Takana on elämäni raskain talvi. Pelkäsin menettäväni mieheni, jonka kanssa yhteistä taivalta on takana kymmenisen vuotta. Viimeisen kahden kuukauden ajan ajatukseni ovat kuitenkin kääntyneet päälaelleen; ero ei tuntuisi enää maailmanlopulta.
Elämä tuntuu lähinnä kämppiksinä elämiseltä. Läheisyyttä on, mutta en nauti siitä. En syty, intohimo puuttuu (on puuttunut jo kauan…). Kosketus tuntuu kovalta ja kylmältä. Olen yrittänyt ajatella, että tämä kaikki johtuu raskaasta ajasta, ja menee ohi. Olen yrittänyt ajatella, että olen vain hetkellisesti hukassa. Mutta tämä tunne vahvistuu päivä päivältä. Lähes kaipaan yksin asumista (vaikka kotona olenkin aika paljon myös yksin ja minulla on omaa tilaa). Olen yrittänyt keskustella joistain minua vaivaavista asioista mieheni kanssa, mutta hänen tulisuus ja kärkäs kielensä saa minut vain lukkoon. Minusta tuntuu, että ärsyynnyn mieheni tekemistä suhteellisen pienistä asioista helposti, joista olen nätisti sanonut ja toivonut muutosta. (esim. roskat pöydillä, likaiset vaatteet/astiat levällään). En minä kuitenkaan ole mikään ”mäkättäjä”, ja yleensä vain nielen harmini.. sillä mieheni loukkaantuu helposti, vaikka yritän tuoda asiat pehmeästi ilmi. En minäkään mikään täydellisyys ole.
Olen umpisolmussa, olen aivan hukassa. En haluaisi satuttaa miestäni sillä hän on minulle tärkeä ihminen. Mihin olen kadottanut rakkauden? Vuosien saatossa olemme molemmat muuttuneet, ja minusta tuntuu, että eri suuntiin. Olen ajatuksissani jopa miettinyt, miten omaisuutemme jakaminen onnistuisi, jos siihen pisteeseen mentäisiin. Tämä on ihan kauheaa… 😑❓