Tuore aviomieheni on ihastunut toiseen
Olemme olleet naimisissa noin puoli vuotta, mutta sitä ennen olemme olleet kaukosuhteessa neljä vuotta. Aviomieheni kertoi minulle noin viikko sitten, että hänen tunteensa minua kohtaan olivat muuttuneet, ja että hän tunsi välittävänsä toisesta naisesta. Hän kertoi tämän minulle itkuisena ja erittäin hämmentyneenä. He eivät ole tehneet mitään fyysistä, mutta mieheni kertoi ajattelevansa häntä paljon.
Toissapäivänä muutimme vihdoin samaan kaupunkiin yhteiseen asuntoon. Olemme puhuneet tunteistamme (ja hänen tunteista toista naista kohtaan) nyt päivittäin, joka on aina johtanut siihen, että minä alan itkeä lähes hysteerisesti, ja mieheni itkee myös. Hän kertoo, ettei halua olla ihastunut toiseen naiseen, ja että olen hänelle täydellinen, eikä hän ymmärrä miksi näin tapahtuu. Kun ehdotin, että hän katkaisee välit totaalisesti toiseen naiseen, eikä lähetä enää hänelle mitään viestejä, niin hän sanoo ettei pystyisi siihen. Sanoin, ettei meillä ole muita vaihtoehtoja. Pelkään, että ellei hän katkaise välejä kokonaan, seuraa siitä pettäminen ennemmin tai myöhemmin. Minusta tuntuu niin pahalta, etten voi tehdä muuta kuin itkeä.
Mieheni on töissä pitkät päivät ja minä haen vasta töitä uudella paikkakunnalla. Tulen olemaan paljon yksin kotona, kunnes saan töitä ja ystäviä täältä. Kaipaisin kuulla muiden kokemuksia, ja vinkkejä miten selviä tällaisesta tilanteesta. Mieheni haluaisi selvästi tukahduttaa tunteensa, mutta ei taida olla ihan valmis siihen…
Toinen asia on, ettei minulla ole ketään kenelle puhua tästä. Asumme ulkomailla, enkä tunne täältä ketään, joka voisi auttaa. Rakastan miestäni paljon, ja haluan auttaa häntä pääsemään tämän yli. Uskon, että selviämme, jos vaan saisimme tukea jostain.