Uskottomuus

Uskottomuus

Käyttäjä Mimmu5 aloittanut aikaan 04.05.2018 klo 19:05 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mimmu5 kirjoittanut 04.05.2018 klo 19:05

Olin onnellisesti naimisissa, mutta ihastuin silti toiseen. Meillä oli tilaisuuksia viettää yhdessä luvattoman paljon aikaa ja ihania seikkailuja. Suhdetta on kestänyt 1,5 vuotta ja siitä on tullut tärkeä osa elämääni.
Nyt sain selville, että salarakkaani ei ole ollut minulle kaikessa ihan rehellinen. Ja se kolahti kovaa… Asia on ehkä pieni, mutta silti mietin, mistä muusta hän minulle valehtelee? Hänellä on myös puoliso eli huijaako hän meitä kaikkia..?
Arvostan omassa puolisoni rehellisyyttä yli kaiken ja huomasin, että hän on parempi kuin kukaan. Hyvä ihminen, jonka kanssa haluan todella jakaa elämäni.
Nyt tahtoisin lopettaa salasuhteeni, mutta tiukkaa tekee, koska hänestä on tullut minulle elämäni tähtihetki.
Miten saisin voimia lopettaa salasuhteen?
Ja voinko löytää puolisoni kanssa onnen?
Ajatuksia ja ideoita ja kenties kokemuksia toivoisin 🙂🙂

Käyttäjä Ihan pihalla kirjoittanut 05.05.2018 klo 00:52

Mimmu5 kirjoitti 4.5.2018 19:5

Olin onnellisesti naimisissa, mutta ihastuin silti toiseen. Meillä oli tilaisuuksia viettää yhdessä luvattoman paljon aikaa ja ihania seikkailuja. Suhdetta on kestänyt 1,5 vuotta ja siitä on tullut tärkeä osa elämääni.
Arvostan omassa puolisoni rehellisyyttä yli kaiken ja huomasin, että hän on parempi kuin kukaan. Hyvä ihminen, jonka kanssa haluan todella jakaa elämäni.

Sanot olleesi onnellisesti naimisissa, mutta.. Jos katse etsiytyy oman suhteen ulkopuolelle, et ole ollut onnellisesti naimisissa. Olet hakenut jotain. Olet ollut salasuhteessa puolitoista vuotta. Nyt ajattelet, että kotipesä riittää ja olisi itse asiassa kivakin. Lakkaa seilaamasta, ota itseäsi niskasta kiinni jä päätä, mihin suuntaan haluat antautua. Luulenpa, ettei monikaan meistä petetyistä arvosta lainkaan edestakaisin seilaajaa. Jos olisin kumppanisi, en haluaisi noin pitkään muualla kylpenyttä omaan ammeeseeni. Ryhdistäydy ja anna puolisollesi vapaus päättää. Sitä ikävä kyllä saa, mitä tilaa.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 05.05.2018 klo 10:35

Mimmu5 tunnistan paljon yhteistä sinun tilanteesi kanssa. Minullakin pitkä upea parisuhde ihmisen kanssa,joka on hyvä ja rehellinen,kaikin puolin sellainen ihminen,jota voi vain rakastaa ja kunnioittaa.
Sitten tuli aivan puskista tämä uusi ihminen elämääni ilman,että olisin ollut mitään hakemassa. Nyt ollaan umpirakastuneita toisiimme. Eroa sinun tapauksessa on se, että tämä mies on moraalisesti kunnollinen eikä hänellä ole luurankoja kaapissa. Hän kärsii tästä tilanteesta yhtä paljon kuin minäkin. Meidän suhde on viestittely-asteella, mutta rakkautta on niin paljon ja se täyttää mielen ihan täysin.
En voisi tätä omaa liittoani mitenkään särkeä,siihen on paljon muutakin kuin tunnesyyt esteenä.Koko ajan mietin ratkaisua,mutta en ole sitä vielä löytänyt. Sinä kamppailet samanlaisen ongelman kanssa. Tämän toisen kohtaaminen on elämän tähtihetki,mutta riittääkö se pitkässä juoksussa kuitenkaan.

täst

Käyttäjä Kuusoppa kirjoittanut 05.05.2018 klo 19:34

Ihastuminen on ihana tunne. Se vie mukanaan ja saa niin kuplivia tunteita aikaan, että melkein toivoisi sen jatkuvan ikuisesti...

Olette olleet tahoillanne suhteessa salarakkaasi kanssa. Lähtökohta on huonohko; hän on kanssasi pettänyt oisen henkilön luottamuksen. Kuten sinäkin. Lähtökohtaisesti se on jo huono asia.

Toki rakkaustarinat voivat saada alkunsa myös vastaavanlaisista tilanteista, mutta mikäli sinulla on luotettava ja luottavuksen arvoinen kumppani vierelläsi, mitä jon yrittäisit löytää hänestä uudelleen ne piirteet joihin joskus rakastuit? Ne ehkä ovat vielä siellä olemassa, mutta jos haluat niin löydät ne ja kenties rakastut häneen uudelleen.

