Uuden tuttavuuden ex

Uuden tuttavuuden ex

Käyttäjä NoName aloittanut aikaan 16.04.2012 klo 19:31 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä NoName kirjoittanut 16.04.2012 klo 19:31

Moi
Toivottavasti joku osaisi auttaa?? Teksti saattaa olla sekavan oloinen, mutta olen niin vihanen tätä kirjoittaessani.
Olen tutustunut netin välityksellä erääseen naiseen ja olemme fb-kavereita, puhuneet puhelimessa ja jakaneet toisillemme todella paljon henkilökohtaisia asioita. Me emme ole kuitenkaan vielä tavanneet ns. livenä. Meillä on kummallakin omat parisuhde soppamme takana tai ainakin niin luulin.

Nyt minusta tuntuu, että tämän henkilön ex, jotenkin ottanut nokkiinsa tästä tilanteesta, koska oli eilen tilittänyt tälle tuttavuudelleni, ettei tämä voi pärjätä minun ex:lle esim. fyysisiltä ominaisuuksiltaan!! Oli hän antanut tulla paljon muutakin, mutta jätettäkkön se tässä kertomatta. Hän oli polkenut toisen itsetunnon niiiiiin syvälle kuin vai voi. Olemme ”kasvotuttuja” tämän ex:n kanssa erään harrastuksen pohjilta, minä tiedän hänet ja hän minut sekä ex:ni. Tästä kaikesta on nyt seurauksena, ettei hän haluakkaan enään tavata.

Siis mitä ihmettä?? Hän on kuitenkin itse parisuhteessa ”onnellisesti” ja itse aikanaan lähtenyt tuosta suhteesta. Minä ja tämä tuttavuuteni olemme kumpikin ns vapailla markkinoilla. Ei se, että hän puuttuu oman ex:nsä elämään, vaan hän puuttuu myös minun elämääni! Mistä ihmeestä tämä ex voi tietää minun naismakuni?? Mistä sen tietää kelpaanko minä tälle tuttavuudelleni itse fyysisiltä ominaisuuksiltani. Sanoin tästä hänelle, mutta siinä tilanteessa hän ei pystynyt kuuntelemaan minua yhtään.

Ja millään ex:n rakkauden tunteilla tässä asiassa ei ole mitään tekemistä. Se mitä olen toisen teksteistä ja puheista ymmärtänyt, heidän suhteensa oli todellakin karilla erohetkellä. Itseasiassa minusta tuntuu, et tämä ex kärsii jonkinmoisesta narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, niin ”hirveää” tekstiä oli eilen tullut ja ei ollut ensimmäinen kerta heidän eron jälkeen. Tähän narsismi epäilyyn vaikuttaa myös moni muu asia mikä on tullut esiin meidän puhuessamme.

Mutta miten voisin auttaa tätä uutta tuttavuuttani?
Se mitä oikeasti haluaisin tehdä, on käydä sanomassa tälle ex:lle suorat sanat!! Sitähän en voi tehdä koska hän kuitenkin kostaa sen jotenkin. Heillä on määrätyt jutut, minkä takia he ovat edelleenkin yhteydessä. Pitäiskö meidän jatkaa yhteydenpitoa tältä ex:ltä salassa? Minä ainakin haluan tutustua häneen myös livenä. Tietenkin sillä edellyksellä, et hän haluaa jatkaa myös.

Neuvoton NoName

Käyttäjä helemi kirjoittanut 17.04.2012 klo 16:05

Toisin sanoin, sen exän mielestä nainen ei SAA kelvata kellekkään muulle, kuin hänelle itselleen. Tapahan seon tuokin, vielä kiinni pitää.
Nainen ei ole tilivelvollinen exälleen, omista asioistaan.

Käyttäjä Samppa2 kirjoittanut 18.04.2012 klo 18:26

Uuden tuttavuuden exän pitäisi keskittyä omaan elämäänsä ja uusiin ihmissuhteisiinsa. Luuleeko tämä ex pitävänsä yllä kuvitteellista haaremia, että tämä nainen olisi edelleenkin hänen.

Olen itse myös sellaisessa tilanteessa, jossa olen tutustumassa naiseen ja olemme FB-kavereita, mutta emme ole vielä nähneet toisiamme. Onko tämä FB-kaveruus sitten jonkinlainen alku kohti uutta ihmissuhdetta?

Toi on hankalaa, kun toinen alkaa olemaan tollainen inhottava myös sinulle. Tsemppiä ja voimia sulle uudessa elämäntilanteessasi.

