Tarraudun avomieheeni
Minun tarinani masennuksesta, yksinäisyyden pelosta, ahdistuksesta..
Olen tullut aiemmissa suhteissa petetyksi ja rumasti jätetyksi. Nyt kuitenkin tuntuu aurinko paistavan risukasaani ja olen löytänyt hienon miehen rinnalleni. Ongelma on kuitenkin se, että aiemmista suhteista on jäänyt pahat arvet ja olen epäluuloinen. Puhumme reilusti mieheni kanssa menneisyydestä, joten tiedän hänen nuorena seikkailleen naisten kanssa. Ennen mun tapaamistani hän oli päättänyt muuttaa elämäntyyliään, koska ei enää jaksanut vanhaa tyyliä. Olen kiitollinen, että hän on reilusti kertonut seikkailuistaan, mutta nyt vaivaa, että entä jos hän haluaakin palata takaisin vanhaan tyyliin? Olemme olleet vuoden yhdessä, reilun puoli vuotta kihloissakin ja yhdessäkin asuneet useamman kuukauden. (Nopea toiminta on miehen puolelta lähtöisin)
Olen todella mustasukkainen avomieheni tyttöpuoleisista kavereista. Tulee heti pelko, että nyt se heittää mut pellolle ja lähtee seikkailuun. Olen todella ahdistunut ajatuksista ja ikävä kyllä se purkautuu miestäni kohtaan kiukutteluna. Pelkään kiukutteluni ajavan hänet toisen naisen syliin tai jättämään mut. Tunteitteni myllerrys on siis loputon oravanpyörä. Avomieheni ei ole antanut syytä olla mustasukkainen vaan kaikki johtuu menneisyydestäni, jonka olen hänelle kertonut. Hän rakastaa mua ja huolehtii mun turvallisuudesta. Hän elättää mua tällä hetkellä työttömyyteni takia. Irtisanouduin työstäni pomoni käytöksen takia. Olin työssäni ahdistunut, henkisesti aivan lopussa. Töistä kotiin tullessa melkein aina tuli itku. Illalla nukkumaan mennessä toivoin, etten heräisi enää seuraavaan aamuun. Mieheni siis hyväksyy mut näin ja tietää myöskin mun sairastaneen masennusta neljä vuotta sitten. Siis kaikinpuolin ihana mies. Ainoa huonopuoli on hänen työnsä, joka pitää meidät erossa viisi päivää viikossa.
Erossa oleminen tietysti aiheuttaa ikävää, mikä myöskin saa mut kiukuttelemaan. Valitettavasti riidoissa todella usein uhkaan erolla, mikä on todella tyhmää. En todellakaan halua lähteä. Viimeksi kun riitelimme ja uhkasin lähteväni pois sain mieheni itkemään, mikä todella näytti hänen rakkautensa. Olin todella pahoillani sanomisistani ja saimme sovittua riidan ja lupasin, etten enää ikinä uhkaa lähteväni. On todella syyllinen olo noista sanoista. Haluaisin olla kokoajan hänen kanssaan,kaipaan kokoajan ja vaan odotan hänen kotiin tuloa. Yksinäisyys on niin ahdistavaa.
Aiheutan itselleni siis kokoajan pahaamieltä lisäämällä pelkojani kiukuttelemalla. Huoh.. Pelkään menettäväni tän hyvän miehen, hyvän tulevaisuuden.