usko parisuhteen kestävyyteen
Olen keski-ikäistyvä nainen. Nuorena vientiä miesmarkkinoilla riitti. Olin tosi haluttu. Seurustelen tällä hetkellä, mutta ajoittain tunnen riittämättömyyttä siitä, että riitänkö tässä suhteessa. Haluaisin saada uskon rakkauden pysyvyyteen takaisin uudestaan. Suhteeni on melko tuore, joten mistään pysyvästä ei vielä voi sanoa, ja olen ollut avoin kokemieni nuoruuden pettymysten suhteen myös tässä suhteessa. Ideaalitilanne sikäli, että mennään minun ehdoillani. Opiskelen uuteen ammattiin, ja näihin arjen paineisiin aikaisemmatkin suhteeni ovat sitten kaatuneet. En viihdy yhtään sinkkuna. En kuitenkaan välillä halua päästää ketään lähelleni. Nuorena syöksyin suinpäin rakastuneena suhteeseen. Ja sieltä tultiin sitten alas, kun rakkaus ei ollutkaan yksipuolista. En ikinä halua enää tätä miestä elämääni, mutta hän vaurioitti minuuttani pahasti. Miten saan uskon siihen että minua ei enää tyrmätä? Miten olla taas se säteilevä nainen, joka uskoo viehätysvoimaansa? En enää itse nää itseäni sinä naisena. Tiedän kyllä, että se johtuu ensimmäisestä todellisesta yrityksestäni. Olin nuorena ujo, ja siksi en uskaltanut ns. edetä suhteessa niin nopeasti kuin ehkä olisi pitänyt. Nykyään jo paljon rohkeampi. Voiko vaurioitunut minuus ratkaisevassa elämänvaiheessa koskaan parantua?