Todellisuus iski rajusti tunteisiin, en tiedä miten voisin olla asiassa hyvä äiti?

Todellisuus iski rajusti tunteisiin, en tiedä miten voisin olla asiassa hyvä äiti?

Käyttäjä My2ndlife aloittanut aikaan 08.09.2018 klo 19:25 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä My2ndlife kirjoittanut 08.09.2018 klo 19:25

Tilanne on lyhyestikkin näin. Itsellä ollut todella mutkikas nuoruus ja seurustelun ja ensimäisen abortin jouduin tekemään jo 14 vuotiaana.
Nyt minulla on kolme lasta, yksi parikymppinen ja 14 ja 13 vuotiaat.
Olen varmasti aika nuorekas äiti ja yritän parhaani mukaan luotsata lapsiani aikuisuuteen, heidän kielellä ja heidän lähtökohdista, yksilöllisesti.
Suurin haaste on ollut nuorin lapseni, tyttö, 13v.
Hän on kuin kopio minusta murrosiässä, todella vaikea lähestyä ja muutenkin kyseenalaistaa kaiken mitä kuka tahansa aikuinen sanoo.

Nyt tytöllä on ensimäinen poikakaveri kesäkuusta saakka ja poika on 16v. Oikeastaan se on tytölle muutenkin ensimäinen kaveri, sillä tyttö on koulukiusattu ja joutunut taistelemaan tiensä ilman kavereita.
Nuori pari asuu 200km toisistaan ja vuoro viikonloppuisin ovat kylässä ja nyt poika on meillä.

Eilen illalla järkytyin kun kuulin pariskunnan harrastavan sexiä, menin niin paniikkiin etten vieläkään tiedä mitä teen! Ajattelin puhuttaa tytön ja soittaa pojan äidille ja ties vaikka mitä.
Mulla ole mitään käsitystä onko niillä ehkäsyä ja ymmärtääkö ne riskit ja vastuut ja herranjumala, tyttö on vasta 13v. Olen koko päivän voinut pahoin ja ollut aivan paniikissa. Miten mulla pitäs toimia, vahinkohan on jo sattunut jos on sattuakseen enkä tahtoisi särkeä tytön sydäntä kieltämällä suhteen.

Olisko täällä kellään neuvoa tai kokemusta vastaavasta tilanteesta?