usko elämään hukassa
Takana väkivaltainen parisuhde jossa väkivalta oli sekä henkistä että fyysistä, murtuneita luita, mustia silmiä, komeroon suljettuna olemista ja jatkuvaa uhkailua.
Tätä kestin lähes 5vuotta. Viisi liian pitkää vuotta.
Pääsin suhteesta pois 2008 kun olin tavannut uuden miehen – unelmien miehen, jonka kanssa voisin alkaa rakentaa rikki mennyttä elämääni ja oppia kenties välittämään ja luottamaan toiseen. Näin luulin, näin ei ollut.
Olemme olleet nyt yhdessä kohta 2vuotta. Mieheni on edelleen unelmamies, ymmärtäväinen, luotettava, anteeksiantava… mutta minä en ole.
Pelkään, vihaan ja haluan purkaa kaiken ahdistukseni mieheeni kohtelemalla häntä huonosti. Loukkaan häntä sanoilla niin paljon, että itseenikin sattuu. Hän yrittää ymmärtää ja minä muuttua, mutta hän on mies. Ja mies on pilannut minun elämästäni tärkeitä vuosia…
Nuoruudessani kärsin syömishäiriöistä, jonka vuoksi menkkani jäivät pois vuosiksi ja hormonitoiminta häiriintyi. Minun ei pitänyt saada lapsia ilman hedelmöitys / hormonihoitoja.
Tästä huolimatta tulin ihmeen kaupalla raskaaksi keväällä 2010. Ja lasta odotan edelleen. Ihmelasta, niinkuin sanotaan.
Mietin kuumeisesti aborttia alkuraskauden ajan,mutta en tehnyt, sillä kohdunkuntoni on huono ja mahdollisuus omaan lapseen voi kenties olla vain tämän kerran.
Kuitenkin nyt kehon muuttuessa olen alkanut uudelleen vihata itseäni, varsinkin isoa mahaa. Koen olevani hylkiö ja rumilus, joka ei voi liikkua edes muiden ihmisten seurassa, minä häpeän itseäni. Ja vihaan jokaista kiloa jonka raskaus on tuonut lisää.
Seksiä emme enää harrasta, en siedä kosketusta enkä voisi edes ajatella että joku haluaisi olla kanssani kun olen tämännäköinen. Luonnollisesti tämäkin vaikuttaa suhteeseen aika ratkaisevasti…
Olen miettinyt adoptiota. Lukenut ja tutkinut tarinoita adoptiosta, sekä adoptioon annettujen tarinoita että adoptio lapsen ottaneiden tarinoita.
Haluan omalle lapselle turvallisen ja rakastavan kodin, jossa hän saa kasvaa onnellisesti. Mieheni mielipide adoptioon on EI. Hän uskoo edelleen että me saamme asiamme kuntoon ja minä pystyn normaaliin elämään ilman pelkoja jne.
Olenko minä hirviö, jos annan lapsen adoptoivaksi?
´
En minä ole vielä valmis kantamaan vastuuta pienestä ihmisistä, joka tarvitsee rakastavan äidin, ei naista, joka ei kykene vielä rakastamaan edes itseään.
En ole saanut elää nuoruutta (17-22v) niinkuin olisin halunnut. Élin sen täysin alistettuna, ilman omaa tahtoa.
En ole kokenut ammattiauttajista olevan apua, ja miehille en edes puhu.
Onko kellään mitään positiivista tähän tilanteeseen? Itse en enää niitä asioita löydä..