tuleva yksinhuoltaja?
Heippa!
Mistähän aloittaisin tämän tarinan? En ole mikään hyvä kirjoittaja, mutta yritän saada ilmaistua tunteeni siinä toivossa, että olo helpottuisi ja paha mieli katoaisi pois.
Olen naimisissa niinsanotun kunnollisen miehen kanssa. Tarkoitan sillä, että kaikki varmaan luulee hänen olevan hyvä aviomies ja mahtava isä, mutta…kulissien takana ei asiat aina ole niin ihanat. Ongelmani on viikonloput + kaikki juhlapyhät jne. Miehelläni on siis tapana nauttia olutta hieman reippaammin ja useammin kun toivoisin.
Viikonloppusin menee reilu kori ja viikolla 2-4/ilta. Piilopullojakin olen löytänyt eli tarkkaa määrää en todellakaan tiedä.
Minulle viikonloput merkitsee valvomista, vahtimista (mm. ettei sauna syty palamaan). Olen niin hermona pe ja la öisin etten pysty nukkumaan ennenkun mieheni on nukahtanut sohvalle. Joskus joudun lähtemään töihin 3h pätkittäisen unen jälk.
Nyt ollaan siinä pisteessä etten enään jaksa joustaa ja uskoa, että asiat vielä muuttuisi paremmaksi. Olen niin katkera ja vihaa täynnä, etten usko tunteideni lämpenevän enää tässä liitossa.
Suuri ongelma on että joudun muuttamaan kylältä pois ja se merkitsee sitä, että lapsillani vaihtuisi koulu. En haluaisi sitä heille, mutta en yksinkertaisesti jaksa tällaista elämää. Pelkkä ajatus yhteisen talon myymisestä, tavaroiden jakamisesta, asunnon etsimisestä jne ahdistaa.
Minusta on tullut mielettömän katkera ja en halua tuntea itseni onnettomaksi ja yksinäiseksi parisuhteessa.
Vanhin lapseni (12v) on alkanut vihaamaan isäänsä ja viikonloppuja siinä määrin, että nyt pitäisi miehelläni viimeistään soida herätyskellot, mutta…
Minun pitäisi olla avarakatseisempi, katsoa peiliin, herätä jne.
En suostu olemaan syy mieheni alkoholiongelmaan koska hänellä on aina ollut juominen humalahakuista, jo silloin kun tavattiin 13v sitten. Välillä on ollut parempia kausia hetkittäin, mutta ne on ollut ohimeneviä ja jatkuva pettymys minulle on rassaavaa.
Mieheni on entinen SM-tason urheilija ja sain hyvin aikaisin suhteemme alussa selväksi sen, että urheilijalle vaimo ei voi olla nro1, jos haluaa pärjätä. Jotenkin yritin sulattaa ja hyväksyä asian silloin, mutta enään en sulata ja hyväksy, että vaimo häviää kaljapullolle, parhaalle ystävälle, naapureille, työlle jne.
Miksi jatkaa kun kunnioitus, luottamus, rakkaus on pois ja tilalle on tullut viha ja katkeruus?
Lasteni (12, 9 ja 5v) vuoksi olen sinnitellyt, mutta en halua olla tällainen nalkuttava akka mikä minusta on tullut. Haluaisin vaan, että saisin tuntea itseni rakastetuksi ja joskus haluaisin olla jollekin nro1.
Olisi niin paljon kerrottavaa mutta ei taida riittä aika. Toivoisin saavani kohtalotovereilta vastauksia.
Mitä pitäisi tehdä? Pitäisikö minun sittenkin olla avarakatseisempi? Olenko niuhottaja kun en hyväksy sitä että kaadetaan kurkusta alas reilu 1,5 koria olutta/viikko + 7-10 askia savukkeita savuna ilmaan + noin 75 puhelinlaskut kun puhutaan bestiksen kanssa kännipuheluja öisin ja päivisin kehuskellaan miten paljon tuli juotua ja haukutaan nalkuttavat akat?
Hajoan kohta, ihan oikeasti! En jaksa!😭