Suhteen uudelleen jatkaminen avioeron jälkeen

Suhteen uudelleen jatkaminen avioeron jälkeen

Käyttäjä kuunvalon sumu aloittanut aikaan 29.09.2015 klo 07:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kuunvalon sumu kirjoittanut 29.09.2015 klo 07:53

Hei kaikille

Täällä on paljon keskusteluja siitä miten suhde jatkuu pettämisen jälkeen. Haluaisin vaihtaa ajatuksia kanssanne siitä, miten suhde voi jatkua tai itse asiassa alkaa uudestaan avioeron jälkeen. Me erosimme mieheni kanssa miehen pettämisen vuoksi. Eron laittoi mies itse vireille ja myös sen vei loppuun. Minä en olisi tahtonut erota ja yritinkin kaikkeni että olisimme saaneet asiat korjattua. Ero kuitenkin tuli ja muutin omaan kotiini. Mieheni alkoi vasta minun muuttoni aikaan ymmärtämään mitä ero merkitsee ja mihin hän tämän liiton vei toimillaan. Meillä on edelleen rakkautta välillämme jota ex-mieheni ei kuitenkaan kykene ääneen sanomaan mutta tietäähän sen sanomattakin. Lisäksi olemme myös toistemme parhaita ystäviä edelleen jollain tapaa. Siispä se hyvä sielujen yhteys meillä on edelleen kaikesta eropaskasta ja hänen uudesta suhteesta huolimatta.

Uusi nainen siis on hänen elämässä mutta selvästi on nähtävissä että ei se elämä niin auvoista olekkaan ja meidän ero selvästi muutti sitä ”tasapainoa” miehen elämässä mitä hän oli harkinta-aikamme aikana elänyt. Me molemmat ymmärrämme sen että koska meillä on 22v yhteistä elämää takana, emme vaan voi kadota toistemme elämästä. Ja tuntuu ettei kumpikaan meistä sitä edes halua tai edes näe sitä mahdollisuutena.

Haluaisinkin kuulla teidän kokemuksia asiasta, että voiko eronnut pari palata yhteen avioeron jälkeen? Kyllähän näitä tarinoita aina kuulee mutta haluaisin kuulla sellaiselta joka sen on todella kokenut tai läheltä seurannut. Olisiko se konkreettisesti puhtaalta pöydältä aloittaminen näin ”helpompaa” kuin että olisi jatkanut liittoa ja yrittänyt saada sitä toimimaan ilman tällaista konkreettista muutosta ja itsensä kohtaamista? Ja myös olen lukenut paljon sitä että mies tulee jossain vaiheessa järkiinsä ja haluaisinkin vaimonsa takaisin. Tätä odotin koko harkinta-ajan vaan sitä ei tapahtunut. Toivoisinkin että se voisi tapahtua nyt vaikka ero onkin jo voimassa.

En kuitenkaan rakenna elämääni tämän varaan enkä ole jäänyt ex-mieheeni kiinni ja roikkumaan vaan olen mielessäni antanut elämälle mahdollisuuden ja ymmärtänyt että kaikki me voimme saada uuden mahdollisuuden.

Käyttäjä Heppu67 kirjoittanut 05.03.2016 klo 01:48

On mahdollista. Tuttavapiirissä on kaksi... kolme tapausta, jossa palattiin uudelleen yhteen ja on pysytty sen jälkeen yhdessä.

Olen itsekin samassa tilanteessa ja toivon vaimoni palaavan minun ja lasten luokse. Kaiken se kestää...