Suhteessa manipuloivan miehen kanssa
En oikein tiedä mitä tehdä. Olen toipumassa vaikeasta masennuksesta. Tällä hetkellä ainoa hidaste toipumisessa on mieheni.
Olemme seurustelleet vajaa 3 vuotta. Hän on hieman minua vanhempi ja olen itse 22v. Hänestä on paljastunut kontrolloiva persoona. Hän haluaa tietää kaikesta mitä teen tai puhun muille ja kontrolloida sitä. En pysty puhumaan rauhassa edes vanhempieni kanssa. Aina puheluiden jälkeen hän kyselee että kenelle puhuin ja mitä sanoivat jne ja jos en kerro, hän suutahtaa. Kaikki rahamme ovat hänen tilillään enkä saa niitä juurikaan itselleni käyttöön (toimeentulotuki).
Mitä itsevarmempi ja pirteämpi minusta tulee, sitä kontrolloivampi hänestä tulee. Saan kuulla jatkuvasti siitä että kun olen nyt hakenut kouluun 5 vuoden sairastelun jälkeen niin hän toistelee etten minä jaksa sinne mennä eikä tue ollenkaan kouluun palaamisessa. Meikkasin juuri pitkästä aikaa ja sain häneltä kuulla vain että meikkaaminen ei sovi minulle että näytän oudolta. Hänellä on myös tytär joka on hänelle kaikki kaikessa ja käyttää melkeen kaikki rahamme häneen kysymättä minulta mitään.
En oikein tiedä mitä tehdä. Toisaalta rakastan häntä mutta ei minun tarvitse tällaista henkistä väkivaltaa kestää päivästä toiseen joka hidastaa toipumistani. Pelkään että sairastun uudelleen tämän takia. Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan mutta keskustelut ovat kuin puhuisi lapsen kanssa eli hän vetää asiat minun syyksi ja vetää asiat överiksi.