Taloudellinen romahdus eron jälkeen !
Ei sitä tajunnutkaan kuinka hyvin taloudelliset asiat on kun oli aviossa. Nyt kun ero on vireilla ja aletaan sopimaan taloudellisista asioita sitä huomaa mitä eläminen ihan oikeasti maksaa kun joutuu yksin hoitamaan kaiken.
Meillä mies oli paremmin ansaitseva ja hänen palkallaan pidettiin talouttamme pystyssä. Nyt kun minun pitää yksin omasta pienestä konttorirotan palkastani maksaa yksin kaikki elämisen menot sitä huomaa mitä kaikkea sitä elämiseen kuuluukin.
Tiedän ollleeni hieman tyhmä kun annoin mieheni hoitaa kaikki taloudelliset asiat mutta pääsin helpolla.😳 Minun ei tarvinnut ajatella mitään maksujuttuja yms. kun hän hoiti kaikki pankki, vakuutus, vero yms. asiat minä vain hoidin lapset ja kodin ja leikin pikku vaimoa. Olenkohan ainoa tälläinen ”tyhmä” vaimoke joka ei tiedä elämästä mitään ! Nyt pitää alkaa ihan a:stä opetteleen mitä kaikkea asioita sitä nyt pitää hoitaa. Olen kohta muuttamassa omilleni ja nyt yritän selvittää mitä kaikkea sitä pitää tehdä ja hoitaa.
Nyt sitä sitten opetellaan kaikki kantapään kautta ja kysellään ihmisiltä tyhmiä. Nytkin on mietinnässä sellainen asia että kun muuttaa pitää varmaan jostain saada sähkö pirttiin, mutta eiköhän se selviä kun soitan vattenfallille ???? Mutta kysyvä ei tieltä eksy vaikka välillä tunteekin itsensä aika tyhmäksi. 😑❓