Tuo edellinen kommentti on tosi rohkaiseva ja ilmeisesti se, mitä itsekkin pohjimmiltani ajattelen. Olen nyt jo alkanut oppimaan siihen, että hän haluaa ja on vain sellainen. Minun ei tarvitse tuntea sitä uhaksi, koska olen hänelle erityisen tärkeä. Vaikka hän on niin ihana ja kiva, on hänellä myös avioero takanaan ja ertyisen umpinainen suhde siellä. Ero tapahtui vain niin, että mies lähti ja tuli luokseni. Asioita ei puhuttu, eikä hänen aikaisessa liitossakaan keskusteltu sen kummemmin. Puhumattakaan siitä, että olisi ollut jotain kanssakäymistä heidän välillään. Niin, ihana mies siis on, mutta sellainen piirre voi tulla myös esteeksi kahden ihmisen välille, jos ei ole tarkkana. Mielestäni mieheni on oltava asian kanssa tarkkana, ettei suotta aiheuta huolta.
Mitä minun epävarmuuteen tulee, on totta, että minun aikaisemmat kokemukseni ed. mieheni suhteen ovat vähän saman kaltaisia. Ed. mieheni oli myös kaikille mukava mies. Hän keräsi pisteitä ja minä sain kuulla miten ihaaaaana mies sulla onkaan. No, siinä sitte mietin, että totta tosiaan, hän on ihana ja minun tulee olla kiitollinen moisesta. Sitten sattui kaikenlaista, joka osoitti, että sen kivan miehen takana oli vähemmän kiva mies. Muut naiset olivat kiinnostavia ja valheet, jotka olin uskonut todeksi, paljastuivat. Olisiko sekin osa syynä epävarmuuteen, jota nyt koen. En tahdo päästä eroon tuosta peikosta ja kun näen mieheni osoittavan ystävällisyyttään, peilaan sitä aikaisemmin kokemaani.
Samoin olen ajatellut, että kun aloimme seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, hän oli naimisissa. Minä siis näin, miten mieheni alkoi salaa kulkea kanssani. Näin miten taitavasti hän valehteli ja miten kylmästi hän vain petti vaimoansa kanssani. Niin, hän on mielestäni vastuussa siitä osasta, minä taas siitä, että olin hänen kanssaan. Ehkä pelkään, että hän tekee saman minulle, vaikka minun on sitä mahdotonta uskoa. Meidän suhde toimii ja meillä on paljon yhteistä. Olemme rakastuneita ja emme kulje yksin missään, vaan aina yhdessä. Olen itse myös ulospäin suuntautunut ja keskustelen mielelläni ihmisten kanssa. Minun on myös helppo solmia ihmissuhteita ja se piirre minussa on myös ärsyttänyt ihisiä. Sen vuoksi olen joutunut opettelemaan etäisyytä, jotta minua ei ymmäretä väärin. Miehelläni on samaa vika ja mielestäni hän ei ole oppinut tätä asiaa vielä. Mieheni ed. avioliitossa oli kuulemani mukaan aina se tilanne, että jos he joskus harvoin olivat kylässä, hänen vaimonsa jäi kuulema toiseksi. Hän oli enemmmän esillä, ja siitä syystä vaimo oli halunnut pian kotiin. Heille ei ollut kuitenkaan syntynyt keskustelua tuosta ja suhde jumittui.
Meillä on asioista puhuttu ja se on aukaissut monet nyörit, myös tällä saralla. Niin, aina siis on jotain, kaiken onnenkin keskellä, joten niin kai sen pitää olla.......mitä sanotte?