Taas ollaan solmussa, enemmän tai vähemmän
Enpä ole pitkään aikaan kirjoittanutkaan tänne. Jutut eivät ole mihinkään muuttuneet. Kuinka olisivatkaan, kun ihmisen psyyke ei ole mihinkään muuttunut digiloikista huolimatta. Perusongelmat pysyvät samoina.
Kun aiemmin kirjoittelin, prosessoin omaa surkeasti päättynyttä rakastumistani ja parisuhteen noloa yritystä. Nyt on taas uusi mies kiikarissa, mutta eipä hyvältä näytä nytkään.
Edellinen suhde viilsi syvältä kuin veitsi ja jälleenrakennukseen on mennyt vuosia. Nyt on siis tosiaan uusi henkilö mielessä, jota jollain tasolla kuvittelen rakastavani, minä, erittäin keski-ikäinen ja moneen kertaan pettynyt nainen. Olen juuri sellainen,joita aiemmin haukuttiin vanhoiksipiioiksi. Kyöpelinvuoren noidan status siis on, vain luuta puuttuu. (Tai on luutakin, mutta piilossa siivouskaapissa, heh.)
Tämä uusi ihastus on sentään poikamies, mutta eipä muuten suju nyt paljoa paremmin. Toki olen jo yksinäisyyteen tottunutkin. Meillä molemmilla on ollut takana aika rankkoja mielenterveysongelmia. Kyseinen henkilö on ollut aika huonossa kunnossa aiemmin, on ainakin näin kertonut, en itse voi mitään sanoa tästä asiasta, koska emme toisiamme silloin tunteneet. Nyt sujuu paremmin hänelläkin, mistä olen tietysti hurjan iloinen. Olemme molemmat työelämässä ja on yhteisiä suunnitelmia.
Olemme ystäviä, mutta totta kai toivoisin vähän enemmän. Eipä taida tulla. Olen aika suoraan kysynytkin, ja kaveri sanoi minulle, ettei ole miettinyt seksiä viimeiseen kymmeneen vuoteen (mikä ei varmaankaan pidä paikkansa). Lisäksi hän muotoili, että seksuaalinen identiteetti on epävarma.
Mitähän tuo tarkoittaa? Olen kyllä miettinyt. Ilmeisesti ei ainakaan samaan sukupuoleen suuntautunut, vaikka mistähän tuotakaan varmasti tietää. Tyttöystäväkin on ollut, mutta ei ole enää, tällä on jo uusi mies.
Kai se vaan on niin, etten ole tarpeeksi kaunis. Sanokaa mitä sanotte: naiselle kauneus merkitsee vähän kaikkea. Jos ei ole tarpeeksi kauneuspisteitä, saa tyytyä nuolemaan vain näppejään.
En itsekään ole samanlainen kuin ennen, vuodet ovat tehneet tehtävänsä. Tarve rakastaa ja saada vastarakkautta ei vaan ole minnekään kadonnut. Jokaisella on tässä maailmassa oma tehtävänsä. Minun osani vaan ei ole ollut perheen perustaminen, ei kai sitten edes hyvän parisuhteen löytäminen.
Kyllä kai sen pitäisi riittää, että itse rakastaa, vaikka omalla puutteellisella tavallaankin. Ehkä on väärin aina odottaa ja toivoa vastakaikua, kun kuitenkin pettymys seuraa aina vääjämättä.
Ehkä onkin niin, että toivo on ihmisen pahin vihollinen…😉