Tarvitsen apua, ahdistaa

Tarvitsen apua, ahdistaa

Käyttäjä Tikaritaivas aloittanut aikaan 03.11.2017 klo 19:04 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Tikaritaivas kirjoittanut 03.11.2017 klo 19:04

Mun ahdistus johtuu meidän avioliitosta. Mä tiedän, että parasta olisi erota, mutta kaikki on menny siihen pisteeseen, että mä vaan pyörin kotona ahdistuneena. Sydän hakkaa ihan eri tavalla kuin ennen, henki ei kulje, huippaa. Mä en uskalla erota, vaikka tiedän sen olevan oikea ratkaisu. Puoliso ei hyväksyisi eroa mitenkään, se on ennenkin uhkaillut ja vedonnut tunteisiin, jolloin suhdetta on jatkettu taas ja taas.😭 nyt olen niin romuna, etten tiedä mitä tehdä. Ei ole ketään kenelle puhua.

Auttakaa mua uskomaan, että mä voin selvitä tästä. Tulevaisuus näyttää harmaalta. On vielä pieni lapsikin, pelkään hänen joutuvan riita pyöritykseen 😞

Käyttäjä Minni5 kirjoittanut 04.11.2017 klo 08:36

Oletko varma, että ahdistus johtuu avioliitosta? Ettet ole esimerkiksi masentunut? Millaisia ongelmia teillä on? Jos oikeasti haluat erota, ei mies sitä mitenkään voi estää. Jos on väkivallan uhkaa niin kannattaa olla toki varovainen ja ottaa yhteyttä viranomaisiin, onhan näitä tapauksia, joissa mies ei päästä naista lähtemään.

Käyttäjä hajalla55 kirjoittanut 04.11.2017 klo 09:10

Tikaritaivas kirjoitti 3.11.2017 19:4

Mun ahdistus johtuu meidän avioliitosta. Mä tiedän, että parasta olisi erota, mutta kaikki on menny siihen pisteeseen, että mä vaan pyörin kotona ahdistuneena. Sydän hakkaa ihan eri tavalla kuin ennen, henki ei kulje, huippaa. Mä en uskalla erota, vaikka tiedän sen olevan oikea ratkaisu. Puoliso ei hyväksyisi eroa mitenkään, se on ennenkin uhkaillut ja vedonnut tunteisiin, jolloin suhdetta on jatkettu taas ja taas.😭 nyt olen niin romuna, etten tiedä mitä tehdä. Ei ole ketään kenelle puhua.

Auttakaa mua uskomaan, että mä voin selvitä tästä. Tulevaisuus näyttää harmaalta. On vielä pieni lapsikin, pelkään hänen joutuvan riita pyöritykseen 😞

Hei Tikaritaivas , sama vika minulla. Olen ollut naimisissa 17 vuotta ja olen miettinyt eroamista monta kertaa , kesällä v.2017 oli jo asuntokin jonka olisin saannut, mutta peruin
sen ja kaduttaa kun en uskaltanut ottaa askelta uuteen elämään. Itse olen myös sellainen ettei osaa oikein kellekkään puhua omista vaikeuksista , tämä tuntuu helpommalta asialta. Minun syyni on mieheni joka on ainakin minun mielestäni narsistinen luonne , on ollut monta kertaa myös väkivaltainen ja ei koskaan myönnä sitä edes, väittää että valehtelen , koska ollut kännissä ja ei kuulemma muista mitään.
Eroaminen ei tosiaankaan ole mikään helppo ratkaisu ja teillä on vielä pieni lapsikin siinä mukana. Itselläni lapset ovat jo aikuisia , en ole edes heille voinnut kertoa mitään.
Tunnen kyllä tuskasi ja sinun pitää vielä jaksaa olla suht.neutraali lapsesi takia. Eikö ole
yhtä helvettiä kun ei osaa lähteä , joskus se on kuitenkin parasta kaikkien kannalta.
Toivottavasti löydämme ratkaisun. Kirjoita lisää ja toivotan voimia sinulle. Terv. nimimerkki: huolestunut55
e

Käyttäjä hajalla55 kirjoittanut 04.11.2017 klo 09:27

Sama vika minulla ,ahdistaa ja erota pitäisi kun ei vaan uskalla ottaa uutta askelta uuteen
elämään. Itsellänikään ei ole tai vois vaikka ollakkin joku jolle voisi puhua, en vain ole
luonteeltani sellainen ihminen , tämä tuntuu helpommalta tavalta kommunikoida vertaisensa kanssa. Olen ollut naimisissa 17 v. ja mieheni on ainakin mielestäni narsisti
tai muuten peestä. Sinulla on pieni lapsikin mikä vaikeuttaa päätöksen teossa, omat
lapseni 2 kpl tyttöjä ovat aikuisia, mutta siitä huolimatta päätös on vaikea. Kesällä v.2017
olin lähdössä jo pois ja asuntokin olisi ollut, asunnonsijainti ei tosin viehättänyt ja muutenkin ajattelin vielä kerran taas kokeilla yhteiseloa. Sujuikin jonkin aikaa suht. hyvin
mutta ei enään. Mieheni joutua alkoholia siitä tulee hirviö ja kaikki on aina minun syytä.
Toivottavasti löydämme ratkaisun mahd. pian. Kirjoita lisää jos haluat avautua se kyllä
voi helpottaa.