Tuleva kaukosuhde

Tuleva kaukosuhde

Käyttäjä vartijaopiskelija aloittanut aikaan 16.08.2015 klo 21:43 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä vartijaopiskelija kirjoittanut 16.08.2015 klo 21:43

Hei. Seuraavanlainen tilanne tulossa vastaan ihan tämän kuukauden sisällä. Kumppani siis vaihtoi koulua parempaan, koska opetuksen laatu ja opettajien kiinostus omaan työhönsä on todella matalaa tasoa. Tuleva uusi koulutus alkaa Hämeenlinnassa, ja itse asun Kuopiossa, ja aloitan täällä vartijan opinnot. Kaikkien opintojen ohella, täytyisi pitää yllä suhdetta jonka tahdon todellakin onnistuvan, mutta minua kalvaa älytön pelko ja epävarmuus siitä että se onnistuu.

Luulen tämän johtuvan siitä että aikaisemmassa seurustelusuhteessa töiden puolesta jouduimme exän kanssa asumaan erillään 2-3 kuukautta, ja kun muutin perästä, niin piakkoin sen jälkeen tuli ero, joka oli molemmille hetkellisesti todella raskas, terapiat ja kaikki käyty sen puolesta.

Tästä pelon ja epävarmuuden tunteesta on todella vaikea päästä eroon, kun tulee myös takaumia siitä miten viimeksi kävi, vaikkakin se ei tapahtunut kaukosuhteen aikana. Kaukosuhde itsessään, on asia mitä en näe ongelmana, sillä sitä ei tulisi pitkään kestämään joka tapauksessa. Seksin osalta myös meillä on asiat ok, se ei ahdista. Mutta tänään kuitenkin, kun kävin auttamassa muuttorempan aikana niin mahassa sattui koko ajan ja teki mieli vaan halata eikä päästää irti. Joten…fiilis on aika allapäin.

Käyttäjä Keaton kirjoittanut 17.08.2015 klo 10:28

I hear ya!

Itse oma tyttöystäväni muutti Lahdesta Kuopioon yliopisto-opintojen perässä heti ylioppilaskirjoituksia seuraavana keväänä, kun itse kirjoitin vasta vuotta myöhemmin. Alkuun otti kupoliin kun olimme seurustelleet pohjalle jo kolmen vuoden ajan ja olimme siinä elämän vaiheessa olleet muiden silmissä jo "ikuinen pari, eikös kannattaisi kokeilla jotain muuta välillä".

Kyllähän toisen opiskeliaelämän kinkerit ottivat koville kolmensadan kilometrin päästä, mutta ei auttanut muu kuin kestää, koska olimme tehneet yhteisen päätöksen siitä ettei välimatka meitä erottaisi. Tiedä sitten mitä oikeasti on tapahtunut, mutta luottamus säilyi viikonloput menivät reissatessa suuntaan jos toiseen. Tuohon maailman aikaan junamatka Kuopioon kesti neljä tuntia ja autolla viisi, joten luoja siunatkoon nykyisiä Pendolinoja ja Joroisten ohiteitä. Matka-ajoista on lähtenyt tunteja pois. Toki Hämeenlinna on vielä kauempana.

Vuoden jälkeen päädyinkin itse armeijaan Uusi vuosi kaukosuhdetta ja vielä sen vuoden jälkeen olin töissä toisen armeijan suunnalla, joten kaikkinensa meille tuli kolmen vuoden kaukosuhde pohjalle.

Kun itse aloitin sitten opinnot Kuopiossa, niin kolmen kuukauden jälkeen tyttöystäväni olikin raskaana ja sitten elämä vei meidät mennessään.

Kaukosuhteilla on mahdollisuutensa. Jos siitä selviää, niin selviää mistä vain.

Käyttäjä Wuodatus kirjoittanut 22.08.2015 klo 16:54

Seurustelimme ja asuimme etäsuhteessa työpaikkojen takia. Muutama vuosi meni hyvin ja mies kertoi olevansa uskollinen ja rakastavansa. Viime viikolla kaikki muuttui, kun mies kertoikin olleensa toisen naisen kanssa jo hyvän aikaa. Tahdosta on kiinni, onnistuuko suhde vai ei. Pettämään pystyy lähellä ja kaukana, jos luonto on sellainen.