🙂🌻lisää kukkia Mirlat!
Minun erosta on kylläkin jo vuosia, mutta siitä selviämiseen meni minulta kyllä kauemmin, kuin sitä liittoa kesti. Se ero oli minulle kyllä todella rankka, mutta näin jälkeenpäin ajatellen kasvattava kokemus. Elämäni, ajatusmaailmani ym. totaalisesti muuttuivat ja kuin Feeniks-lintu, minäkin nousin uuteen elämääni raunioiden keskeltä.
Kaikenlaisia taantumia surkeuteen välillä koin, mutta kävin terapiassa pari vuotta ja sain sieltä apua.Myös silloinen ystäväpiirini auttoi, kun sain käydä puhumassa tuntemuksistani Heille! Tuo ero kun oli "viimeinen naula arkkuuni" siihenastiseen elämääni kuuluviin ongelmiin ja suruihin ja olin aivan vakuuttunut siitä, etten kestä enempää ja että tapan itseni.(Hakeuduin psykiatrin vastaanotolle, mutta Hänen luokseen sain ajan vasta viikon kuluttua, kun olisin tarvinnut. Olin jo huomannut siinä ajassa sen, jos selvisin siitä ekasta viikosta, niin seuraava olisi jo helpompi.)
Exässäni oli noita narsistisia piirteitä ja yhteinen huollettava aiheutti sen, että ikävyydet jatkuivat ja voivat jatkua osittain vieläkin. Yritin päästä kyllä itse pois hänen vaikutuspiiristään järjestelemällä pojan tapaamisia siten, että Hän haki pojan hoidosta ja palautti sitten minun Äidille, mutta joskus oli aivan pakko tavata, jos oli jotain lasta koskevaa asiaa. Hänen kulkemisensa sitten suhteesta toiseen aiheutti sen, että Hän hylkäsi lapsensa.(varmaan halusi myös sitä kautta vaikuttaa edelleen minun psyykkeeni). Aikani tuputin lasta Hänelle, mutta kun sain sitten lohdutella poikaa, joka tuli itkien kotiin, kun Isä ei ollut ottanut vastaan,niin lopetin tuputtamasta.
Sitten muutimmekin toiselle paikkakunnalle, jotta saisin etäisyyttä ja mahdollisuuden terveyttää itseäni mm. exäni ja Äitini aiheuttamista traumoista. Olemme kutsuneet exän sitten synttäreille, rippijiuhliin ym. mutta eipä ole näkynyt. Nyt ovat sitten edessä jouluna lapsenlapsemme ristiäiset ja poika on kutsunut Isänsä, saa nyt sitten nähdä saapuuko. Pojalle Isä oli hyvin tärkä ja toivonkin, että voisivat Heidän välinsä lämmetä, mutta nähtäväksi jää.
Olin jo tavannut nykyisen mieheni kanssa(vaikka eron jälkeen ajattelin, että miehet saavat nyt jäädä), muutimme toiselle paikkakunnalle keski-Suomeen. Mieheni kävi töissä edelleen vanhassa työpaikassaan ja asui vanhemmillaan viikot, tuli sitten viikonlopuiksi ja sitä kesti n. viisi vuotta.Opiskelin itselleni uuden ammatin, mutta en onnistunut löytämään töitä ja sitten syntyikin nuorin lapsemme ja muutimme takaisinpäin etelään, tosin mieheni kotipaikkakunnalle. Vielä on hajurako omalle kotipaikkakunnalle.
Noiden muutamisten takia sitten on Ystävät jääneet vähemmälle tapaamisille ja nyt, kun tuo terveys alkoi rakoilla, Heitä ei sitten ole lähellä.
😭 Sitten tulin tänne nettiin ja kas täällähän on uusia Ystäviä🙂🌻, niinkuin Sinä Mirlat ja Yrmykin, jotka olette antaneet tukea minulle🙂Teillä nuo erot ovat vasta tapahtuneet, mutta niinkauan kuin on elämää, niin on myös toivoa. Minä myös osaltani yritän Teitä auttaa ja kannustaa elämässänne eteenpäin🙂👍 omalla selviytymistarinallani.
Minä siis olen saanut eroni jälkeen elämäni niin hyvään malliin, että se keväällä tunti olevan jo vähän liiankin täydellistä. (nyt ei enää ole tuon terveyden mentyä, mutta jo on noususuhdanne siinäkin päällä.Osittain myös Teidän sanojenne vuoksi, Kiitos niistä🙂Kasvattava tulee olemaan tämäkin kokemus.(elimistöni siis pakottaa huomaamaan, että pitää ottaa rauhallisemmin, vaikka halu mennä on kovempi.Pitää myöntää vain itselle ettei tämä iso-äiti kykene enää yhtä koviin suorituksiin , kuin nuoret tytöt.
t:kypsynyt🙂👍