Tuleeko ero vai ei.

Tuleeko ero vai ei.

Käyttäjä Aiti85 aloittanut aikaan 21.02.2006 klo 08:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Aiti85 kirjoittanut 21.02.2006 klo 08:32

Mies päätti tässä yhtenä päivänä ilmoittaa ettei rakasta minua. Se tuli ihan pommina, koska emme ole riidelleet tms. En voi ymmärtää koko asiaa. Olen ihan hukassa. En ymmärrä mistään mitään. Masentaa, itkettää, ahdistaa. Meillä on 4kk ikäinen vauva, eikä sekään asiaa mitenkään helpota. Kaikki tuntuu kaatuvan hetkenä minä hyvänsä. Mies on hokenut nyt jonkun aikaa, että muuttaa pois. 😭 Sanoo kuitenkin vielä haluavansa yrittää edes. Olemme käyneet keskustelemassa asiasta, mutta minusta siitä ei juurikaan ollut apua (?). Välillä itkettää niin kamalasti ja välillä ei enää edes itku tule vaikka kuinka on paha olla. Rakastan miestäni suunnattomasti ja niin kovin haluaisin, että asiat saataisiin taas kuntoon. Jos ero tulee, mietin että mihin menen, mitä teen, miten kestän elämää yksin ilman ihmistä jota rakastaa. Sisällä on vain suuri tyhjyys. 😭

Käyttäjä Aiti85 kirjoittanut 28.02.2006 klo 08:15

Asiaan palatakseni. Mies sitten päätti ottaa ja lähteä kertomatta mulle yhtään mitään 😭 En ollut kotona, niin oli sitten sillävälin pakannu tavaransa ja lähteny. Sen jälkeen ei olla oltu missään yhdeydessä toisiin. Pää on totaalisen sekasin, enkä yhtään tiedä miten elämää jatkan 😯🗯️ Mä mahdan olla ainut, jolle näin on tehty. Löytyispä edes joku saman kokenut 😞

Käyttäjä Helenainen kirjoittanut 01.03.2006 klo 20:09

Hei sinä nuori äiti,
kerroit että miehesi on juuri jättänyt sinut ja 4 kk ikäisen vauvan.-Ei hän noin vain voi häipyä: hänellä on ainakin elatusvelvollisuus lastaan kohtaan...Toivottavasti sulla on ystäviä keiden puoleen voit turvautua. Myöskin neuvolat on tarkoitettu koko perheen hyvinvointiin, joten neuvolastakin voit saada apua tilanteeseesi.
Voimia sinulle ja lapsellesi t. Helenainen

Käyttäjä elroy kirjoittanut 02.03.2006 klo 14:25

Miehesi teki törkeästi lähtemällä noin. Oli itsekäs ja teki sen itselleen helpoimmalla tavalla eli ei tarvinnut kohdata sinua siinä tilanteessa. Tarina on todella tuttu. Mies lähtee kun vauva on syntynyt. Toivottavasti ei itselle käy niin kun joskus esikoiseni saan. Minkä ikäinen miehesi oli, ehkä hän ei vain ollut tarpeeksi kypsä isäksi ja siksi pakeni vastuutaan. Etenkin jos teillä ei ollut mitään isompia riitoja. Lapsi on miehelle aika iso pala. Minun mieheni ei vieläkään halua lapsia vaikka ikää on 25.

Olet vielä nuori ja varmasti löydät miehen joka sen arvoinen että sitä kannattaa rakastaa. Nyt tulee olemaan vaikeaa, mutta toivottavasti sulla on ystäviä ja saat apua vauvan kanssa että jaksat.

Käyttäjä eloweena kirjoittanut 04.03.2006 klo 20:50

Moikka
"Helenainen" on aivan oikeassa. Mies ei voi vain ottaa ja häipyä. Hänellä on elatusvelvollisuus, tavalla tai toisella hänen on se pakko maksaa. Jos ei muuten, niin se menee ulosoton kautta.
Mutta todella kurja tilanne sulle. Toivottavasti sulla on oma tukiverkosto takanasi, äläkä pelkää puhua. Voi tuntua siltä ettei omat voimat riitä enää millään pyörittämään edes arkea, mutta apua saa kyllä jos sitä jaksaa ja uskaltaa pyytää. Neuvolasta, sosiaalitoimistosta.. Ei ole mikään häpeä kertoa sitä jos ei omat voimat riitä. Päinvastoin mielestäni.
Ei varmaan kamalasti lohduta sanat, mutta ne on ainoat mitä on tarjota.
Voimia sulle jaksaa.
Päivä kerrallaan, tunti kerrallaan. Pikkuisen takia.

Rutistus🙂🌻

Käyttäjä Aiti85 kirjoittanut 08.03.2006 klo 12:42

Ihanaa, että edes joku oli kirjoittanut tähän ketjuun jotain! Elämä on kyllä ihan sekaisin, mutta eiköhän tämä tästä. Päivä kerrallaan. Arjen pyörittäminen tuntuu kamalan raskaalta, mutta yritän ja yritän. Enköhän minä jaksa. Uskon ja toivon niin. Niin ja joku tosiaan kysyi mieheni ikää. Hän on 22v ja monet ovat olleet sitä mieltä, että hänelle isäksi tuleminen oli niin iso kriisi että näki parhaaksi häipyä isoa vastuuta 😭 Kaikki asiat ovat vielä ihan levällään. En oikein edes tiedä, miten tässä tilanteessa pitää toimia ☹️ Tukiverkostoa minulla on, mutta on eri asia osaanko sitä kuinkaan hyödyntää. Silti, tässä tilanteessa tuntuu olevansa kovin yksin.

Käyttäjä murheen murtama kirjoittanut 09.03.2006 klo 13:06

Hei,

Saat varmaan apua neuvolan ja sos.toimen kautta. Todentotta miehesi on täysi-ikäinen ja vastuussa teoistaan ja velvollinen myös elatuskustannuksiin. Ikävää , että sinulle kävi näin. Minulla on melkein sinun ikäinen tytär ja voin hyvin ymmärtää, että vaikka olet aikuinen jne. tarvitset kaiken mahdollisen tuen. Uskon, että sinusta kehittyy vahva ja itsenäinen kun jotenkin saat sellaisen asenteen päälle, että tästä selviän ja kyllä minussa on kanttia ja särmää.
Tiedän, että olo on nyt kauheaa, jätetyksi, petetyksi tuleminen on hirveää mutta vähitellen (niin tuskallisen vähitellen) alkaa seestyminen. Olet vielä niin nuori, että voit tulevaisuudessa perustaa uuden onnellisen perheen kypsän aikuisen miehen kanssa (mutta älä vain hätiköi). Kirjoitin tämän sinulle koska oma tyttäreni on suunnilleen ikäisesi ja voin vain kuvitella sitä tuskaa jos.... ja toisaalta ,että näin keski-ikäisenä olen joutunut mieheni julmasti pettämäksi ja siis tiedän, että se tekee niin kipeää, että tuntuu, että henki lähtee. Kunnioita itseäsi, kuunteleitseäsi,.. sinä olet hieno ihminen lapsinesi ja te ansaitsette paremman tulevaisuuden.

Kaikkea hyvää sinulle ja vauvelillesi
ELÄMÄ VOITTAA!