Tuskasta selvinnyt

Tuskasta selvinnyt

Käyttäjä mirlat aloittanut aikaan 02.06.2007 klo 21:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä mirlat kirjoittanut 02.06.2007 klo 21:42

Hei Kaikki!

Ajattelin kertoa, että erosta selviää nainen ja varmaan mieskin voittajan jossain kohtaa. Jotku teistä onkin varmaan kukenut otsikon TUSKA. Siinä kerroin erostani ja mikä silloin oli olotilani. Kerrompa tässä nyt tarinani: Avopuolisoni ja minä olimme yhdessä melkein 13 vuotta. Sitten koitti se päivä jolloin hän ilmoitti minulle,että ei rakasta mua enää eikä jaksa yrittää enää korjata tilannetta. Tämän kaiken hän ilmoitti minulle kun oli työmatkalla. Miten se selvisi minulle oli järkytys, hän oli siis työmatkalla ja kun illalla soittelimme ja sanoin et rakastan häntä mut hän ei sanonut takasin. Ja kun soitin uudelleen ja kysyin et mikä nyt on niin hän sanoi vaan et puhutaan siitä sit kun tuun kotiin. No alkaahan siinä sit jo kellot soimaan ja arvasin et kaikki ei ole ihan kunnossa.

Arvaukseni osui oikeaan ja kun hän tuli kotiin niin sanoi jättävänsä mut. Siinä tilanteessa takertuu sit ihan kaikkeen niin tein minäkin. Kysyn häneltä et miksi? Hän ei osannut vastat minulle mitään sano vaan et näin kävi. Siinä sit soudettiin edes takas yritetään ja ei yritetä. Lopuksi se meni niin et ei yritetä. Oli siis tuskaa kuulla et omalla rakkaalla onkin uusi nainen kuvioissa jonka hän löysi sielä työmatkalla ollessaan.
Meillä on yksi yhteinen lapsi ja olihan se kamalaa kertoa hänelle et äiti ja isä eroavat ja muuttavat erilleen asumaan. Minä pelkäsin sen kertomista ihan kamalasti, mutta turhaan olihan lapsi sen jo vaistonnut kun äiti itkee koko ajan ja on surullinen et jotain on sattunut. No tuli ilta jolloin asia kerrottiin hänelle. Se itla on iki muistettava se miten siihen hän suhtautui oli jotain en osaa ees sanoin kuvailla sitä. Lapsi on myös yksi selviytyjä ero asioissa ja he kyllä selvii niistä, sen koin omani kohdalla. Asia kun oli kerrottu hän ilman muuta itki ja kysy isältä et miksi et rakasta äitiä enää ja kun olimme kaikki kolme siinä jonkin aikaa olleet niin tyttöhän päätti et asia oli käsitelty ja muutti puheen aiheen valokuviin joita sit katsottiin. Oli siinä muutama rankka yö kun isänsä muutti pois hän itki itsensä uneen mut nyt kaikki hyvin tai paremmin kuin hyvin. Hänellä on edelleen molemmat vanhemmat jotka rakastaa häntä edelleen.

