Tekosyy eroon vai suru läheisen menetyksestä?

Tekosyy eroon vai suru läheisen menetyksestä?

Käyttäjä Maria1976 aloittanut aikaan 13.08.2011 klo 16:33 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Maria1976 kirjoittanut 13.08.2011 klo 16:33

Tunnen olevani totaalisessa umpikujassa. Mieheni menetti keväällä lyhyen ajan sisään sekä äitinsä, että siskonsa. Hän erosi petettynä reilu kaksi vuotta sitten pitkästä avioliitosta, tutustuimme reilu puoli vuotta eron jälkeen. Nyt tuntuu, että hänen avioeronsa ”möröt” ja suru kahden läheisen menettämisestä ovat tuhoamassa suhteemme.

Mieheni on kesällä havahtunut suruunsa ja nyt kun yhteen muuttaminen on tulossa ajankohtaiseksi, hän on sanonutkin, että pelottaa jos taas hänet petetään ja jotain tapahtuu. Miesystäväni on niin sanotusti lyönyt hanskat tiskiin. Joka toinen päivä hän haluaa erota, joka toinen päivä hän haluaa pysyä yhdessä, koska rakastaa omien sanojensa mukaan minua niin paljon. Ja mistään teinirakkaudesta ei ole kyse; hän on 47 vuotta, minä 35.

Eilen päätimme ottaa aikalisän; emme muuta vielä yhteen vaan otamme etäisyyttä, ja katsomme mitä tapahtuu. Olen yrittänyt puhua hänelle terapiaan menosta, jotta saisi käsiteltyä asioitansa ja jotta hän pystyisi tulemaan eheämmäksi ihmisenä. Hän onkin suhtautunut terapia-asiaan myönteisesti, ainut ongelma on terapian kalleus yksityisellä puolella.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Eikö miesystäväni rakasta minua vain tarpeeksi vai johtuuko perääntyminen tuosta suhteettomasta taakasta, jonka hän on saanut kannettavakseen? Uskottelenko itselleni nyt vain, että ongelmat johtuvat menneisyyden haamuista vai onko tämä tosiaan rakkauden puutetta? Jos em. ongelmia ei oteta huomioon, on suhteemme tasapainoinen ja lämmin; jaamme paljon hellyyttä ja suhde on aina toiminut hyvin sekä henkisesti että fyysisesti. Miten te olette onnistuneet kumppanin surun kohtaamisessa; selvisittekö yhdessä vai onko se erottanut teidät? Vai olenko vain hölmö enkä tajua, että toinen ei vain rakasta minua enää?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 15.08.2011 klo 10:34

Heippa
Kannattaa puhua kaikista asioista niin jo pelkällä puhumisella yleensä
solmut aukenevat ja jos tuntuu että tarvii ammatti apua niin ehdottomasti
kannattaa käyttää.
Kannattaa puolisollesi sanoa että ei kannata menneitä miettiä ja murehtia vaan
kannattaa tulevaisuutta miettiä ja suunnitella.
kaunista loppu kesää sinulle