Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen kaivataan
Help. Voimavarani alkavat olla todella vähissä vaikkei matkaa ole enää kauheasti jäljellä!
Olen karkoittanut ystäväni ja sukulaiseni tämän kauhean parisuhteen vuoksi enkä voi enää alkaa selittää tapahtunutta heille. Nyt minun pitäisi selvitä vielä viikko tässä helvetissä niin pääsen pois.
Olen siis surullisen kuuluisan narsismin uhri, valitettavasti osin tietoisesti koska ajattelin olevani kykenevä hänet parantamaan. Toisinaan hänen puheitaan kuunnellessa, tuntuu että minä taidankin olla se narsisti – eli todella sekoamispisteessä.. tätä showta on nyt kestänyt vajaa viisi vuotta ja viikon päästä pääsen muuttamaan pois täältä. Siihen asti yritän väistellä, kestää, kävellä varpaillani jne…
Hankalinta tässä on se, etten voi kenellekään puhua tilanteesta eikä tavallaan kukaan ole minun puolellani. Niinpä välillä menen helposti hänen sanoihinsa mukaan enkä enää tiedä kuka on paha kuka ei ja pitääkö lähteä vai ei. Nyt tämä on kuitenkin vienyt mut siihen pisteeseen, että sain asunnon eri paikkakunnalta salaa hankittua (tosin heikkona hetkenä sitten asian paljastin) ja yritän jaksaa vielä tämän viikon pitää puoliani sillä ajatuksella että kohta minulla on turvapaikka missä ei tarvitse olla koko ajan varuillaan.
Olisihan minun pitänyt ymmärtää jo alussa, kun hän puhui vain itsestään eikä edes kuunnellut minun sanomisiani. Olisi pitänyt ensimmäisen riidan jälkeen nähdä, että tätä tämä tulee aina olemaan. Henkistä alistamista, haukkumista, arvostelua. Uskomatonta, miten toisen sanat voivat muuttua totuuksiksi vaikka täydellä järjellä tiedän etteivät ne ole totta. Nyt en enää syytä itseäni siitä, etten osaa juoda kahvia oikeaan aikaan tai nukkua hengittämättä ääneen – ehkä joskus rauha laskeutuu vielä mieleeni ja uskon sen myös unissani. Voi miten odotan asuntoa, johon on avain vain minulla. Jonka ovea minä en enää avaa. Jonka sängyssä saan nukkua mihin aikaan haluan ja nousta ylös milloin haluan.
Kunpa jaksaisin sinne asti.