Tulevaisuus katosi
Olen onnellinen parisuhteessani. Olen aina nähnyt meidät vahvana parina, jota mikään ei voi rikkoa. Olemme molemmat mielenterveyskuntoutujia ja muutenkin jatkuvasti haastavassa elämäntilanteessa, joten tottakai on ongelmia ja yhteenottoja on ollut. Silti olen aina uskonut, että me selvitään yhdessä mistä vaan.
Nyt kuitenkin kumppanini haluaa ehkä erota, eikä osaa kunnolla minulle edes selittää miksi. On kuulemma miettinyt sitä jo monta kuukautta. Minä olin kuvitellut, että pystymme puhumaan mistä vaan. Tämä tuli minulle todellisena yllätyksenä.
Meillä on lapsi, joka ei ole biologisesti minun, mutta rakastan häntä kuin omaani.
Jos eroamme, en tiedä mitä tehdä, olen jotenkin typerästi perustanut koko elämäni perheelleni, jota minulla ei ehkä kohta enää ole.
Sitten selvisi, että kumppanini on ihastunut toiseen. Alan musertua näiden ajatusten alle.
Rakastan kumppaniani, lastamme ja eläimiämme niin kovasti. Haluaisin, että tämä on vaan kolmenvuoden kriisi, josta selvitään. Pelko on kuitenkin valtava.