Traumat

Traumat

Käyttäjä Siro aloittanut aikaan 22.01.2009 klo 22:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Siro kirjoittanut 22.01.2009 klo 22:45

Hei kaikille.
Olen uusi täällä. Sairastan PTSD:tä ja masennusta. Traumani ei meinaa helpottaa..☹️ mielessä kaikenaikaa. Luottamus kärsinyt pahasti☹️ Olen hyvin ahdistunut☹️
Löytyisikö vertaistukea?

Käyttäjä aku kirjoittanut 23.01.2009 klo 22:30

Hei vaan, traumasta minäkin kärsin. Oletko sinä lukenut trauman eri vaiheet tukinetin uudesta aineistohausta. Minä elän shokkivaihetta, vaimoni kuoli ehkä teki itsemurhan ennen joulua.

Käyttäjä Siro kirjoittanut 24.01.2009 klo 21:39

Hei, ja kiitos vastauksesta.
Voi, olen hyvin pahoillani☹️ Miten sinä voit?
Kiitos, kävin lukemassa trauman vaiheita.. minulla tulee takaumia pahasti☹️ Olen eronnut sairaasta suhteesta, jossa olin henkisesti vankina☹️

Käyttäjä aku kirjoittanut 26.01.2009 klo 21:11

Minä voin huonosti. Syön joka päivä, kun miniä tuo ruokaa. Sain taas lisää sairaslomaa. Annetaan neuvoja kenelle ja miten kuuluisi puhua ja asiaa käsitellä. Minä en osaa kirjoitella asioistani, kuuluisi kai jotain vastata tukihenkilölle, sielläkin oli tehtäviä?? joita pitäisi tehdä. En ole mitään tehnyt.
Vaimoni on kaiken aina tehnyt,minä en osaa. Elän toivossa, että siirtyisin seuraavaan vaiheeseen.
On tämäkin nyt vertaistukea sinulle.

Käyttäjä ^Emmiih^ kirjoittanut 27.01.2009 klo 16:18

Traumassa elän minäkin.. Miehen itsemurhasta tulee kohta kuluneeksi 3 vuotta, mutta olo ei vaan tunnu helpottavan.

Käyttäjä Siro kirjoittanut 27.01.2009 klo 17:12

Hei.
Kiitos vastauksista kovasti.
Aku, mielestäni se on jo vertaistukea että kannustaa ja välittää.. Autat jo kirjoittamalla tänne itseäsi ja meitä muita. Se on hienoa että pystyt syömään ja sinulla on joku joka auttaa livenäkin.
Emmiih, voi olen hyvin pahoillani ☹️
Minulla tilanne tällä hetkellä.. ☹️ syöminen heikolla.. ☹️ olen laihtunut paljon. (alipainoinen) Ei vain ole ollut enää kovin ruokahalua ☹️ Kärsin paniikki, ahdistuskohtauksista, unettomuudesta, ja jos saan vähän nukuttua, näen painajaisia ☹️ pelkään..😭
Suhteessa oli pahaa väkivaltaa, hyväksikäyttöä, sairaalloista mustasukkaisuutta ym😭
En saanut "elää".. Hän saneli mitä ja miten asiat tehdä. Pakenin suhteesta..😭 Mutta hän ei ole jättänyt minua "rauhaan".. kärsin..
Miten tästä eteenpäin?

Käyttäjä yonski kirjoittanut 09.03.2009 klo 15:10

Hei Siro,
minulla on samanmoisia kokemuksia kuin sulla. Elin noin 5 vuotta sairaassa parisuhteessa jossa oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Pääsin n.2.5kk sitten pois siitä kaikesta,mutta traumat on jääny ja syyllisyys lähtemisestä painaa. Lisäksi mieheni syyllistää ja yrittää manipuloida minua edelleen. Vaikeaa on tämä kaikki ja välillä tuntuu kuin seinät kaatuisi päälle. et siis ole yksin.