totta!

totta!

Käyttäjä mymmeli77 aloittanut aikaan 26.03.2007 klo 14:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä mymmeli77 kirjoittanut 26.03.2007 klo 14:53

mieheni ja ns.ystäväni sanovat minulle,että kärpäsestä on tehty härkänen…voi olla että onkin,mutta minusta asia on vakava,jos mies kertoo ihastuneensa ystään/hänen vaimoonsa,kertoo asiasta myös tämän miehelle kavereille…jo pelkkä kohtelu minua kohtaan on törkeää,tämä nainen raivostui,kun sai kuulla,että olin kysellyt mieheni tekosista ympäriinsä,ei kestänyt kuulla olevansa toinen nainen..tottakai,minä aloin selvittää mikä on homman nimi,kun mieheni ei osannut käytöstään juurikaan selittää,höpersi,että arki oli muuttunut tylsäksi jne..miten voin saada koskaan tietää kuinka vakavia tunteet näillä kahdella oli? ei ole varvaan mitään keinoa,nyt mieheni on aivan muuttunut,on hellempi ja jne.. mutta olen todella epävarma kaikesta,enkä jaksa uskoa että mieheni olisi kokonaan unohtanut tätä naista vai onko? toivoisinkin,että ihmiset ketkä ovat tehneet samoin kuin mieheni,kertoisivat omia syitään,jotta voisin käsittää miestäni paremmin…enkä tiedä miten suhtautua ystävääni,koska en pääse tunteesta,että hän olisi aivan syytön,niin sanoi terapeuttinikin…
varmaa täysin on,etten pysty mieheeni luottamaan pitkään aikaan,miten selvitä tilanteista,missä joudun kohtaamaan ystäväni,niitä kun tulee varmasti olemaan?!ystäväni katkaisi välit minuun,koska ei kestänyt minun tylyä asennettani,ei hänkään oikein toiminut…

Käyttäjä patinatar kirjoittanut 28.03.2007 klo 10:50

Hei mymmeli,

tilanne askarruttaa sinua kovin ja huomaan että kaipaat kipeästi vastauksia kysymyksiisi. Luottamus on iso asia ja sen menettäminen koskee syvälle sydämmeen. Kumpa voisin kertoa keinon millä voisit palauttaa uskosi liittoosi.
Nyt varmaan isoin asia on se että pystytkö jatkossa luottamaan,ja se että vaikka tämä uusi "ihastus" nyt katoaisi elämästänne,kriisi joka on olemassa eikä katoa poppakonstein. Miehesi on sanonut arjen olevan tylsää ja luulenpa että sen tunteen käsitteleminen on nyt avainasia liittonne onnistumiselle.
monesti menemme uuden ihastuksen harhaan,luulemme että uusi rakkaus pysyy aina uutena,jännittävänä ja hauskana. Pitkän liiton on vaikea kilpailla tällaisen harhan kanssa.Teillä on kuitenkin takana paljon yhdessä elettyä elämää joka säätelee myös tunnetilojanne liitossanne,uudessa ihastuksessa näitä ei ole ja antaa helpon tilaisuuden "karata".Rakastuminen on tunne joka haihtuu ja on eri asia rakastaa,joka vaatii joskus ponnisteluja, uhrautumista,kompromisseja ja anteeksiantoa sekä anteeksipyyntöjä.
toivot löytäväsi luottamuksen ystävääsi ja mieheesi, sen löytäminen on vaikeata yksin ja tarvitsisit heidän ymmärrystään ja tukea sen löytämiseksi.
Minusta sinä voisit rehellisesti tunnustaa heille että olet menettänyt luottamuksen ja kysyä että ovatko he valmiita auttamaan sinua sen takaisin saamiseksi. jos he auttavat,uskon kysessä olevan ystävyyttä jonka ansaitset.
Pahinta on että epäluottamus jää varjostamaan sinun elämääsi,ja parisuhdeterapian lisäksi toivon että haet tukea myös parisuhteen ulkopuoleta,omien tuntemuksiesi käsittelemiseksi.Älä jätä taaksesi mitään minkä voit kaivaa myöhemmin esiin.Vahvista itseäsi omaa personaasi ja itsetuntoasi.Sinun hyvinvointi tuo hyvinvoinnin myös suhteeseesi.
Itsellesi voit esittää kysymyksen että mitä tältä naispuolisesta ystävyydeltä saat ja mitä siihen ystävyyteen voit tämän jälkeen antaa.Onko hän todella niin tärkeä että tarvitset hänen ystävyyttä jatkossa vaiko löytäisitkö kenties uusia "parempia" ystäviä? Jos tämä ystävyys sinua satuttaa,tarvitseeko sinun tuntea tuskaa sen takia,tekisikö hän samoin sinun ystävyytesi säilyttämiseksi?

terveisin Patinatar