Käyttäjä StellaBella kirjoittanut 06.05.2018 klo 19:52

Siis oikeastiko Mimmu5 olet hämmästynyt siitä, että vaimoaan sinun kanssasi pettävä mies ei ole sinullekaan kaikesta ihan rehellinen? Ehkä suhde on sinulle tärkeä osa elämää, mutta ei välttämättä hänelle. Ihminen, joka pystyy valehtelemaan puolisolleen päin naamaa, pystyy valehtelemaan myös muille.

Haluaisiko oma rehellinen puolisosi olla sinun kanssasi, jos hänelle annettaisiin mahdollisuus valita? Sinä pakotat hänet nyt elämään suhdetta, jota hän ei ehkä haluaisi elää. Haluatko oikeasti viedä häneltä vuosia ja joskus, jos hän saa tietää pettämisesi, hän ehkä kokee että olisi halunnut erota ennemmin kuin elää pettävän puolison kanssa. Niitä vuosia sinä et voi hänelle takaisin antaa. Etkä sitä mahdollisuutta, että hän olisi saanut elää omien arvojensa mukaista elämää uskollisen puolison kanssa. Sinä viet kaikilta jotain.

Mimmu5 kirjoitti 4.5.2018 19:5

Olin onnellisesti naimisissa, mutta ihastuin silti toiseen. Meillä oli tilaisuuksia viettää yhdessä luvattoman paljon aikaa ja ihania seikkailuja. Suhdetta on kestänyt 1,5 vuotta ja siitä on tullut tärkeä osa elämääni.
Nyt sain selville, että salarakkaani ei ole ollut minulle kaikessa ihan rehellinen. Ja se kolahti kovaa... Asia on ehkä pieni, mutta silti mietin, mistä muusta hän minulle valehtelee? Hänellä on myös puoliso eli huijaako hän meitä kaikkia..?
Arvostan omassa puolisoni rehellisyyttä yli kaiken ja huomasin, että hän on parempi kuin kukaan. Hyvä ihminen, jonka kanssa haluan todella jakaa elämäni.
Nyt tahtoisin lopettaa salasuhteeni, mutta tiukkaa tekee, koska hänestä on tullut minulle elämäni tähtihetki.
Miten saisin voimia lopettaa salasuhteen?
Ja voinko löytää puolisoni kanssa onnen?
Ajatuksia ja ideoita ja kenties kokemuksia toivoisin 🙂🙂

Käyttäjä Mimmu5 kirjoittanut 07.05.2018 klo 07:07

Kiitos mielipiteistänne

Olette ihan oikeassa siinä, että olen toiminut väärin puoliosoani kohtaan. Kadun sitä ja aion käyttää koko loppuelämäni hänen palvomiseen, rakastamiseen ja hyvinvointiin. Todella!

Mutta miten erota salarakkaasta niin ettei itse hajoa? Ja että pysyy päätöksessään? Nykyisin monien viestitteymahdollisuuksien vuoksi yhteydenpito on aivan liian helppoa!!!

Lisäksi salarakas sanoi minulle, ettei voi elää ilman mua...🙄 ja on valmis jättämään perheensä tai mitä vain haluan... Uhkasi jopa "mennä järveen" eli ei hyvältä kuulosta.. Olen tosi ahdistunut.

Enkä suosittele kellekään syrjähyppyjä niin makealle kuin ne alkuun maistuvatkin. Niistä tule aina painajainen, jossain vaiheessa... 😭:

Käyttäjä helemi kirjoittanut 07.05.2018 klo 08:17

On se mies elänyt ennenkin, ilman sinua, joten toivottele vain mukavia uintiretkiä, kun kesäkin vihdoin tulee. Hän löytää kyllä nopeasti, uuden lohduttajan.
Sinulla voi olla ongelmat edessä puolisosi kanssa, jos hän saa selville seikkailusi.

Käyttäjä Lissukka kirjoittanut 13.05.2018 klo 23:00

Helemin kanssa täysin samaa mieltä🙂👍

Unohda perhoset mahassa ja alkuhuuma, koska ne loppuvat kuitenkin aikanaan. Silloin huomaat viimeistään menettäneesi jotain arvokasta, mitä takaisin et enää saa...

Käyttäjä Ihan pihalla kirjoittanut 17.05.2018 klo 18:18

Mimmu5, mihin olet päätynyt? Lopetitko suhteesi toiseen mieheen vai vieläkö jatkat kahden välillä seilaamista?

Käyttäjä Mimmu5 kirjoittanut 24.05.2018 klo 18:37

Lopetin suhteen ja olen niin iloinen 😍
ja todella helpottunut. Kuin 50kg painolasti olisi tippunut harteiltani..
Edessä on pitkä kuuma kesä ja aion elää sen ihanan mieheni kanssa!!
Enkä ikinä koskaan enää katselekaan muita.. paskiaisia ovat pettääjät...

Päätin vain etten laita enää yhtään viestiä enkä puhelua eikä tapaamisia. Eikä ole edes tehnyt tiukkaa!