Taloudellinen ”pettäminen”

Taloudellinen "pettäminen"

Käyttäjä pilvinen77 aloittanut aikaan 25.06.2015 klo 20:23 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pilvinen77 kirjoittanut 25.06.2015 klo 20:23

Olen ollut pitkässä, värikkäässä avioliitossa. Jo vuosia sitten sattui ensimmäisen kerran niin että puoliso jäi kiinni maksamattomista laskuista.. siitä alkoi velkakierre hänelle, joka ajoi perheemme useita kertoja vaikeisiin tilanteisiin. Selityksiä on löytynyt aina näille teoille. Kuitenkin nyt alkaa olla mitta täysi. Minulle luottamus ja rakkaus merkitsee myös sit että taloudellisesti voi luottaa toiseen. Onhan tässä kuitenkin jälkikasvuakin ja yhteinen talovelka. Mitä tällaisen ihmisen kanssa pitäisi tehdä joka ei opi koskaan virheistään? Harmillista tilanteessa on se että puolisoni oli todellakin suuri rakkauteni ja meillä on hyvin kauniita hetkiä yhteisessä elämässämme. Mutta nyt en enää voi rakastaa, en luottaa enkä tiedä annanko taas uusia mahdollisuuksia…

Käyttäjä Siiri78 kirjoittanut 16.07.2015 klo 13:31

Oletko jutellut miehesi kanssa tai sanoiko miksi laskut jäi maksamatta...menivätkö ne perintään tms? Minä olen itse se "taloudellinen pettäjä", mutta olen myös itse kokenut omassa suhteessani ettei minua ole kuunneltu kun ollut huolia.

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 26.07.2015 klo 14:09

Tuota noin. Ainoa tapa selvitä tuosta on mielestäni se, että saat aina halutessasi pääsyn miehen tilille ja kaikki laskut vaan suoraveloitukseen. Avioliitossa ei ole kellään omia rahoja, vaan lain edessä molemmat on vastuussa toisestaan. Jos esim. yrittäjäpuoliso jättää alv:n maksamatta, peritään alv hänen puolisoltaan...

Itse olen ollut samanlaisesssa tilanteessa, mies jäi toistuvasti kiinni maksamattomista laskuista. Viime joulukuussa tajusin, että vauvalapsi on 16 kk vanha ja hänen isänsä ollut näistä 16 kk:sta rehellinen neljän kuukauden ajan. Tammikuussa nakkasin miehen pihalle. Oli toki muitakin ongelmia kuin tuo taloudellinen sössiminen. Arkeni helpottui huomattavasti, vaikka putosinkin keskiluokasta sossun luukulle. Nyt ei tarvi ainakaan maksaa rahaa yksityisille perintäfirmoille eikä ulosottoon.

Miten miehesi on perustellut epärehellisyyttään? Miten hän on reagoinut jäätyään kiinni?