Uusi alku kun mies reissaa paljon?

Uusi alku kun mies reissaa paljon?

Käyttäjä Milly2 aloittanut aikaan 16.02.2013 klo 14:05 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Milly2 kirjoittanut 16.02.2013 klo 14:05

Puran nyt tänne tuskaani kummallisessa tilanteessa. Asumme ulkomailla ja vaikka minulla täällä ystäviä onkin niin silti tunnen olevani hyvin yksin asioitteni kanssa.

Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta ja naimisissa 10, lapset ovat 10 ja 6. Suhde on ollut ihan hyvä mutta alusta asti olen ollut aina paljon yksin mieheni privaattilentäjän työn vuoksi. Kolme kuukautta sitten mieheni ilmoitti että mitä jos erotaan kun ei muutenkaan nähdä toisiamme paljon (hänen töiden takia) ja ollaan hänen mielestään kasvettu erilleen. Totta on että se kuuluisa kipinä on ollut hukassa jo hyvän aikaa mutta tämä oli silti minulle totaalinen shokki. Meni pari päivää sumussa ja mies lähti seuraavalle lennolleen. Siltä palattuaan ilmoitti että on töiden kautta tavannut kaukoidässä naisen jonka kanssa synkkaa hyvin, mutta MITÄÄN ei kuulema ole tapahtunut ennen kuin me olimme erosta keskustelleet. Hän on myös sitä mieltä että lapsetkaan ei kovasti tule kärsimään erosta kun nyt jo näkevät isäänsä aika harvoin. Varsinkin 10v on silti hyvin läheinen isänsä kanssa. Lapsille ei vielä olla sanottu yhtään mitään, mies haluaisi erota, itse näen asian niin että lasten takia meidän on edes yritettävä uudestaan eikä heittää heti hanskoja tiskiin. Tottahan sitä itsekin haluaisi kokea taas rakastumisen huuman uudestaan jonkun uuden jännittävän ihmisen kanssa mutta olisiko se huuma sen väärtti miten paljon ero lapsia haavoittaa?
Kuten varmaan muillakin, tunteet heittelehtivät laidasta laitaan mutta päälimmäisenä minulla on huoli lapsista, jäämisestä totaaliseksi yksinhuoltajaksi ja lasten jääminen täysin ilman isäsuhdetta jos mies muuttaa ulkomaille. Hän kuvittelee tulevaisuudessa vievänsä lapset 2 kertaa vuodessa lomamatkalle ja kuittaavansa siten isän hommat. Tämä saa minut totaalisen raivon valtaan ja alan kostoksi suunnitella miten eliminoin hänet täysin lasten elämästä, muutan heidän sukunimensä, jne. En ymmärrä miten ISÄ voi ajatella noin?

Tiedostan, että toista en voi muuttaa, hän on mikä on. Jos hän ei halua enää olla osa perhettämme enää en voi häntä siihen pakottaakaan.
Onko tällaisessa tilanteessa kun mies reissaa kokoajan ulkomailla mitään toivoa uudelleen aloittamiselle? Terapia..? Miten saan rakennettua luottamuksen uudelleen? Välillä olen ihan kypsä siihen että olen aina yksin ja totean että nyt voisin hyvällä tuurilla löytää oikeasti läsnäolevan miehen rinnalleni. Mutta olen itse valmis aloittamaan uudelleen 1. lasten takia ja 2. koska suhteemme on aina ollut ihan keskivertohyvä, ei juopottelua, väkivaltaa, riitelyitä, tms. isoja ongelmia.

Käyttäjä Johanna_N (Työntekijä) (Mikkelin kriisikeskus, Mikkeli) kirjoittanut 07.03.2013 klo 14:28

Hei!

Sinulla on todella haastava vaihe elämässäsi meneillään. Hieno asenne sinulla, kun mietit, että ei olisi oikein heti lyödä hanskoja tiskiin ja luopua pitkästä parisuhteesta. Tuollaisessa tilanteessa kannattaa ehkä pyrkiä välttämään hätiköityjä ratkaisuja, kuten olet toiminutkin.

Miehesi on paljon poissa kotoa, mutta jos löytäisitte yheteistä aikaa, voisitte yrittää keskustella tilanteesta ja yrittää ottaa huomioon eri näkökulmia. Myös ulkopuolisen auttajan kanssa keskustelu voisi auttaa, jos miehesi ja itse olette sellaista apua valmiit vastaanottamaan. Vain sinä ja miehesi voitte päättää siitä, mitä lopulta tulette avioliittonne suhteen tekemään. On pareja, jotka yhdessä pystyvät vastaavan jälkeen uuteen alkuun ja saavat luottamuksen rakennettua uudestaan. Sitten on mahdollista päätyä myös eroon.

Lasten kannalta on tärkeintä, että vanhemmat pytyisivät toimimaan keskenään, vaikka asuisivatkin erillään. Toisen vanhemman haukkuminen, asioiden hankalaksi tekeminen, riitely jne. aiheuttavat lapselle kovasti mielipahaa. Lapsen ei tulisi joutua tilanteeseen, jossa hän joutuu valitsemaan kumman vanhemman puolelle asettuu. Lapsella on oikeus rakastaa molempia vanhempiaan sellaisina kuin he ovat. Aikuisten välillä on perheissä usein erimielisyyksiä ja ne tulisi ratkaista niin, ettei lapsi ole niissä kuulijana osallisena. Jos lapsi kuulee ja näkee riidan, hänen on hyvä kuulla myös sovinnon tekemisestä ja asioiden ratkaisemisesta.

Toivon kovasti Sinulle jaksamista!
Tiesithän, että täällä Tukineissä sinulla on mahdollisuus saada itsellesi myös henkilökohtainen Tukihenkilö kirjoittamalla Net-tukeen.🌻🙂🌻

Käyttäjä FogBabble kirjoittanut 02.04.2013 klo 16:03

Hei Milly2,

Kaikkein tärkeintä, jos haluat saada miehesi takaisin, on lopettaa
pettämissuhde. Miehesi ei pysty käsittelemään mitään asiaa niin kauan
kun suhde jatkuu. Hän on koukussa suhteen antamaan mielihyvään.

Paras keino lopettaa miehesi suhde on paljastaa se kaikille sukulaisillenne
ja ystävillenne, joilla on mahdollisuus vaikuttaa miehesi käytökseen.
Suhde pitäisi paljastaa myös kaukolutikan sukulaisille, mutta se taitaa olla hankalaa.
Voi myös olla ettei tämä nainen edes tiedä että miehesi on naimisissa.
Koita nuuskia selville hänen puhelinnumeronsa, ja kerro hänelle kaikki.

Voit asentaa keyloggerin miehesi tietokoneeseen, flexispy ohjelman kännykkään,
ja mp3 soittimen nauhoitukselle, kun miehesi luulee olevansa yksin.
Nuuskiminen on tässä tilanteessa sallittua.
Jos miehesi haastaa sinut oikeuteen urkkimisesta, voit kuvitella tuomarin
ilmeen, kun miehesi sanoo sinun urkkivan hänen pettämistään. 😉