Turhautuneen isän avautumista
En nyt keksinyt parempaakaan paikkaa purkaa turhautumista kuin tämän foorumin. Kokemuksia, mielipiteitä ja vertaistukea saa kirjoitella.
Olen kolmekymppinen mies, kaksi pientä lasta (2 & 4v). Vaimon kanssa yhteistä taivalta seitsemän vuotta. Viime aikoina olen kokenut valtavaa turhautumista perhe-elämään, lähinnä seksielämä saralla. Ongelmahan tuntuu olevan perinteinen halujen eripari. Itselläni haluja riittäisi, vaimolla harvemmin. Vaimollani on fyysisiä sairauksia ja niihin vahva lääkitys. Lääkityksen sivuvaikutuksena on väsymystä, jota hän käyttääkin syynä seksistä usein kieltäytymiseen. Itsestäni vain tuntuu, että tuo väsymys on vain tekosyy ja joka muu asia hiertää. Lääketieteen ammattilaisena ja vastaavien lääkkeiden kanssa itsekkin kokemusta omaavana väsyttävän vaikutuksen pitäisi jo olla poistunut. Hoitavan lääkärin mukaan tätä lääkitystä pitäisi käyttää puoli vuotta ennen kuin voisi seuraavaa kokeilla. Nuorena kollegana minulla ei ole tapana kyseenalaistaa kokeneempien lääkärien näkemyksiä, ja mennään nyt näin.
Muuten elämä on minusta mallillaan. Osallistun lastenhoitoon tasapuolisesti, olen ollut hoitovapaalla, kun vaimo on ollut töissä lasten syntymän jälkeen yms. Vastaan meidän perheessä ruoanlaitosta, pidän kodin siistinä ja käyn kokopäivätöissä. Vaimoni opiskelee tällä hetkellä ja valmistunee nyt keväällä. Tämänkin viikon olen vastannut pääsääntöisesti lasten hoidosta, kun vaimo on tehnyt päättötyötään.
Olen vaimolle moneen otteeseen puhunut, että voisimme lähteä ammattiauttajalle puhumaan kahdestaan, mutta hän ei ole lämmennyt ajatukselle. Onko siinä sitten jotain häpeää taustalla, en tiedä. Tuntuu vaan niin turhauttavalle, olen elämäni parhaassa iässä ja toinen osapuoli ei halua tulla vastaan yhtään seksin suhteen.
Tekisi mieli vain lähteä tänään baariin, pokata sieltä joku ja lopun sitten kaikki arvaakin. Maanantaina paperit käräjäoikeuteen ja avioeroa hakemaan. Mutta ei vaan viitsisi näin tehdä. En ole koskaan vaimoani pettänyt ja kynnys on korkealla. Tuntuu, että jos pettäisin, eniten pettäisin lapsiani. Ei olisi kiva aamulla vastata kysymykseen, kun vanhempi lapsi kysyy missä isi on ollut yön? Ei ainakaan töissä, kuten yleensä. Minulla ei ole tapana valehdella lapsilleni näin vakavissa asioissa. Meillä on totuttu puhumaan asioista oikeilla nimillä lasten kehitystaso huomioiden. Tietyllä tavalla haluaisin kostaa vaimolleni tämän kaiken seksittömyyden, menemällä käräjille lasten huoltajuuden suhteen. Vaikka minulla on vain 2% todennäköisyys saada lasteni huoltajuus, saisin kuitenkin hyvän asianajajan ja vaimon fyysiset sairaudet vaikuttavat kyllä lastenhoidon arkeen.
Hohhoijaa. Voi olla sekavaa tekstiä mutta niin on miehen mielikin nyt.