suhde veitsen terällä
hei kaikki!
kerron tässä ongelmastani, joka koskee 3 vuotta kestänyttä suhdettani. Asumme siis erillään,minä omistusasunnossa ja mies vuokralla. Miehellä on lapsi ja minulla ei. Suhteemme on ollut erittäin ongelmallinen koko 3 vuotta, alussa oli rakkauden huumaa tietenkin, mutta pian puoleltani astui mukaan ärsytys miehen lapsesta. Mies ei ensin ymmärtänyt ollenkaan ärsytystäni, mutta nykyään suhtautuu asiaan hyvin, etten kykene ikinä tätä lasta kohtaa tuntemaan mitää suuria tunteita. Mutta isoin pulma onkin sitten jatkuvat riidat, joita kesti 2,5 vuotta päivittäin melkeimpä. Mitä pienimmistä asioista saimme riidan aikaiseksi niin pitkälle, että rupesi sängyn päädyt hajoilee (mies hajotti) repimällä päädyn irti muttereista ym. Lisäksi mukana riidoissa on aina ollut puolin ja toisin haukkumisia ja käsiksi käymistä, siten että olen itse eka mennyt estämään miestä lähtemästä pois ja sen jälkee mies on tönännyt minut kumoon lattialle. Erosimme siis, mutta palasimme yhteen. Nyt yritän koota itseäni takaisin rakkauteen, mutta välillä tuntuu että menneisyyden asiat tunkevat liikaa mieleeni. Enää emme ole riidelleet, mies on selvästi rauhoittunut ja muuttanut omaa käytöstään.
Kuinka pystyy vaikean menneisyyden takia koota itsensä siihen pisteeseen, että tietää mitä haluaa ja pystyy olemaan suhteessa rentona ja nauttien? Olimme ainoastaa erossa muutamia viikkoja ja silläkin välillä olimme yhteydessä mutta silti oli toisiakin naisia ja miehiä kuvioissa.tämäkin hiukan stressaa, koska on mennyt luotto toiseen. Tässä on käytetty jo kaikki mahdolliset haukkumasanat ym että mikään ei tunnu enää miltään.
Lisää ongelmaa tuo lapsi, jos haluan yhteisen kodin niin miehen on muutettava luokseni ja lapsi tietenki tulisi silloin tällöin myös luokseni. Vaikeaa ottaa omaan kotiin lapsi, josta ei välitä. Kun pelkästään miehenkin tavat ärsyttävät välillä niin että meinaan haljeta raivosta. Minä olen tarkka ja huolehtivainen ja mies huoleton. Olemme täysin eri ympyröistä lähtöisinkin. Miehellä takana päihdeongelma, kuivilla ollut 6 vuotta. Itse en ole juurikaan edes viinaa juonut ja pumpulissa kasvanut. Tästäkin asiasta haluaisin enemmän keskustelua, koska mies ei ymmärrä miksi keskityn hänen menneisyyteensä, koska hän nykyään eri ihminen. Itse mietin välillä, että johtuuko miehen käyttäytyminen tästä asiasta. mies on tunnevammainen eikä ymmärrä surua eikä itkua. Olen hiukan ulapalla… en tiedä kannattaako jatkaa,kuitneki rakastan miestäni ja arvostan häntä ja hänen mielipiteitä asioista ja kovaa selkärankaa ja moraalia ja ymmärrystä.