Suhteet puolison sukulaisiin eron jälkeen?

Suhteet puolison sukulaisiin eron jälkeen?

Käyttäjä kiikunkaakun aloittanut aikaan 07.05.2012 klo 22:57 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kiikunkaakun kirjoittanut 07.05.2012 klo 22:57

Tässä harkinta-aikaa kulutellessa tulee mieleen kaikenlaisia kysymyksiä. Nyt vaivaa ajatus, miten voin olla tekemisissä miehen sukulaisten kanssa jos ero tulee. Toki hänen vanhempansa ovat aina lasten mummu ja pappa jotka kutsutaan syntymäpäiville ym.

Mutta onko ihan ok käydä esim. hänen siskonsa kanssa lenkillä ja muuten kylässä. Kehtaanko sitten enää pyytää hänen veljeltään vaikka autonhuoltoon apua?

Jos en lopullisen eron jälkeen enää halua olla mieheni kanssa tekemisissä muuten kuin silloin kun hakee lapsia luokseen, niin onko tyhmää kaveerata näiden hänen läheisten sukulaisten kanssa?

Ainakin nyt olen anopin kanssa hyvissä väleissä, eikä hän oikein hyväksy poikansa ”sekoilua”. On siis minun ja lasten tukena tässä tilanteessa. Mutta kuinka pian voi heidänkin suhtautumisensa minun muuttua, että en olekaan enää tervetullut. Vai muuttuuko sittenkin minun ajatukseni, että en halua tavata ketään koko suvusta?

Lukisin mielelläni teidän muiden ajatuksia ja kokemuksia.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 08.05.2012 klo 09:29

Itse kyllä kaveeraan ex-miehenikin kanssa. Tai siis en ole missään riidoissa hänen kanssaan ja viestitse kertoilen lasten kuulumisia ja muutenkin hyvässä hengessä pyritään lasten asioista sopimaan. Siten olen edelleen hänen vanhempiensa kanssa hyvissä väleissä (he muutoinkin pitävät minua edelleen kuin omana lapsenaan eivätkä he itse halunneet, että erouutinen väleihimme vaikuttaisi), he tulevat auttamaan lastenhoidossa kun itse menen salille tms. Vähemmän näen heitä kuin silloin kun aviossa olin, koska asun nyt hiukan kauempana eikä ole niin isoa kämppääkään.

Olen myös väleissä hänen siskoihinsa joidenka kanssa joskus kuulumisia vaihdellaan + he tulevat käymään katsomaan lapsia joskus. Aivan kuten silloin kun olimme ex-mieheni kanssa yhdessä. Täten meidän suhteet eivät ole muuttuneet. Eivätkä niiden mielestäni tarvitsekaan muuttua. Katkeruudesta ja pettymyksestä pääsin eroon enkä kaipaa ex-miestäni, vaikka erosta onkin vasta alle vuosi aikaa. Siten en näe syytä miksi vihoitellakaan 🙂 Kaikki eivät vain sovi yhteen kaikkien kanssa.

Käyttäjä kiikunkaakun kirjoittanut 10.05.2012 klo 12:11

Hei !

Kiitos eheytynyt kun vastasit. Moni on lukenut, mutta vain sinä toistaiseksi vastannut.

Näin minäkin nyt ajattelen, että ei minulla ainakaan ole mitään syytä muuta sukua karttaa eikä varsinkaan vihata. Kun on 20 vuoden ajan tottunut olemaan näiden ihmisten kanssa, niin olisi todella hirveää joutua luopumaan miehen lisäksi niin monesta muustakin ihmisestä.

Mutta eikö kenelläkään muka ole sellaista tunnetta että jos mies pettää ja jättää, niin en varmasti ole koko suvun kanssa tekemisissä?

Entäs mitenkä te petetyt suhtaudutte siihen jos pettäjäpuolisonne jatkaa normaalia yhteydenpitoa teidän sukulaistenne kanssa. Onko sillä teille mitään merkitystä?

Tai sinä pettäjä, kehtaatko ihan tuosta vaan olla tekemisissä puolisosi sukulaisten kanssa, tälläisen teon jälkeen?

Käyttäjä laurastiina kirjoittanut 10.05.2012 klo 13:43

Meillä on kanssa ero tulossa. Miehelläni on/oli salasuhde toiseen naiseen. Mieheni ei tule minun sukulaisteni kanssa olemaan tekemisissä varmaan johtuen siitä, että ei ole heidän kanssaan ollut tekemisissä ennen tulevaa eroakaan. Itse toki tulen olemaan miehen sukulaisten kanssa tekemisissä vaikka tosin en enää niin aktiivisesti kuin ennen, mutta kuitenkin.
Ei se minua haittaa vaikka mieheni rupeasi kaveeraamaan veljeni kanssa, mutta en usko sitäkään tapahtuvaksi.
Ei se mieheltäsi ole pois jos käyt hänen sukulaistensa luona kylässä ainostaan silloin voi olla hankalaa, jos miehesi on kylässä samaan aikaan.