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 20.04.2012 klo 16:45

NoName, näin naisnäkökulmasta sanoisin, että nyt kannattaa olla yhteydessä tuohon naiseen, jos oikeasti kiinnostaa. Jos haluat tavata, ehdota sitä hänelle, älä odota, että sinua pyydetään ulos. Ole tukena naiselle ja kehu häntä, koska naisen exä varmasti romuttaa naisen itsetuntoa. Oma exäni jatkaa sitkeää yhteydenpitoa minuun, vaikka suhde pistettiin harkinta-ajan jälkeen poikki elokuussa 2010. Exäni yhteydenotot ovat vaihtelevasti tyhjänpäiväistä small talkia, rakkauden hehkutusta ja mun morkkaamistani ja syyttelemistäni. Siis karmaisevan samantyyppisiä kuin naisesi exän jutut.

Ole läsnä naisen elämässä. Tee hänelle selväksi, että hän kelpaa sinulle ja että olet kiinnostunut hänestä tosissasi.

Nainen ainakin luottaa sinun ihan mielettömästi, jos on kertonut sinulle tuosta viestistä.

Feidaa se naisen ex-mies elämästäsi. Vielä ei ole oikea hetki sanoa suoria sanoja. Sitten jos alatte seurustella naisen kanssa ja exä yhä haluaa roikkua helmoissa, niin sitten on sinun hetkesi puolustaa parisuhdetta.

Hyviä treffejä! 🌻🙂🌻

Käyttäjä tirppa67 kirjoittanut 21.04.2012 klo 10:38

en ole koskaan ymmärtänyt miksi eksät on facebook-kavereita? siihenhän ei ole mitään syytä eikä tarvetta?

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 21.04.2012 klo 21:23

tirppa67, olet oikeassa, ei fb-kavereina ole mitään järkeä pitää sellaisia ihmisiä, joihin ei oikeasti kiinnosta olla yhteydessä.

Tuon naisen eksä on vaan aikamoinen manipuloija. Surullista että nainen on tuon eksänsä uhrina. Manipuloijalle ei pidä koskaan kertoa mitään omasta elämästään, koska se antaa manipuloijalle liikaa valtaa. Tuon naisen pitäisi nyt vaan oppia pitämään puoliaan ja suojella itseään. Eksä kyllä keksii aina keinon hivuttautua naisen elämään.

Ehkä manipuloija on aikoinaan saanut osakseen naisen sukulaisten ja ystävien kunnioituksen ja naista on jopa syytetty erosta. Manipuloija hivuttautuu useimmiten huseeraamaan juuri uhrinsa sosiaaliselle alueelle: näin uhri jää yksin ja tyhjän päälle. Uhrista tehdään syypää ja hän menettää itsekunnioituksensa ja omanarvontuntonsa. Ainoa apu uhrille on voimaantuminen: menestyminen ja onnistuminen, uuden oppiminen, rakastetuksi ja tärkeäksi tuleminen.

Käyttäjä NoName kirjoittanut 23.04.2012 klo 09:53

Olemme edelleen yhteydessä, mutta tapaamisesta emme ole puhuneet tuon ex-episodin jälkeen kuin kerran. Tapaamisen aika ei ole kuulemma vielä, mutta pikkuhiljaa tässä edetään. Kiitos Polunkävittäjärelle neuvoista 🙂 Noinhan tässä asiassa pitäisikin edetä, tyhmä minä kun itse tajunnut.
Tirppa67
Itse ainakin olen oman ex:ni kanssa fb-kaveri ja se onnistuu vain siksi, että eromme oli ns. sivistynyt. Onneksi, koska parisuhde-erot voivat mennä todella "likaisiksi", kuten tältäkin palstalta voi lukea. Totta kai se otti aikanaan itselle koville, mutta kavereina pystymme edelleen olemaan. Olet kuitenkin monta vuotta jakanut elämääsi ex:n kans ja jollain tasolla sitä aina välittää toisesta, vaikka yhteiselosta ei tullutkaan mitään. Onhan toisessa jotain hyvääkin ollut, koska saa taloutta ollaan joskus asuttu, muutoinhan se olisi hukkaan heitettyä aikaa elämässä. Eron jälkeen tahtoo vain ne negatiiviset asiat suhteesta olla voimakkaammin esillä.
Tällä en tarkoita sitä, että haikailisin jollain tavoin ex:ni perään, tämä on minun vain mielipiteeni.
NoName