Tietokonepelit ja parisuhde

Tietokonepelit ja parisuhde

Käyttäjä palasielua aloittanut aikaan 10.06.2019 klo 10:37 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä palasielua kirjoittanut 10.06.2019 klo 10:37

Hei! Tosiaan olen tässä pitkään miettinyt, että onko täällä muita, joiden poikaystävät pelaa todella paljon? Miltä se teistä tuntuu ja miten olette saaneet suhteen toimimaan?

Nyt tarkoitan 14-20h päivässä pelaamista. Nimittäin poikaystäväni pelaa tämän määrän hyvin useasti, ellei päivittäin, ja tämä on alkanut ärsyttämään minua, koska emme tee oikein mitään yhdessä, emmekä pysty suunnittelemaan mitään tulevaisuuteen, koska hänellä pitää aina olla lyhyt matka koneelle, jos kaverit tarvii pelaamisessa apua tms. 😁 Joka aamu on hyvin tuttu näky, että herään yksin ja teen asioita yksin kun poikaystävä selailee konetta ja pelaa, hän ei ole läsnä, ja tämä tuntuu pahalta. 

Eilen yritin hänelle sanoa, että en pysty tähän enää, koska minäkin olen ihminen ja yksilö, joka tarvitsee huomiota ja sen toisen elämään tekemään niitä asioita yhdessä. Tosiaan poikaystävä yritti vannoa, että tilanne muuttuu ja hän skarppaa, tuntuu vain pahalta että joudun taas sokeasti menemään eteenpäin ja särkemään ihteäni uudestaan ja lisää… Välillä tuntuu hyvin vahvasti ettei poikaystävän elämänkuvaan mahdu parisuhde ja tietokone yhtä aikaan.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? 😕

Käyttäjä Kiiia_camilla kirjoittanut 10.06.2019 klo 17:57

Voi kuule tuttu tunne mutta keskustele poikakaverisi kanssa. Itse suutun aina jos hän pelaa kauan nii se lopettaa pelaamisen.

Käyttäjä Boriskisu kirjoittanut 08.07.2019 klo 21:13

Kun aloime mieheni kanssa olemaan yhdessä niin tämä pelikriisi oli meilläkin. Minä saoin suoraan, että harrastuksia saa olla ja pelaaminen saa olla harrastus. Minä en dissaa sitä, enkä valita, jos saan yhtä vapaasti nauttia omista harrastuksistani. Tuolloin mieheni valitti vhs- ja lastenkirja keräilystäni. Eipä valita enään.

Silloin ku tunnun jääväni pelien varjoon käytän sen ajan omiin harrastuksiini. haluan kuitenkin, että joka päivä on jotain yhdessä tekemistä. Jos mieeni pääsee töistä kotia klo.16 ja pelit pyörii koko illan niin kyllä minä suutun ja siinä vaiheessa vaadin kesustelua. Olen vetänyt johtoja irti seinstä peleien ajaksi ja piilottanut ohjaimet, ennen kuin toinen oikeasti puhuu ja antaa huomiota. Jos ei muu auta, niin sitten kannattaa vaikka sopia samalla tavoin kuin lapsille että tässä suhteessa saat pelata tän ja tän tuntimäärän päivässä. Muuten se on ohi. Jos toise harrastus (eli tässä tapauksessa pelaaminen) menee parisuhteen edelle, niin suhde ei ole tasapainossa.

Käyttäjä kirjoittanut 10.08.2019 klo 14:34

Hei Palasielua

minusta ei kannata jäädä tuollaisen peliriippuvaisen poikaystävän kanssa. En usko, että tilanne muuttuu tai poikaystäväsi huomioisi sua paremmin. Ehdotan, että laitatte suhteen poikki.

Ei kannata jäädä alistumaan ”kohtaloon”. Että tuohon poikaystävään pitää tyytyä. Hanki mieluummin tasapainoinen suhde, jossa voit hyvin myös henkisesti. Sulla on oikeus tavallisiin yhteisiin juttuihin ja rakentaviin keskusteluihin. Kuin katsoa miten mies istuu päivät pitkät koneella.

Ole kiltti, mene uusille poluille.

Voimia ja rohkeutta Sinulle

Käyttäjä hopelessplace kirjoittanut 14.08.2019 klo 23:44

Moi!

Tiettyyn pisteeseen asti pelaamisen ymmärtää. Päivittäin 14-20h kuulostaa todella paljolta. Sen lisäksi se vaikuttaa teidän parisuhteeseen. Hän ei myöskään yrityksestä huolimatta ole pystynyt muuttamaan tapojaan. Ensimmäisenä aamuna tarvitsee päästä pelaamaan, kuulostaa hyvin oudolta. Keskustele asiasta vielä poikaystäväsi kanssa, kerro asiat niin kuin ne ovat. Anna hänelle vielä tilaisuus korjata käytös, jos se tuntuu sinusta vielä luontevalta, mutta jos asiat ei muutu, niin mieti, onko tämä suhde, jossa haluat elää.

Voimia <3