Ja nyt siihen miten ihminen selviytyy tilateesta kuin tilateesta. Minä olen selvinnyt tuskastani ja olen jälleen onnellinen. Minun selviytymis prosessi on ollut kirjoittamista ja kirjoittamista. Kun sain teidon tästä erosta tulin nettiin ja surffaili joka paikassa, sitten löysin tämän tukineti. Täytyy sanoa et tää on ollut pelastus minulle ja minun suru työlleni jonka tein. Otin yhteyden Net-tuki liveen ja sain sieltä todella ihana tukihenkilön. Siitä se lähti kerroin hänelle mitä oli tapahtunut ja keskustelua riitti, sitten kun lopetin keskustelun päätin kirjoittaa tänne keskusteluryhmään. Oli todella mahtavaa huomata, että me toisilleme oudot ihmiset voimme auttaa toisiamme kertomalla mitä ollaan itse koettu. Niistä jutuista saa myös itselle apua kun voit kertoa tunteistasi juuri niin kun sillä hetkellä tunnet eikä kukaan tuomitse sinua niistä vaan kertoo oman mielipiteensä tai kannustaa jaksamaan. Niin se on aikas tärkeetä et on niitä ihmisiä olemassa joilta saat tukea ja kannustussta näissä asioissa.
Tämän sivuston ja ystävien sekä päiväkirjan avulla olen selvinnyt niin sanotusti voittajan surusta. Päiväkirja on mulle ollut hyvä tapa purkaa pahaa oloa siinä surussa jota silloin tunsin. Sinne voit kirjoittaa saman asian vaikka 100 kertaa jos siltä tuntuu mut se on tärkeintä et ÄLÄ PIDÄ NIITÄ SISÄLLÄ VAAN ANNA TULLA ULOS JOLLAIN TAVALLA, siihen kirjoittaminen on todella hyvä juttu. Ja ton tukihenkilön kanssa kirjoittelen vieläkin hänelle voin kertoa jos jokin painaa mieltä ja on paha olla.

Sit sitä alkos ajatteleen asioita et mitäs talon kanssa ja kaikki muut järjestelyt tehdään. No asiat kun aina järjestyy niin kävi nytkin. Ex kanssa ollan väleissä ja asiat hoitu suht kivuttomasti kun niistä puhuttiin asiallisesti. No minäpä päätin et jään tytön kanssa asumaan tähän taloon ja niin tehtiin olen onnellinen ”pankin vuokralainen” ja päivääkään en ole katunut, kun päätin et yritän tytön takia onhan tää hänen koti miks muutta pois. No en tiedä olis niin paljon kerrottavaa mut miten muutta se lyhyeen muotoon?!!!!
Surun jälkeen olen huomannut, että työkaverit ja ystävät ovat sanoneet mulle, että mä säteilen ja olen ihan eri ihminen kuin, silloin kun olin entisen miehen kanssa. Olen kuulemma iloisempi tiedä sitä sit mut nyt tuntuu hyvälle. Itse ole asiaa ajatellut et ehkä tää oli mulle ihan hyvä juttu et erottiin vaik onhan se kamalaa erota mut nyt kun siitä on selvinnyt ja voi taas olla onnellinen niin unohtaa ne pahat ajat. Tyttökin voi hyvin, meillä menee hyvin en vois enää toivoo enenpää.

Kun aloin selviämään suuremmasta surusta niin aloin surffata netissä tää on tätä nyky aikaa ja kuin ollakkaan eksyin treffi sivuille. Joo nyt ajattelette et hulluhan toi en mä vaa??? Niin mäkin joskus ajattlei mut kuinkas kävi.
Mä tutustuin muutamiin ihmisiin sielä ja sit hei yks kaunis päivä sielä otti yksi ihminen minuun yhteyden kysymällä et MITÄS NAINEN? No vastasin siihen ja volaa hän oli kotoisin mun kotiseudulta ja juttu alko luistaan kirjoiteltiin ensin ja sit tuli puhelimen vuoro ja sit taas tietokone. Voi hyvät hyssykät mut se ihminen kolahti mun sydämmeeni täysillä.
Nyt olen onnellisesti rakastunut ja tuntuu todella hyvältä. Joten muistakaa, ette ole yksin meitä on monia jotka on kokenut kovia ja voimme yhdistää voimmamme ja olla toisillemme avuksi ja tueksi.
MUISTAKAA MYÖS ET AURINKO PAISTAA MYÖS RISUKASAAN JOSSAIN KOHTAA!
Toivon teille kaikille hyvää kesää ja jaksamista surujen ja ilojen kanssa.

🙂🌻🙂🌻🙂🌻🙂👍🙂👍😎 mirlat