Uskottomuus rikkoi kaiken

Uskottomuus rikkoi kaiken

Käyttäjä Isabella0 aloittanut aikaan 15.03.2017 klo 08:22 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 15.03.2017 klo 08:22

Hei
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa . Tässäpä oma tarinani uskottomuudesta.
Olen viittä vaille viisikymppinen nainen , mieheni lähempänä neljääkymmentä , meillä ei ole lapsia taloudessamme. Olemme työssä käyviä molemmat . Mieheni betoni alalla .
Olemme olleet yhdessä kohta 4 vuotta joista 2 vuotta etäsuhteessa.
Kaksi ensimmäistä vuotta olimme kuin paita ja peppu, todella rakastuneita. Oli läheisyyttä paljon, tunteiden näyttämistä ja kaikkea ihanaa. Teimme kaiken yhdessä , koimme ilot ja surut yhdessä. Ensimmäisen kerran luin mieheni viestiketjuja jo seurustelumme alussa. Huomasin että hänen ajatusmaailmansa on hyvinkin erilainen kuin minulla. Mieheni on erittäin kiinnostunut kaikesta ja lukeekin paljon , haluaa oppia koko ajan uutta. Hän rakastaa ruuanlaittoa. Viestit olivat hyvinkin henkilökohtaisia joita hän kirjoitteli naisten kanssa, jopa todella seksistisiä. Minä koin tulleeni loukatuksi , jokin kolmas tekijä oli tullut suhteeseemme. Puhuin asiasta , mies puolusteli siten että hänen kirjoitus tyylinsä saattaa tuntua omituiselle, että hänen ystävänsä tuntee hänen tyylinsä kirjoittaa ja kaikkihan on vain huumoria. Silti minuun sattui.
Olemme asuneet saman katon alla nyt pian kaksi vuotta. Viime vuosi oli henkisesti rankka. Meillä loppui läheisyys , minusta tuntui siltä ettei mieheni enää välittänyt minusta. Iltaisin hän ei enää aina tullutkaan kanssani nukkumaan kuten tavallisesti vaan jäi takkahuoneeseen. Opin seuraamaan hänen aktiivisuuttaan Facebookissa. Hän alkoi notkua siellä jatkuvasti ja se aiheutti minussa mustasukkaisuutta .
Kunnes eräänä iltana sain tilaisuuden käydä hänen puhelimellaan. Järkytyin , näin hänen kirjoitelleen naisen kanssa jonka minäkin tiedän ( eräästä ryhmästä Facebookissa ) . Uteliaisuus iski, avasin keskustelun , järkytyin . Mieheni oli vieraillut tämän naisen luona useamman kuin kerran . Otin heti tähän naiseen yhteyden ja hän vastasi minulle samana iltana. Kertoi että mieheni haluaa häneltä seksiä. Olin kauhuissani enkä meinannut uskoa lukemaani millään. Yritin keskustella tästä miehelleni mutta hän kielsi kaiken . Näytin miehelleni keskustelun minkä kävin tämän toisen naisen kanssa, vasta silloin hän uskoi että kiinni on jäänyt.
Aloin viestitellä tälle naiselle, kaivelin häneltä kaiken sen tiedon mitä tahdoin tietää, pyysin jopa koko heidän keskustelun kopioituna itselleni , jonka sainkin sitten sähköpostiini.
Mieheni oli vieraillut tämän naisen luona useampina päivinä peräkkäin , töidensä lomassa. Useamman kuukauden ajan . Lähdimme kesäloma reissulle ulkomaille heinäkuussa . Olimme reissulla reilun viikon. Reissussakaan ei ollut oikein romantiikkaa, ei läheisyyttä. Mieheni halusi olla koko ajan vain liikkeellä ja ottaa irti kaikesta kaiken. Palasimme kotiin.
Tilanne oli ahdistava edelleen, mikään ei ollut muuttunut reissumme aikana.
Mieheni jäi uskottomuudesta kiinni elokuun loppupuolella.
Kaikkein järkyttävintä oli myös se että mieheni oli pyytänyt tämän naisen mukaansa yhteisen tuttavamme mökille vaalaan. Minun tyttäreni tuli meille sinä viikonloppuna ja minä jäin sen vuoksi kotiin. Kun sain tämän tietää , olin todella masentunut ja vihainen, katkera , kuinka hän saattoi tehdä tämän minulle? viettää toisen kanssa kokonainen yö . Ihmettelinkin seuraavana päivänä kun mies tuli reissultaan kotiin, oli todella väsynyt ja halusi mennä lepäämään heti, ei halaamisia , ei pusua , ei mitään minulle.
Tämä kaikki tuntuu edelleen pahalle vaikka kiinni jäämisestä onkin yli puoli vuotta .
Edelleen olemme yhdessä mutta minä en voi luottaa vieläkään.

