Suhteen jatko uskottomuuden JA VUOSIEN VALEHTELUN jälkeen? Onko sitä?
Hei
Olen petetty ja aivan hirveässä tilanteessa. En tiedä pystynkö jatkamaan suhdetta ja kuitenkaan en haluaisi erotakaan, kun jo yli 20 yhteistä vuotta takana, kolme isoa lasta. Ahdistus vain päällimmäisenä.
Haluaisin kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat parisuhteessaan kyenneet onnistuneesti jatkamaan sen jälkeenkin, kun jompi kumpi on ollut uskoton?
Mitkä olivat jatkamiseen johtaneet syyt tai edellytykset? Olitko uskoton vai petetty osapuoli? Jos olit petetty, millä ajatuksilla sait asian hyväksyttyä ja suhdetta jatkettua? Palautuiko luottamus? Miten kauan siinä meni?
Itse olen ihminen, jolla kestää pitkään ennen kuin todella voi luottaa kehenkään ja kun luottamuksen rikkoo, on se vaikeaa korjata. Nyt olen kokenut tämän pahimman ja vielä pahemmin kuin olisin voinut kuvitella. Nimittäin mieheni tunnusti nyt jokin aika sitten sattumien summana pettäneensä minua jo seitsemän vuotta sitten! Epäilin silloin jo asiaa ja mies jäikin kiinni kyseenalaisista asioista, mutta uskottavasti selitti asian muuksi ja kaiken fyysisen kielsi ehdottomasti. Lopulta uskoin, koska tietysti halusin uskoa. Idiootti olin siis.
Nyt en tiedä mitä ajatella. Tuolloin uskottomuuden aikaan meillä oli monella tapaa erittäin kuormittava elämäntilanne. Kuitenkin viimeisimmät vuodet ovat olleet tosi hyviä ja mielestäni onnellisia ja uskon oikeasti, että mies minua rakastaa. Nyt tämä asia kuitenkin veti jalat alta ja saa miettimään onko kaikki ollut vain valhetta. Mies nimittäin on edelleen näiden seitsemän vuoden aikana toistuvasti valehdellut, jopa tarpeettomasti (ehkä myös itseään vakuuttaakseen?), ettei ikinä ole minua pettänyt. En ymmärrä miksi vielä varta vasten valehdella tuollaista, jos kerran tietää pettäneensä? Miksi valehdella turhaan, kun en ollut asiaa edes kysynyt? Miten kukaan edes pystyy noin valehtelemaan päin naamaa? Siksikö että haluaisi itsekin uskoa asian olevan niin? Jos on virheensä tehnyt vuosia sitten, eikö haluaisi sen olevan ainoa virhe, eikä edelleen jatkaa virheitä valehtelemalla?
Mies haluaa jatkaa yhdessä, sanoo katuneensa ja katuvansa edelleen. Kuitenkaan hän ei pysty kertomaan minkä luonteinen suhde tuohon toiseen oli tai miten se ajautui seksiin saakka. Ei kuulemma muista eikä tiedä? Voiko tällaista uskoa? Vai valehteleeko edelleen minulle päin naamaa? Ja jos, niin miksi tekisi niin, jos kerran haluaa suhdetta jatkaa?
Tuntuu, että en pysty asiaa käsittelemään ja hyväksymään, ellen saa noita vastauksia. Onko joku menestyksekkäästi pystynyt? Muita kokemuksia ja mielipiteitä?