Tässä säikeessä on ilmeisesti tarkoitus projisoida sitä, miltä elämä näytti pettäneen osapuolen näkökulmasta vuoden takaiseen sekä nykyistä tilannetta. Ajattelin kuitenkin avata tässä asiassa myös petetyn näkökulmaa. Olen aikaisemmin kirjoittanut nimimerkillä jäätynytsydän.
Mies: kesä on tulossa, vaimo ja lapset saava nauttia auringosta ja yhdessäolosta harmittaa, että minulla on useita työmatkoja ulkomaille, olisi mukavaa viettää aikaa yhdessä perheen kanssa. Pidän siitä, että vaimolla on mahdollisuus käydä salilla ja hän pitää itsensä kunnossa. Harmi, että en työkiireiden vuoksi ole ehtinyt juurikaan huolehtimaan itsestäni viimeaikoina.
Vaimo: on imartelevaa, että saan huomiota miehiltä. Katseita ja mukavia kommentteja ulkonäöstäni huomiota, jota mieheni ei minulle anna, ja jota kuitenkin niin tarvitsen. Onneksi tapasin sen nuoren miehen, joka osaa huomioida minut juuri oikealla tavalla. Yhden illan juttujen sijaan saan seksiä silloin, kun sitä tarvitsen, hän on aina valmiina. Hän osaa huomioida minut juuri niin kuin olen aina halunnut.
Mies: kesä on taas tulossa ja vuoden takaiset tapahtumat palaavat auringon myötä ajatuksiin. Tunne riittämättömyydestä valtaa usein ajatukset. En ole kertonut vaimoni seikkailuista kenellekään, se on liian nöyryyttävää. Viimeinen vuosi on ollut muutosten aikaa. Olen ottanut onneni omiin käsiini, hankkinut uusia harrastuksia ja tutustunut niiden kautta mukaviin ihmisiin. Olen nykyisin samassa kunnossa fyysisesti, kuin yli kymmenen vuotta aikaisemmin. Huomioin vaimoa enemmän mm. viemällä häntä lounaalle, illalliselle. Kysyn kuulumisista, halaan ja suukottelen. Toivoen, että olen nyt riittävä hänelle. Aloitimme noin kuukausi sitten myös perisuhdeterapian, jota hän ei kokenut aikaisemmin tarpeelliseksi. Uskoa siihen, että syrjähyppyjä ei enää tule, ei kuitenkaan ole. Luottamus ei ole palannut. Olen valmistautunut siihen, että saata muuttaa erilleen. Lapset kyllä selviävät erosta.
Vaimo: kadutta, mies toivoakseni luottaa minuun ja siihen, että olen kertonut kaiken. Saan häneltä nykyään enemmän huomiota ja hän on myös aikaisempaa enemmän kotona. Olemme halustani aloittaneet parisuhdeterapian. Se on auttanut minua käsittelemään tekojani ja niiden syitä. Mielestäni se on myös auttanut häntä ymmärtämään, että en ole yksin syyllinen kaikkeen tapahtuneeseen. Kaikesta huolimatta pelkään, että hän ei virheideni vuoksi enää halua minua ja etsii aktiivisesti kumppania, joka olisi hänelle uskollinen.