Uusi elämä edessä, taas..?

Uusi elämä edessä, taas..?

Käyttäjä p.i.k. aloittanut aikaan 07.02.2011 klo 20:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä p.i.k. kirjoittanut 07.02.2011 klo 20:32

Miksi aina minä? Avioliitto päättyi vuosia sitten, ajattelin silloin etten enää voi löytää uutta ihmistä ja häntä sydämeeni päästää. Toisin kuitenkin kävi. Rakastuin tulisesti ja jouduin reilun vuoden yhdessäolon jälkeen jälleen pettymään.. Nyt jälleen ero takana, molemmilla exillä väkivaltaisia taipumuksia. Onko vika minussa? Haenko tiedostamattani elämääni manipuloivia, narsistisia ja väkivaltaisia ihmisiä? 😯🗯️

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 08.02.2011 klo 13:49

Hei,

Tietenkään sinusta en tiedä, mutta käsittääkseni alan kirjallisuudessa kyllä esitetään teorioita siitä, miksi huomaa olevansa jatkuvasti suhteissa samantyyppisiin ongelmiin.

Käyttäjä p.i.k. kirjoittanut 08.02.2011 klo 18:29

Olen myös äitini kanssa jutellut asiasta, sillä hänellä on ollut myös väkivaltaisia miehiä. Olen siis jo lapsena ja teininä nähnyt vastaavaa.. Miten saan kierteen loppumaan? Haluan, jo lastenikin takia tasaisen elämän ja ehkä joskus vielä tasa-arvoisen suhteen. Tällä hetkellä olen saanut oman asunnon ja nyt oikeudenkäynnit ja korvausvaatimukset vievät kaikki voimani!☹️ Kuinka voi henkistä särkyä rahassa mitata?

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 09.02.2011 klo 09:02

Niin .... prosessissa tällaista sanottaisiin systeemivirheeksi.... eli jokin asia jossakin kohtaa aiheuttaa toistuvasti virheellisen tuloksen.

Jos sinusta tuntuu että sinulla on taipumusta ihastua ja kiinnittää huomiota sellasiiin ihmisiin jotka osoittautuvat väkivaltaisiksi joko ajatuksiltaan tai teoiltaan niin toki voi olla että jokin kohta sinussa "tarvitsee" ja "hakee" esimerkiksi manipuloivaa ihmistä. Kannattaahan sitä miettiä! Lisäksi manipulointina, alistamisena ....ilmenevät piirteet ovat hyvin yleisiä ihan normaalissa työympäristössä tai naapurustossa ja esim mainosten tarkoitus on manipuloida jossain määrin niiden ilmeneminen esim fyysisenä ja henkisenä väkivaltana taas ovat "liikaa".

Ylipäätään kaksi pidempää suhdetta ei ole kovin toivotonta 😉 kolmas voi jo olla sinulle se oikea. Kunnioita itseäsi ja tartu heti jos kumppanissasi alkaa ilmetä painostavaa ja alistavaa käytöstä. Jos haluat tapauksista eroon, kannattaa miettiä missä kohdassa "kaikki" alkaa mennä pieleen, kuinka itse silloin toimit ja mikä mahdollistaa kyseisen kehityksen. 🙂👍