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 15.03.2017 klo 13:44

Ongelmana meillä on se että mies ei juurikaan puhu tunteista, tuskin tunnistaakaan eri tunteita. Hänen vastuun tuntonsa on myös hukassa. Olen yrittänyt puhua aiheesta mutta laihoin tuloksin. Näiden asioiden vuoksi hän ei tiedä, osaa sanoa syitä uskottomuudelleen. Kun hän on noin hukassa itsensä kanssa, pelkään että hän sortuu uudelleen tilaisuuden tullen. Itse en oikein tiedä miten minun pitäisi parhaiten toimia tässä tilanteessa.
Tiedän että syyt vieraisiin ovat jossain, vaikea on muuttaa asioita tiedostamatta niitä.
Olisi kiva kuulla toisten kokemuksia, miten olette selvinneet uskottomuudesta.
Miten saisin tuon mieheni ymmärtämään ja vielä puhumaan aiheesta?

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 15.03.2017 klo 14:44

Hei Isabella0,

ymmärrän tunteesi, tilanteesi on erittäin ikävä.
Et kerro mitä miehesi on sanonut tai väittää tällä hetkellä haluavansa tai onko hän edelleen suhteessa ko. naiseen. Ja jos oli jäänyt kiinni elokuussa, niin tapahtuiko mökkireissu tätä ennen vai jälkeen? Jos jälkeen, niin se osoittaa aikamoista piittaamattomuutta - toisaalta saman tekee hänen käytöksensä noin muutenkin.

Keittöpsykologianalyysini on, että heti tai melko pian hänen ihastumisvaiheensa loputtua sinuun hän on ihastunut uudestaan. Ihminen voi ihastua ihastumiseen, jolloin tarvitaan aina uusi suhde, jossa sen pääsee kokemaan.

Toisaalta kirjoitit, että hän on koko ajan kirjoittanut henkilökohtaisia, seksistisiä viestejä muiden naisten kanssa. Tämä voisi viitata siihen, että hänellä on ollut jonkinlaisia (vara)suhteita koko ajan - jolloin suhde sinuun ei ehkä ole ollutkaan se tärkein (tai ainakaan ainoa).

Varmasti tuntuu edelleen pahalta, harva pääsee pettämisestä yli puolessa vuodessa, kyseessä on usein monien kuukausien tai vuosien prosessi, johon vaikuttavat ainakin pettämisen laatu ja kesto, pettäjän toimet sen jälkeen ja ennen kaikkea petetyksi tulleen persoonallisuus: ihmiset kestävät eri tavoin vastoinkäymisiä. Samoin luottamus, jos siihen perusteita voinee palata ajan kanssa.

Sinun (ja teidän) täytyy miettiä haluatteko ja kannattaako jatkaa? Kuinka hyvä suhteenne on nyt, voiko se vielä parantua? Onko läheisyys palannut? Miksi kannattaisi jatkaa? Kannattaako läpikäydä mahdollisesti usean vuoden toipumisprosessi, jotta voi pelastaa mahdollisesti lyhyemmän suhteen? Vai kannattaako toipuminen tehdä yksin?

Lyhyesti omaa taustaa: Itselläni yli 20v liitto takana ja 3 lasta. Puolisolla oli 2 v erittäin syvä ja intiimi suhde työkaverinsa kanssa, joka paljastui reilu vuosi sitten ja edelleen mietin näitä samoja ylläolevia asioita (ja käsittääkseni myös puolisoni miettii). Jos lapsia ei olisi, niin uskoisin, että olisimme eronneet jo.

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 15.03.2017 klo 18:00

Suhde tähän naiseen lopoui kuin seinään, minulla on siitäkin todisteet. Mökki reissu tapahtu yhteisen ulkomaan matkan jälkeen, elokuun alussa.
Mies jäi kiinni elokuun lopussa. Mies tahtoo jatkaa elämää minun kanssani, hän ei tahdo erota. Hän vieritti vain kaiken vastuun minulle, minun piti päättäö jatketaanko vaiko ei.
Eniten minua sattuu vieläkin tuo heidän yhteinen mökki reissu. Olen sanonut miehelleni etten ikinä voi enää koskaan lähteä hänen kanssaan kyseiselle mökille koska se tuntuisi äärettömän pahalle.
Mies on myös sitä mieltä että asia on hänen osaltaan läpi käyty eikä siihen tarvitse enää palata, minun pitää itse selvittää tunteeni ja työstää asiat yksin. Hän ei voi minua kuulemma auttaa.