😋🙂🌻hei vaan Mirlat ja Ropo!
Itse olen jo viisikymmentä, mutta kyllä se elämä vielä tämänkin ikäisenä on joskus vaikeaa.
Minulla on neljä lasta ja kaksi lastenlasta ja olen tosi onnellinen siitä että olen jo mummo!
Ilman ohdakkeita ei ole polkuni kulkenut.Vanhimmat lapseni, tyttö 28v ja poikani 25v olivat pieniä kun halusin erota miehestäni. Olimme alkaneet seurustella kun olin 15vuotias ja sitouduin liian aikaisin. Sitten mentiin naimisiin ja tehtiin kaksi lasta. Rakkauteni mieheeni kuitenkin hiipui loppuun ja halusin erota. Sovimme että lapset jäävät miehelle ja kaikki muukin. Hän muutti lasten kanssa entiseen kotikaupunkiimme ja avioitui melko nopeasti uudestaan.
Minulla oli lyhytaikainen suhde joka kariutui, sitten olin vuoden päivät kuin orpo piru.
Sitten tapasin ravintolassa viehättävän miehen ja rakastuin oikopäätä. Aloimmme seurustella ja melko pian hän lähtikin merelle.
Kuukauden aina odotin häntä ja miten ihanaa olikaan se kuukausi kun hän oli maissa!
Rakkauteni huumassa eivät varoituskellot soineet- mies oli alkoholisti.
En minäkään kuppiin sylkenyt joten en tajunnut asian todellista laitaa.
Seurusteltuamme muutaman vuoden päätimme hankkia yhteisen lapsen. Hänelläkin oli aiemmasta suhteesta poika, minulla poika ja tyttö
Saimme ihanan tyttären mutta alkoholi leijui kaiken yllä. Yritin tehdä parhaani ja huolehtia lapsesta,miehestäni ei ollut vastuunkantajaksi. Tilanne kulminoitui kuitenkin siihen että tyttäremme huostaanotettiin kun hän oli 3vuotias. Minulla oli niin pahoja mielenterveysongelmia että olin pitkiä jaksoja sairaalassa.
Mieheni oli myös väkivaltainen hän hakkasi minua.
Jotenkin hän oli alistanut minut niin ja lyönyt itsetuntoni lättänäksi että en osannut irrottautua suhteesta.
Loppujen lopuksi meillä oli erilliset asunnotkin mutta sekään ei auttanut. Hän kömpi aina humalapäissään minun asuntooni,varastettuaan minulta avaimen, söi minun jääkaappini ttyhjäksi, sammui sohvalleni sotkettuaan ensin maton viinilläetc.
Vihdoin sain itseäni niskasta kiinni ja päätin jättää hänet.
Tapasin uuden miehen ja pääsin lennosta asumaan hänen luokseen. Turvaan.Entinen mieheni kuoli noin vuosi sen jälkeen kun olin jättänyt hänet-joi itsensä hengiltä.
Nyt olen ollut 13vuotta nykyisen mieheni kanssa, hän on kiltti ja huomaavainen-balsamia haavoilleni. Meillä on yhdeksänvuotias tytär jota rakastamme syvästi.
Käyn edelleen säännöllisesti mielenterveystoimistossa, joitakin lyhyitä sairaalajaksojakin on ollut. Kaikkiin lapsiini minulla on hyvät ja lämpimät välit,elämä hymyilee.
Osaan nauttia arjen onnesta-onni on sitä että mies tuo minulle hellapuut että voin keittää kahvia. Asumme omakotitalossa joka on viihtyisä ja kaunis.
Halusin tällä kirjoituksellani sanoa sen että elämä voittaa, olen perusluonteeltani optimisti ja uskon että kaikki kääntyy loppujen lopuksi parhain päin. Voimia teille ja hyvää alkavaa vuotta!🙂🌻
T:KIIKKO