Alkaa olla tilanne kärjistynyt kotona siihen malliin että alkaa tuntua että ulospääsytiet alkaa olla vähissä.
Itsehän olen työelämässä ja vaimo on kotona lasten 1+3v kanssa. Eilen tulivat mummolasta ja olin itse illansuussa autotallissa puuhailemassa. Menin ulos vastaan ja kysyin että saako vaimo nuoremman ja tavarat (lapsilla pikkureput mukana) jo sisälle jos käydään vanhemman kanssa tallista sammuttamassa valot. Tuo vanhempi haluaa aina tietää mitä olen tehnyt, niin olisi samalla kurkattu.
Tämä ei sitten käynyt ja minun väitettiin aina komentelevan. Vaimo äkäpäissään kaivoi tavaroita autosta ja tuli samalla painaneeksi kaukosäätimellä ovet lukkoon. Nuorempi istui vielä autossa turvaistuimessa tässä vaiheessa.
Lähdin vaimon perään ja oli eteisessä kun sain kiinni. Pyysin, että jos saisin avaimet kun nuorempi on nyt autossa lukkojen takana. Vaimo sanoi ettei tahallaan ovia lukinnut, mutta heitti avaimet minua päin. Ei osunut, vaimo oli eteisessä ja itse seisoni rappusilla. No ne avaimet oli sitten jossain lumihangessa ja on edelleen vaikka yritin käydä etsimässäkin.
Vanhempi lapsi tajusi asian ja tuli hätä, että kun toinen itkee lukkojen takana autossa ja avaimet hukassa.
Löysin vara-avaimet ja onneksi lukkopesä toimi kun vara-avaimissa ei ole kaukosäätöä jota yleensä käytetään.
Loppuilta olikin sitten aika hiljaista ja hoidin lapset nukkumaan.
Otin vara-avaimet itselle ja lähdin toisella autolla töihin. Koko tämän päivän on sitten puhelin hakannut viestiä ja ei kovin kaunista tekstiä.
Tietysti on monta asiaa jotka ovat tähän johtaneet. Itse en vain sitä ymmärrä kun välillä voi puoli vuotta mennä ihan hyvin ja välillä taas toinen voi hermostua totaalisesti ihan jostain yksinkertaisesta asiasta. Koko ajan saa olla varpaillaan eikä ikinä tiedä mitä kotona on vastassa. Joudun vielä töiden puolesta olemaan välillä reissussa ja on jokseenkin stressaavaa kun ei yhtään tiedä miten kotona menee eikä oikein tiedä uskaltaako kyselläkään ettei hermostuttaisi. Minä kun en edes ole ainoa jolle saatetaan hermostua.
En nyt oikein tiedä mitä tekisi. Alkaa toivo hiipua että elämään jokin tasapaino vielä voisi tulla. En jotenkaan voi ymmärtää tuollaista totaalista kontrollin menettämistä. Puhuminenkin on hankalaa kun kysely-yritykset johtaa yleensä tuohon totaaliseen hermostumiseen ja sitten ei mitään kovin hedelmällistä keskustelu enää olekaan.
Itsellä vielä nämä turvaverkot vähän vähissä kun olen hiljattain omat vanhemmat jo haudannut. Tuokin oli riidan aihe ja kuolleet haukuttiin kun kehtasivat mennä kuolemaan.
Ei oikein enää jaksa aina yrittää rauhoitella ja sovitella. Vaimo on ollut lähdössä vaikka kuinka monta kertaa ja olisi lapset jättämässä minulle. En vain oikein tiedä miten ilman apuja pärjäisin. Varmaan talo menisi myyntiin ja en tiedä miten omat työt saisin millään sovitettua yhteen moiseen elämäntilanteeseen.
Tuntuu vain, että tämä on mennyt aina vain hullummaksi viimeiset puoli vuotta. Lapset ovat mielestäni helppoja ja nukkuvat hyvin jne. Itse laittelen suurimman osa ruuista ja muutenkin yritän työtaakkaa helpottaa mahdollisimman paljon.
Pelkään vain että oikeasti kohta johonkin sattuu ja että se on jompi kumpi lapsista. Itseäni kohti aina toisinaan väkivaltaa kohdistetaan, mutta fyysisesti riittävän paljon vahvempana olen noista tilanteista selvinnyt. Vaimo ei ole suoraan kertonut, mutta käsittääkseni hänelle on joskus ainakin määrätty masennus-/paniikkihäiriölääkitystä. Toinen asia on onko noita syönyt muuta kuin hetkellisesti.
Nyt kun alkanut historiaa miettiä, niin näin jälkeenpäin katsottuna ei ehkä ole ollut järkevää tilannetta näin pitkälle laskea. Mutta kun historiaa on toista kymmentä vuotta ja välillä pitkiäkin aikoja, että kaikki on ollut hyvin niin tähän on päädytty. Kyllähän sitä itse selviää, mutta nuo pikkuiset huolettaa ja etenkin isompi kun jo ymmärtää jos on hätä ja on alkanut jo vähän kääntyä äitiä vastaan. Kun iltaisin nukutan, niin välillä sanoo ettei tykkää äidistä ja äiti aina suuttuu ja huutaa. Raskasta noita huolia on kuunnella. Huolehtii myös nuoremmasta aina välillä kovasti.
On lomia pitämättä, niin täytynee yrittää kysellä jos olisi mahdollsita noita pidellä ja sitä kautta saada taas tilannetta rauhoitettua. Mietityttää vain, että mihin suuntaan alkaisi tilannetta kehittää.