Ulkoisesti kaikki on hyvin mutta...
Ulkoisesti mulla pitäis olla kaikki hyvin, koti, perhe, hyvä työ, ja silti ajattelen vähän väliä haluavani tästä kaikesta eroon. Olen masentunut. Häpeän sitä että olen masentunut. Minulla ei ole ystäviä kenen kanssa pystyisin puhumaan asiasta. Ainoa kenelle olen sanonut mitään on siskoni ja pyysin häntä pyytämään anteeksi äidiltäni sitä että en ole pitänyt pariin kuukauteen yhteyttä. Kävin lääkärissä. Yleislääkäri totesi että kyllä, olette masentunut ja sain ajan terapeutille. Terapeutin aikaan on vaan vähän aikaa, ja jotenkin tarttis pitää tämä homma kasassa siihen asti.
Mulla ei ole mitään syytä olla masentunut, mä en ole sairas, mulla ei ole mitään sairauksia perheessä, ei alkoholismia, ei väkivaltaa, ei mitään ulkoista traumaa ja silti mä haluan tappaa itseni.
Mä olin kaksi vuotta sitten työpaikassa joka oli aika raskas. Pomo huusi ja raivosi kaikesta ja pyöritteli silmiä ja kiroili kun meni kysymään neuvoa. Normaali työpäivä oli 10 – 11 tuntia. Kestin sitä neljä vuotta ja lähdin vihdoin kun pomo sanoi että minusta ei ole mihinkään. Tämän hetkinen työ on hyvässä firmassa jossa ihmisiä kohdellaan ihmisinä ja voin ehkä päästä vihdoin tekemään koulutustani vastaavaa työtä. Näin vanhasta paikasta painajaisia vielä vuosi sen jälkeen kun olin lähtenyt sieltä.
Parisuhde on jotenkuten kasassa vielä. Olen kyllä kuullut viime aikoina paljon kommentteja siitä että olen aina kiukkuinen kaikesta. En haluaisi olla, mutta joskus tuntuu että kaikki mitä teen on ihan turhaa. Kukaan ei välitä eikä kaipaisi ollenkaan jos minua ei olisi olemassa. Palatakseni näihin uniin, yksi minkä muistan liian hyvin viimeisen vuoden ajalta menee näin: Yritin töissä itsemurhaa, kunnon japanilaiseen harakiri tyyliin. Kuljin siellä ympäriinsä sisälmykset ulos valuen ja kaikilla oli jotain tärkeämpää tekemistä kuin auttaa minua. Joku soitti kotiin mutta kaikilla oli jotain kiireitä. Joku soitti ambulanssin, mutta niilläkin oli jotain tärkeämpää tekemistä. Ja ihmiset töissä, yks kaveri yritti vähän kävelyttää johonkin, mutta loppujen lopuksi käperryin siihen toimiston verannalle ja kuolin siihen.
Onko unet tulkintoja siitä mitä ihmisen alitajunnassa liikkuu? Koska toi uni kuulostaa tosi kauheelta, kun sen lukee mustaa valkoisella. Ehkä sen takia se on jäänyt niin hyvin muistiin. Kyllä musta kotona välitetään vähän enemmän kuin tossa unessa mutta lapset (puolison) on teini-ikäisiä ja niillä on omat juttunsa ja puolisolla on oma työnsä ja kiireensä.
Ystävien puute on ehkä suurin syy tähän masennukseen. Muutimme uudelle paikkakunnalle kun aloitin siinä kamalassa työssä. Emme tunteneet ketään ja koska työajat olivat vähän normaali toimisto ajoista poikkeavat ja isäni sairasti silloin, toi sosiaalinen elämä jäi vähän vähiin. Ja jotenkin se ei ole siitä koskaan toipunut. En ole oikein tutustunut ihmisiin uudessakaan paikassa. Työssä kyllä juttelen jonkun verran ihmisten kanssa mutta ei se ole mitään ystävyyttä, se jos juttelee niitä näitä.
Mulla pitäsi olla kaikki hyvin. Vai onko se totta mitä mun puoliso sanoi että jos mulla ei ole jotain mikä on huonosti niin sitten täytyy keksii jotain? En mä halua olla onneton. Enkä masentunut. En vaan tunne olevani minkään arvoinen. En osaa rakastaa itseäni eikä sitä rakkautta tunnu riittävän kenellekään muullekaan enää. En jaksa rakastaa pientä koiraanikaan enää vaikka se rakastaa mua yli kaiken. En halua mennä mihinkään, en halua tehdä mitään, en halua nähdä ihmisiä, haluan vain käpertyä johonkin nurkkaan ja kuolla.