Taas menee järki miehen kanssa
Heippa.
Olen kirjoitellut tänne vuoden alussa, ja olen seurustellut vajaat 2v miehen kanssa joka on minua 6v nuorempi.Hän on parhaimmillaan erittäin huolehtiva, hellä ja tunteellinen mies, mutta pahimmillaan erittäin omistushaluinen, riidanhaluinen ja painostava. Meillä on ollut alusta alkaen ongelmia mustasukkaisuuden kanssa, sekä myös riitelyt ovat äityneet pahimmillaan väkivaltaan, jonka hakkaava osapuoli olen minä, eli nainen.
Itselläni on taustalla avioero, joka päättyi exän pettämiseen, suhde oli tunneköyhä liitto, jossa tehtiin töitä mutta ei suhteen eteen.
Muuten minulla menee ihan kivasti, olen opiskeluja päättämässä, töitäkin on ollut ja kiva yhteinen koti.
Kuitenkin tämä riitely on alkanut pitemmän päälle vaikuttamaan siten, että haluan riitelyn tullessa ( ei arkiset riidat väittelyt tms) mutta isommaksi paisuvan riidan tullessa lopettaa heti suhteen.
Olen alusta asti toiminut näin, mikä ei tietenkään ole järkevää, ei todellakaan, mutta kun tuntuu siltä että ei yksinkertaisesti sydän ja pää kestä tätä riitelyä.Mieheni osaa olla todella ilkeä minulle, ja minä hänelle, sanomme karmeita asioita toiselle riidan tullessa ja anteeksiantaminen ja pyytäminen on molemmille vaikeaa.
Tänäänkin aloimme riidellä ihan typerästä asiasta, hän vihaa erästä ystävääni siksi, koska hän kokee ystäväni uhkaavan suhdettamme, vaikka asia ei ole niin. Hän keksii ja väittää usein että ystäväni ovat olleet hänelle inhottavia ja haukkuu heitä ihan syyttä.Suutuin siitä hänelle ja näin siis riita alkoi, jos olisin pitänyt pääni kiinni hän olisi saanut rauhassa haukkua ja riitaa ei olisi syntynyt.
Sopiminen on siis todella vaikeaa, hän ylpeänä ja loukattuna ei pyydä anteeksi ja jos pyytää,niin vasta useiden päivien päästä, jolloin en halua enää antaa anteeksi.
Nyt alkaa tuntumaan siltä, että en enää jaksa tätä oikeasti.
Minulla on ollut paljon ystäviä, mutta ystävät eivät enää kauheasti käy luonamme, koska mies on erittäin vaivautunut sellaisessa tilanteessa, hän ei oikein pidä vieraista. Itse olen ulospäinsuuntautunut, ja puhelias, hän enemmänkin sivustaseuraaja.
Minua ahdistaa suhteessamme seuraavat asiat, joista olen maininnut hänelle:
1. Hänen negatiivinen yleisasenteensa melkein kaikkeen, joka vaikuttaa paljon jokapäiväiseen elämäämme.
2. Meidän molempien jatkuva riitely, olen itse jo 30v ja tuntuu että en jaksa jatkuvaa riitelyä, siis riitelemme oikein isosti vähintään kerran kuussa. Enää tämän vuoden puolella väkivaltaisuutta ei ole tullut, mutta riidat ahdistavat silti, ja mieheni riidan yhteydessä kaivaa väkivaltaisuuteni esille.
3. Oma ahdistukseni, joka liittyy siihen, etten haluaisi olla enää hänen kanssaan yhdessä, mutta hän ei halua tajuta tätä. Vaikka olen hänelle tästä sanonut, etten halua suunnitella tulevaisuutta hänen kanssaan, en halua ostaa hänen kanssaan asuntoa, en tehdä lapsia, en mitään sellaista mikä sitoisi meitä tiukemmin yhteen KOSKA EN USKO TÄHÄN SUHTEESEEN.Hän nauraa minulle ja haukkuu hulluksi akaksi, kun sanon etten tahdo olla enää yhdessä. ja tiedän että tämä joka riidan yhteydessä ilmoittamani ”muuta pois” vaikuttaa siten, että hän ei enää usko minua.
4. Ystävien kaikkoaminen, ystävät välttelevät meillä käymistä, jos mieheni on kotona, koska hän on todella ahdistava tyyppi.
Oikeasti, en tiedä enää mitä tekisin hänen kanssaan, tästä asunnosta en halua luopua koska itse olen asunut tässä alunperin, mutta en tiedä enää mitä teen.
Jos jaksoitte lukea niin kiitos!
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia.