minkäänlaista, on selvittävä yksin.
Miten yksin saa korjattua kaiken rikkoutuneen? Onko se edes mahdollista? Eilen mietin, että olisi ihanaa jos saisi muistin-
menetyksen ja ei tarvitsisi vetvoa tätä ollenkaan. Pakokeino se tuokin olisi.
Olen yrittänyt miettiä, millä kostilla saisin itseni tästä yli, on vain niin vaikeaa päästää tästä kivusta irti.
Järkeily ei auta,tiedän, että kohtaloita on paljon pahempia, paljon pahempia, vaan tämä on minun tuska ja se koskee vain minua.
Terapiaan meistä ei ole, mies ei halua käydä näitä asioita läpi, joten yksin on saatava pää kuntoon.
Luovuttaa en vielä halua, lapsi merkitsee meille molemmille paljon, mutta miten jatkaa, jaksaa?
Tällä tunteenpalolla voisi polttaa vaikka kokoTelluksen….
Kaipaan niin toista lähelleni, kumppania.
-Aurora-