Totuus ei selviä koskaan
Kannattaako tästä enää jauhaa vai jätänkö asian unholaan. Mieheltäni en kuitenkaan saa koskaan rehellistä vastausta siitä kuinka kauan hänen suhteensa toiseen naiseen lopulta kesti.
Asian ristiriitaisuus kuitenkin häiritsee minua, kun naisen lähettämät sähköpostit ja viestit selvästi kertovat siitä, että suhde on kestänyt huhtikuun alkuun asti, mutta mieheni sanoo sen loppuneen jo silloin kun hän kärysi viime marraskuussa. Nainen ei kuitenkaan tiedä sitä, että mies on nämä viimeisimmät viestit näyttänyt minulle. Asia ajautui tähän kun kyllästyin lopulta mieheni käytökseen (haki seuraa treffeiltä netistä ja soitti ja viestitteli tälle naiselle ja hän taas vastaavasti miehelleni). Sanoin miehelleni, että en jaksa häntä enää vaan haluan erota hänestä. Tätä reaktiotani hän pelästyi ja lupasi lopettaa kaiken netissä hölmöilyn sekä vyyhdin purkauduttua olla vastaamatta enää tämän naisen viesteihin.
Eropäätökseni tein kun nainen otti minuun yhteyttä ja kertoi mieheni nettiseikkailuista. Hän tuki kovasti minua ja halusi minun osallistuvan mieheni naruttamiseen netissä, samalla väitti ettei ole kiinnostunut miehestäni enää.
Sain kuulla miehestäni sellaisia asioita, jotka saivat minut melkein voimaan pahoin. Kaikenlaista pettämistä oli hänen mukaansa ollut ja mieheni oli hänelle niin kertonut. Minulle hän viestitti, että suhde oli kestänyt seitsemän kuukautta eli siis tähän eropäätökseeni asti.
Keskustelin mieheni kanssa lopulta asioista ja kävi ilmi, että nainen on edelleen kiinnostunut miehestäni ja kun sen kuulin näytin miehelleni viestit, jotka sain naiselta. Näin vyyhti rupesi purkautumaan ja lopulta kävi selväksi se, että naisen tavoite oli saada meille ero aikaiseksi. Eroon emme sitten kuitenkaan päätyneet vaan jatkamme yhdessä.
Päätimme myös sen, että jos naiselta tulee vielä viestejä ja maileja niihin ei vastata, tuli ne sitten kummalle vaan. Myös sen päätimme, että molemmat saavat lukea viestit jotka toiselle tulevat. Sitten alkoi tekstiviestihäirintä naisen puolelta. Viestejä tuli minulle milloin mihinkin vihjaten mitä olivat mieheni kanssa puuhailleet ja samalla mieheni sai viestejä jossa surkuteltiin suhteen päättymistä ym. Muutaman päivän sitä kesti ja sitten loppui yhteydenpito.
Nyt olemme eläneet kohta kuukauden, niin ettei tästä naisesta ole kuulunut mitään eikä yhteydenottoja ole enää ollut. Toisaalta minun pitäisi olla tähän tilanteeseen tyytyväinen, nythän hän on poissa pelistä. Mutta silti vähän kaivelee se, että en koskaan saa tietää totuutta tästä suhteesta. Jouduin kuitenkin kärvistelemään viisi kuukautta kun olin tietoinen näistä yhteydenotoista ja epäilyksiäkin oli tapaamisten jatkumisesta. En ymmärrä miksi mieheni ei halua kertoa asiaa siten kuin se oli, sillä mitä merkitystä sillä lopulta enää on kun kaikki on ohi. Minusta olisi kuitenkin helpottavaa tietää totuus asiasta, ei enää tarvitsisi miettiä mikä se totuus lopulta on. Naisen miehelleni lähettämistä viesteistä käy selvästi ilmi, se että hänen mielestään heillä oli suhde siihen asti kunnes mieheni lopetti yhteydenpidon häneen. Mieheltäni kun asiasta kysyy hän tuskastuu heti ja yrittää pitäytyä alkuperäisessä kertomuksessa, että ovat tavanneet vain muutaman kerran ja loput on pelkkää viestintää. Eikä hänen mielestään mitään suhdetta ole enää ole ollut. Jos kysyn sitä, miten nainen on voinut niin hyvin olla koko ajan perillä siitä milloin olen poissa kotoa ja missä mieheni liikkuu on vastauksissa on selityksen makua. Ja kysyy vielä uskonko tätä naista ennemmin kuin häntä. En tiedä mitä pitäisi uskoa.
Minun pitäisi olla tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, suhteemme on parantunut ja ilmapiiri on hyvä perheessä. Miksi kuitenkin mieleni haluaa pysytellä näissä vanhoissa asioissa? Miten pääsen irti tästä pohdinnasta, eihän se näytä johtavan mihinkään. Elämässähän pitäisi siirtyä eteenpäin ja elää tässä päivässä eikä murehtia menneitä. Haluaisin jättää asian taakseni, mutta aina se vaan palautuu mieleen. Olenko todella niin loukkaantunut, että en pääse tästä irti? Mikähän voisi auttaa?